//

Agenda met dubbele afspraken

Agenda met dubbele afspraken discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vreemd probleem: ik synchroniseer mijn iPhone met iCal op m'n iMac. In iCal staan mijn afspraken allemaal goed. Op de iPhone zijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-04-08, 12:52
Pierre Pierre is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sittard
Berichten: 10
Standaard Agenda met dubbele afspraken

Ik heb een vreemd probleem: ik synchroniseer mijn iPhone met iCal op m'n iMac. In iCal staan mijn afspraken allemaal goed. Op de iPhone zijn de afspraken die jaarlijks terugkeren (bijv. verjaardag van XYZ) echter 2e vermeld, telkens op twee aansluitende dagen. Alle andere afspraken staan er gewoon goed in.

Ik dacht eerst dat het met regio-instellingen te maken zou kunnen hebben, maar de tijdzones en internationale instellingen evenals zomer/wintertijd instellingen staan zowel op de iMac als op de iPhone gewoon goed.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-07-08, 13:28
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk bericht
Ik heb een vreemd probleem: ik synchroniseer mijn iPhone met iCal op m'n iMac. In iCal staan mijn afspraken allemaal goed. Op de iPhone zijn de afspraken die jaarlijks terugkeren (bijv. verjaardag van XYZ) echter 2e vermeld, telkens op twee aansluitende dagen. Alle andere afspraken staan er gewoon goed in.

Ik dacht eerst dat het met regio-instellingen te maken zou kunnen hebben, maar de tijdzones en internationale instellingen evenals zomer/wintertijd instellingen staan zowel op de iMac als op de iPhone gewoon goed.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Wie weet een oplossing?
  #3  
Oud 07-10-08, 15:44
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

In de iphone zijn verjaardag events geen afspraken maar heten technisch anders. Verwijderen op de iphone had geen effect. Na een sync kwamen ze dubbel en dwars terug, soms 6 keer.

Oplossing met Outlook (Windows).

Verjaardagen zag je normaal niet. In mijn geval bleek er een verborgen weergave in Outlook aangezet te moeten worden. Klik op werkbalk -> geavanceerd aanklikken.
In deze balk kun je in de weergave kiezen "jaarlijkse afpraken" en "herhaalde afspraken". Als je deze aanklikte verschenen de dubbele verjaardagen en kon ik ze verwijderen. Je kunt sorteren op titel dus alle verjaardagen staan onder elkaar en met shift select was ik in 1 keer van alles af.
  #4  
Oud 01-07-09, 22:14
frankx frankx is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard dubbele agenda

Weet iemand hoe ik een agenda kan verwijderen van de iphone.
ik heb blijkbaar nu twee agenda's

op mijn agenda's overzicht staat nu;
Alles >
Agenda >
Agenda >

ik wil eigenlijk maar één agenda, maar ik kan nergens vinden waar of hoe ik één van de twee kan verwijderen.

thnx
Frank
  #5  
Oud 02-07-09, 11:21
Pzizzz's schermafbeelding
Pzizzz Pzizzz is offline
• iOS 7.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 72
Standaard

dat heb ik ook ... mar dat komt door MobileMe. Op de een of andere manier zit mijn Iphone de mac-agenda en MobileMe-agenda apart. Heb dus ook alles dubbel. Lastig en ik weet niet hoe die op te lossen
  #6  
Oud 02-07-09, 17:16
frankx frankx is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Yep, probleem heb ik ook " gekregen" door mobile me. Dat ik nu uistaan, maar die agenda blijft staan
  #7  
Oud 04-07-09, 19:37
Holla Holla is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik zit met hetzelfde problem, alleen komt dat bij mij niet door MobileMe. Sinds ik de update naar 3.0 heb uitgevoerd en per ongeluk een keer op mijn laptop een sync heb uitgevoerd heb ik 2 agenda's en 2 contactpersonenlijsten. 1x via mijn push-exchange adres en 1x "van mijn pc".
Helaas weet ik ook niet hoe ik dat moet weg krijgen, blijkbaar ben ik niet de enige.
  #8  
Oud 09-07-09, 20:59
Piwi Piwi is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Midden-Oosten
Berichten: 8
Standaard

Heb hier dus ook hetzelfd probleem. Maar geen mobile me oorzaak.
Denk zelf door het telkens trugzetten van een reservekopie en de sync daarna met outlook....

