//

IPhone herkent albums niet goed

IPhone herkent albums niet goed discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey luitjes! Ik heb sinds kort een IPhone en werk voor het eerst met Apple en Itunes. Nu heb ik al mijn albums op mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-01-10, 18:25
MvdDungen MvdDungen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard IPhone herkent albums niet goed

Hey luitjes!

Ik heb sinds kort een IPhone en werk voor het eerst met Apple en Itunes. Nu heb ik al mijn albums op mijn Iphone gezet maar loop ik tegen het volgende probleem aan.

Als ik sorteer op albums geeft de Iphone per nummer een apart album aan. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar onderstaand voorbeeld verduidelijkt het misschien. Dit is CD1 van het Album Bloomingdale 2009. Mijn Iphone geeft dus in de lijst albums al deze artiesten weer met het album Bloomingdale 2009. Alsof elke artiest een ander album heeft gemaakt.

1. Rasmus Faber Ft. Linda Sundblad - Always (Ananda Project Vocal Mix)
2. Funk Fanatics Ft. Peyton - Love Is The Answer (Freemasons Remix)
3. Carl Kennedy - Don't Give Up (Cella Dwellers Remix)
4. Noize R Us Ft. Lipps - Into Your Car (Josh Millstone Club Mix)
5. Chocolate Puma Ft. Shermanology - Only Love Can Save Me (Main Mix)
6. Re-United - Sun Is Shining (Funkerman Extended Remix)
7. Bob Sinclar & The Sugar Hill Gang - Lala Song (Tocadisco Remix)
8. Axwell, Ingrosso, Angello & Laidback Luke Ft. Deborah Cox - Leave The World Behind
9. Sono - Keep Control (Fedde LeGrand Remix)
10. Juan Kidd & Felix Baumgartner Ft. Lisa Millett - Now You're Gone
11. ATFC Ft. Rae - Giv Me Luv (ATFC's Ocean Trench Mix)
12. Carl Hanaghan & My Digital Enemy - Leyenda
13. Sunfreakz - My Love (Extended)
14. Serge Deviant Ft. Hadley - Addicted (Club Mix)
15. Benny Benassi Ft. Channing - Come Fly Away (Soha & Adam K Radio Edit)

Terwijl ik slechts 15 albums op mijn IPhone heb staan is die lijst nu compleet onoverzichtelijk omdat ik dus o.a. 15x het Album Bloomingdale 2009 erin heb staan met ook 15 verschillende artiesten.

Wanneer ik vervolgens op het album klik, krijg ik wel gewoon de goede complete lijst van nummers te zien.

Bij albums die maar door 1 artiest gemaakt zijn gaat het wel grotendeels goed, behalve als deze artiest iets heeft als: The Opposites feat. Sef. Dan geef hij deze ook weer aan als apart album.

In Itunes heb ik vanalles geprobeerd met de sorteervelden maar het lukt me maar niet.

Wie o wie kan mij helpen

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-10, 20:30
Marc1969 Marc1969 is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oosterhout (NB)
Berichten: 71
Standaard

Waarschijnlijk heb jij in je ID3 tag de 'Album Artist' gevuld staan met dezelfde gegevens als 'Artist'. Aangezien dat allemaal verschillende artiesten zijn, ziet iTunes dat als allemaal verschillende albums. Even met (bijvoorbeeld) Tag 'n Rename alles gelijkmaken, opnieuw toevoegen en voilà...

Ik had hetzelfde probleem...
  #3  
Oud 04-01-10, 21:34
MvdDungen MvdDungen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc1969 Bekijk bericht
Waarschijnlijk heb jij in je ID3 tag de 'Album Artist' gevuld staan met dezelfde gegevens als 'Artist'. Aangezien dat allemaal verschillende artiesten zijn, ziet iTunes dat als allemaal verschillende albums. Even met (bijvoorbeeld) Tag 'n Rename alles gelijkmaken, opnieuw toevoegen en voilà...

Ik had hetzelfde probleem...
Bedankt voor je reactie, blijkbaar schijn je de oplossing voor m'n probleem te weten. Ik snap alleen helemaal niet wat je nu precies bedoelt.

Wat is Tag 'n Rename? Zit dat in Itunes? Ik heb Itunes in het Nederlands maar kan niet iets vinden dat daarop lijkt...

En wat zijn ID3 Tags?
  #4  
Oud 07-01-10, 07:45
Marc1969 Marc1969 is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oosterhout (NB)
Berichten: 71
Standaard

O, sorry, ik vergeet weleens dat niet iedereen even handig is met PC's enzo...

Een ID3 tag is de informatie die 'verstopt' zit in een MP3 file, zoals Artiest, naam van de track, track nummer en dus ook Album Artist. iTunes maakt gebruik van deze info, oa om te sorteren en automatisch nummers in albums te stoppen.
Via een ID3 editor (zoals Tag 'n Rename) kun je deze informatie aanpassen. Tag 'n Rename (wat overigens gewoon een Windows programma is) is overigens niet gratis. Ik heb het een tijdje terug aangeschaft omdat mijn MP3 verzameling een beetje de spuigaten uitliep. Maar er zijn genoeg gratis programma's waarmee je dit soort dingen ook kunt doen, bijvoorbeeld MP3Tag

Met zo'n programma zul je dus de tag 'Album Artist' aan moeten passen naar iets dat voor jou herkenbaar is, want iTunes zal het album vernoemen naar de naam die daarin staat.
Ik pas altijd eerst de tags aan in Windows, pas daarna zet ik de nummers over naar iTunes

Mocht je er niet uitkomen, geef maar een gil.
  #5  
Oud 07-01-10, 10:10
wim66's schermafbeelding
wim66 wim66 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 386
Standaard

Dit antwoord uit een eerder topic zou duidelijkheid kunnen geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wim66 Bekijk bericht
Toch even in iTunes alle nummers van een album selecteren, rechtsklikken en Info tonen kiezen.
Als er bij bv. Album niets staat betekend het dat er op dit punt verschillen zijn in de geselecteerde nummers.
Zorg dat Artiest, Album-artiest, Album en Genre is ingevuld.
  #6  
Oud 07-01-10, 13:01
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

In iTunes deze songs allemaal selecteren, rechts klikken en dan naar Info Tonen.
Vervolgens kies je op het tabblad opties voor "Deel van verzameling"

Zoiets ongeveer. Ben nu op mn werk dus kan het even niet precies opzoeken.

Laatst gewijzigd door J0HAN85; 07-01-10 om 13:08.
  #7  
Oud 07-01-10, 18:01
Marc1969 Marc1969 is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oosterhout (NB)
Berichten: 71
Standaard

Ja, zo kan het ook natuurlijk. Is wss een stuk eenvoudiger
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
itunes herkent iphone niet en ipod functie doet het niet jeckyl iTunes 11 26-09-10 08:24
Coverflow iPhone laat niet alleen albums zien Chuckvdc iPhone algemeen 11 23-09-09 16:54
Muziek: iemand een idee?:albums wel in afspeel lijst maar niet in albums ??? andre-nl Muziek, foto & video 8 16-06-08 14:57
Foto's en albums draaien niet ... . Roue Muziek, foto & video 0 15-11-07 04:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:05.