//

iTunes vreet harddisk ruimte

iTunes vreet harddisk ruimte discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Wie kan mij met het volgende probleem helpen. Ik draai Windows Vista op mijn pc en heb een vrij krappe partitie aangehouden hiervoor. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-10-09, 08:50
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard iTunes vreet harddisk ruimte

Beste mensen,

Wie kan mij met het volgende probleem helpen. Ik draai Windows Vista op mijn pc en heb een vrij krappe partitie aangehouden hiervoor. Normaal gesproken heb ik ook geen programma's draaien die meer dan 1 gig harddisk ruimte in beslag nemen, maar iTunes vreet de laatste tijd wel veel ruimte.

Dit komt met name door de Apps, want muziek heb ik niet in de library staan, alleen op mijn iPhone. Ik heb geprobeerd iTunes op een andere schijf te installeren, maar dit maakt voor de padverwijzingen niets uit, die blijven naar C:/Gebruikers/..../Muziek/iTunes/iTunes Music/Mobile Applications weggeschreven worden. De enige padverwijzing die ik in iTunes verder aan heb kunnen passen is die voor muziek, die ook al naar een ander pad verwezen staat.

Met name de navigatie apps vreten ruimte en bij mijn weten is het ook niet mogelijk om de apps daar weg te halen en naar een externe harddisk te zetten, omdat de apps dan verwijderd worden wanneer ik nieuwe apps toe wil voegen.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-09, 09:55
nighttrain's schermafbeelding
nighttrain nighttrain is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Northsider Bekijk bericht
Beste mensen,

Wie kan mij met het volgende probleem helpen. Ik draai Windows Vista op mijn pc en heb een vrij krappe partitie aangehouden hiervoor. Normaal gesproken heb ik ook geen programma's draaien die meer dan 1 gig harddisk ruimte in beslag nemen, maar iTunes vreet de laatste tijd wel veel ruimte.

Dit komt met name door de Apps, want muziek heb ik niet in de library staan, alleen op mijn iPhone. Ik heb geprobeerd iTunes op een andere schijf te installeren, maar dit maakt voor de padverwijzingen niets uit, die blijven naar C:/Gebruikers/..../Muziek/iTunes/iTunes Music/Mobile Applications weggeschreven worden. De enige padverwijzing die ik in iTunes verder aan heb kunnen passen is die voor muziek, die ook al naar een ander pad verwezen staat.

Met name de navigatie apps vreten ruimte en bij mijn weten is het ook niet mogelijk om de apps daar weg te halen en naar een externe harddisk te zetten, omdat de apps dan verwijderd worden wanneer ik nieuwe apps toe wil voegen.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?
Ik soort gelijk probleem met mijn ASUS EEEPC. Ik heb toen itunes en "mijn documenten"in de grotere partitie geinstalleerd en daarmee was het probleem opgelost. Volgens mij kun je de map "mijn documenten" via rechtermuisknopklik en eigenschappen verplaatsen.
__________________
If it aint a Harley or an Iphone who cares what it is
  #3  
Oud 22-10-09, 12:23
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard

Zal het eens proberen. Ik heb iTunes al wel op een andere schijf / partitie geinstalleerd staan, maar dat met de map mijn documenten heb ik nog niet geprobeerd.
  #4  
Oud 22-10-09, 12:30
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard

Top man! Dit werkt. Dat het soms zo simpel kan zijn he (A)
  #5  
Oud 04-12-09, 13:45
EricE EricE is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Nog even een extra tip voor degenen die niet de hele map Mijn Documenten willen verplaatsen (zoals ik), maar alleen de iTunes map:
1) Verplaatst de map naar de nieuwe lokatie (intern of externe HDD)
2) Druk de SHIFT-toets (Windows) of de OPTION-toets (Mac) in en start iTunes. (SHIFT/OPTION ingedrukt houden!)
3) iTunes geeft nu de mogelijkheid een andere bibliotheek te kiezen. Zoek de nieuwe lokatie op en selecteer iTunes Library.itl

That's it!
  #6  
Oud 04-12-09, 13:56
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard

Thnx, dat is een hele goede tip.Die kan ik wel even uitproberen op mijn laptop.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synchroniseren - afwijkende ruimte iTunes tov iPhone Svatje iTunes 0 15-11-10 21:32
iPhone syncen met nieuwe iTunes libary na harddisk chrash matthijsi Archief 3 30-01-10 18:38
Problemen met muziek wijzigen in Itunes vanuit externe harddisk peterpuntnl iTunes 3 29-09-09 16:34
Windows: Onvoldoende ruimte op iPhone na updaten naar iTunes 9.0.1.8 Vinzzz iTunes 0 25-09-09 18:18
Windows: Itunes geeft 1,88 GB 'andere ruimte' aan?? futzie iTunes 2 13-02-08 15:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.