Heb geen 2 contactlijst maar wel inmiddels 4 agenda's,, dusssss.......

  #9  
Oud 11-07-09, 13:15
Cuervo Cuervo is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 2
Standaard Dubbele agenda en adresboek op iphone

Op mijn iPhone 3g 16G laat ik normaal mijn agenda's en adressbook gegevens synchroniseren via mijn mobile me account. Werkte prima totdat ik bij een sync met iTunes opeens alles dubbel op mijn iPhone kreeg: " Op mijn iPhone" en "....@me.com(MobileMe)".
Vraag hoe krijg ik nu voor elkaar dat ik alleen mobileme krijg? De Op mijn iPhone mogelijkheid is overbodig omdat mijn mac waar die gegevens via de iTunes sync vandaan komen ook synchroniseert met MobileMe.
  #10  
Oud 11-08-09, 23:51
rickel rickel is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 12
Standaard Agenda met dubbele afspraken???

Ik heb last van dubbele afspraken. Ik zie in Agenda twee opties staan: "Op mijn iPhone" en "MobileMe".
Ik kan geen voorkeur aangeven om één van de twee vast te zetten!

Wat is de reden dat er nu twee opties zijn?

Als ik mijn afspraak vastleg op Optie "Op mijn iPhone", dan wordt deze niet gesynct met mijn vaste computer en MacBook! Ik zou eigenlijk alleen MobileMe willen zien vanwege het sync'en.

Weet iemand een oplossing?
  #11  
Oud 14-08-09, 23:41
Rockozzie Rockozzie is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 1
Standaard

Het heeft te maken met de nieuwe update naar 3.0.1. Waarschijnlijk zie je ook dubbele contacten...
Eenvoudige oplossing:
* Ga naar Instellingen; Mail, Contacten, Agenda
* Verwijder je Mobile Me account en toets JA als hij je vraagt alle MobileMe Contacten te verwijderen; hetzelfde voor je Agenda
* Voeg je Mobile Me account opnieuw toe, en toets JA op de vraag om de gegevens te combineren met je iPhone gegevens.
Probleem opgelost.

Overigens: zet in iTunes je sync met iCal en Adresboek uit. MobileMe zorgt daar al voor....
  #12  
Oud 12-09-09, 20:36
LucPaquay LucPaquay is offline
• iOS 13.4.1
• 9.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Thorn
Berichten: 51
Standaard agenda sync probleem (dubbele agenda)

Geachte mensen ik heb het volgende probleem met de iphone en Itunes 8 of 9 op een Windows XP machine.
Ik heb laatst mijn windows Xp pc voorzien van een image van mei 2009.
Ik heb deze image opnieuw op mijn laptop gezet en natuurlijk had ik toen nog nog niet de Iphone 3 GS in mei 2009.
Ik heb dus daarna Itunes 8 geinstalleerd maar ook daarna Itunes 9 en die geven me beiden onderstaand probleem.
Ik synchroniseer mijn outlook agenda dus met mijn Iphone en nu heeft hij bij de installatie van Itunes 8 gevraagd of ik de iphone gegevens wilde vervangen van outlook of samenvoegen.
Ik heb dus gekozen voor samenvoegen.
Nu blijkt dat ik niet meer zoals voorheen maar 1 agenda had maar ik heb er nu 2.
1 Blauwe en 1 Rode.
Nu heb ik dus de blauwe als standaard ingesteld dat is allemaal het probleem niet maar in Itunes staan er dus ook twee en ik wil dus graag die Rode agenda verwijderen uit Itunes en de Iphone.
Hoe kan ik dit realiseren zodat er nog maar één agenda bestaat in Itunes en de iphone.
Wie kan mij helpen.
Alvast hartelijk dank.
  #13  
Oud 16-09-09, 20:15
MrSparco MrSparco is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 14
Standaard 2 agenda's

Hallo

Mijn vader heeft een iphone! Op zijn iphone heeft hij blijkbaar 2 agenda's, terwijl dat dat helemaal niet hoeft! Kan men een agenda wissen?
De lege agenda (die dus ook niet gebruikt wordt), wordt blijkbaar altijd door itunes gesynchroniseerd met zijn outlook!

iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Mvg
  #14  
Oud 16-09-09, 21:45
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Diverse discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #15  
Oud 22-09-09, 22:20
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rockozzie Bekijk bericht
Het heeft te maken met de nieuwe update naar 3.0.1. Waarschijnlijk zie je ook dubbele contacten...
Eenvoudige oplossing:
* Ga naar Instellingen; Mail, Contacten, Agenda
* Verwijder je Mobile Me account en toets JA als hij je vraagt alle MobileMe Contacten te verwijderen; hetzelfde voor je Agenda
* Voeg je Mobile Me account opnieuw toe, en toets JA op de vraag om de gegevens te combineren met je iPhone gegevens.
Probleem opgelost.

Overigens: zet in iTunes je sync met iCal en Adresboek uit. MobileMe zorgt daar al voor....
Dank je voor deze simpele maar effectieve oplossing
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #16  
Oud 22-09-09, 22:26
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Overigens, een ander punt met het syncen van m'n contacten: in iTunes kan ik aanvinken welke contactgroepen ik naar mijn iPhone wil syncen, MobileMe synct ze allemaal en geeft zover ik weet ook geen mogelijkheid om te selecteren.... of wel?
  #17  
Oud 30-09-09, 23:46
mulderslag mulderslag is offline
• iOS 17.0.2
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rijssen
Berichten: 199
Standaard

Ik syncroniseer met mijn Iphone 3Gs 32gb, Heb windows Vista met outlook 2007.
Heb last van dubbele verjaardagen op de Iphone , het vreemde is niet allemaal. Sommigen zijn goed, anderen staan dubbel en er zijn erbij die wel 6 keer vermeld staan.
Hoe kan ik dit oplossen?? Heb al gezocht op Google maar vind de oplossing niet.

Weet iemand van jullie de oplossing?

Alvast mijn dank!
  #18  
Oud 01-10-09, 15:52
Admiraal's schermafbeelding
Admiraal Admiraal is offline
• iOS 11.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Uithoorn
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulderslag Bekijk bericht
Ik syncroniseer met mijn Iphone 3Gs 32gb, Heb windows Vista met outlook 2007.
Heb last van dubbele verjaardagen op de Iphone , het vreemde is niet allemaal. Sommigen zijn goed, anderen staan dubbel en er zijn erbij die wel 6 keer vermeld staan.
Hoe kan ik dit oplossen?? Heb al gezocht op Google maar vind de oplossing niet.

Weet iemand van jullie de oplossing?

Alvast mijn dank!
De verjaardagen uit je iPhone verwijderen en dan opnieuw syncen.... Hielp bij mij.
  #19  
Oud 31-10-09, 16:31
JHMdeRuijter's schermafbeelding
JHMdeRuijter JHMdeRuijter is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Schagen
Berichten: 2
Standaard Dubbele agenda's op iPhone

Super en eenvoudig MobileMe account verwijderd van Iphone en weer toegevoegd. Drie vermeldingen van agenda's op iPhone nu weer één agenda!
Dank voor de informatie !! https://forum.iculture.nl/images/smilies/smile.gif
  #20  
Oud 01-11-09, 20:14
ProJosh ProJosh is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Hier hetzelfde probleem; dubbele verjaardagen in mijn iCal op de iPhone (3GS 3.1.2). Ook in "Agenda's" staat 2x "Verjaardagen"... Ik werk (en synchroniseer vanaf mijn MacBook met Snow Leopard). De verjaardagen voeg ik toe dmv een veld in mijn "Adresboek" op de mac of "Contacten" op de iPhone. Het is overigens niet bij iedere verjaardag. Wanneer iemand een oplossing heeft zie ik het graag voorbij komen...

Laatst gewijzigd door ProJosh; 01-11-09 om 20:16.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tonen komende agenda afspraken peverix iPhone Apps 2 15-04-11 15:59
1 agenda: Dubbele afspraken Rav3n iPhone algemeen 2 27-03-11 19:02
Agenda en externe afspraken erikbijster iPhone algemeen 0 29-11-10 11:06
Afspraken maken - agenda corrupt Erwin Geys iPhone algemeen 3 05-03-10 23:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:17.