//

Foutmelding iTunes Store (Error 50)

Foutmelding iTunes Store (Error 50) discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Goeie morgen! Ik heb sinds enige weken een foutmelding bij het openen van de iTunes Store. Ik heb via google gezocht maar krijg het niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-02-10, 11:56
datoni datoni is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 9
Standaard Foutmelding iTunes Store (Error 50)

Goeie morgen!

Ik heb sinds enige weken een foutmelding bij het openen van de iTunes Store. Ik heb via google gezocht maar krijg het niet opgelost...misschien kan iemand van jullie mij helpen?

Ik wil graag apps installeren op mijn iPhone. Dit gaat via de iPhone zelf goed maar als het programma groter dan 20mb is moet het via de iTunes Store......en dan gaat het mis. Itunes werkt verder prima (op een windows XP platform) maar zodra hij naar de Store gaat krijg ik de volgende melding:
"One Moment Please. Connecting to te iTunes Store. Loading....."
Als ik me dan ga aanmelden krijg ik de error:
"Uw verzoek aan de iTunes Store kan niet worden voltooid. Er heeft een onbekende fout voorgedaan (-50)."

Ik heb iTunes al een keer opnieuw geinstalleerd en geupdate maar dat wil niet helpen. Julie een idee?

Vast bedankt voor je reactie!
Mvg
daToni
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-03-10, 14:53
hbwk hbwk is offline
• iOS 14.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Maastricht
Berichten: 12
Standaard

Hier hetzelfde. Zowel met mijn account als met het account van mijn zoon krijg ik een -50 onbekende fout.
Als ik op mijn XP naar een ander gebruikersaccount ga kan ik wel gewoon aanmelden.
Ook ik heb al alles gedeïnstalleerd en alle mappen van de hele pc verwijderd etc. (wat een ... werk) maar helaas het probleem blijft.
Wie heeft een oplossing. Apple ben ik ook al mee bezig, maar die geven alleen de standaard antwoorden zonder resultaat.

Thanx Hugo
  #3  
Oud 20-03-10, 10:49
ihansans ihansans is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Ook hier -50 ,naar helpdesk gemaild maar krijg antwoord vermoedelijk uit INDIA?? ONLY WITH ENGLISH langauge help possibel, ja dan zijn ze er vanaf .
Het zou toch normaal zijn dat je gewoon in het Nederlands vraag en antwoord kunt krijgen.
Nog even een vraagje als je I tunes er overnieuw opzet ben je dan alle aankoop gegevens dan kwijt.
De regel "aangeschaft " komt ook niet meer in beeld,terwijl ik Itunes op de laptop ook heb staan en die werkt gewoon goed maar geeft alleen de aankopen weer die ik op de laptop heb gedaan.
Gr.Hans
  #4  
Oud 20-03-10, 10:52
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Hebben jullie al eens gezocht op Google? iTunes Store: "Error (-50)" when downloading purchased content
  #5  
Oud 20-03-10, 12:03
ihansans ihansans is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Hoi WDS001
Al die dingen al getest ,firewall uit- virusscanner uit -Ad-Aware uit- alle opgestartte dingen die uit konden uitgezet ,maar kom er met aanmelden niet in .
de applicaties die ik gekocht heb allen goed binnen gekregen en werken ook de freeware dingen.
ik zou toch gewoon moeten kunnen zien wat ik aangeschaft heb ,of moet je dan echt verbinding hebben met de Store (ook omdat "aangeschaft "niet zichtbaar is .
Al weer bedankt voor de hulp.
GR.Hans
  #6  
Oud 22-03-10, 15:48
ihansans ihansans is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

ERROR CODE -50
Nogmaals een vraag of iemand hiervoor een oplossing heeft?
Alles al geprobeerd wat moderator WDS001 advieseerde geen oplossing zit daar bij.
De aanbevolen link gaat onder andere over download problemen van gekochtte applicaties/video's ,echter mijn probleem is dat er gewoon niet meer aangemeld kan worden via mijn basis pc waar het wel op heeft gewerkt, op mijn laptop en IPhone kan ik gewoon inloggen op de ITunes store,nu heb ik een reactie gehad van de Apple helpdesk met tips en die gaan over het zelfde als die tips van WDS001;http://support.apple.com/kb/HT1275
Ook geeft hij aan dat je parent control het vinkje weg moet halen bij Itunes-store
echter ik kan in XP nergens die parent control/ouderlijk toezicht vinden.
onderstaande mail kreeg ik van de Apple helpdesk.

Greetings from Itunes Store. It's Vinoth again. I hope your day so far has been great. Thank you for your response.I understand you receive an error -50 message when trying to connect to iTunes store. I certainly understand how disappointing this could be.

Hans, I request you to change the parental control settings on your iTunes to resolve the issue. Please go to Preferences, Select Parental Control tab and then "Uncheck iTunes Store" if it is checked.

If still issue persists then there might be some software installed on your computer (probably security software) that is scanning your iTunes Store and preventing them from being loaded completely.

Before opening iTunes again, you'll need to use System Configuration Utility (MSCONFIG) to configure your computer to temporarily disable any software other than iTunes and Windows, which should eliminate any possible software conflicts. This article explains how to do this if you need help:

Using MSCONFIG to troubleshoot conflicts in Windows XP
http://support.apple.com/kb/HT1275

Also you should get your computer to allow iTunes Plus downloads by configuring the following files as "Allowed" or "Trusted" in your security software:

C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe

Next, configure your security software to allow these domains:

itunes.apple.com
ax.itunes.apple.com

Hopelijk weet iemand een oplossing??
Groet Hans
  #7  
Oud 22-03-10, 19:14
hbwk hbwk is offline
• iOS 14.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Maastricht
Berichten: 12
Standaard

Nog steeds niet opgelost. Als ik op dezelfde pc bij een ander XP account aanmeld, gaat het wel. Dus dat hele fire wall etc klopt niet. Ik heb al alles eraf gehad. En Apple...... daar heb je niet veel aan. Behalve Amerikaanse excuses en begrip. Moet gewoon werken. De Apps lukt wel via 3G. Voor de apps meer dan 20MB zoals TomTom via de Wi-Fi . Maar als er straks weer een update voor de iPhone komt, gaat dat dus niet lukken.
  #8  
Oud 22-03-10, 21:22
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Parental control ('Toezicht') staat in iTunes, niet in Windows: 'iTunes/Bewerken/Voorkeuren/Tabblad Toezicht'. Speel eens met deze instellingen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #9  
Oud 23-03-10, 09:56
ihansans ihansans is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Na de tip van HBWK ook een tweede gebruikersnaam aan gemaakt en zie ik kan nu weer in de ITunesStore, vermoedelijk moet ik nu toch gaan zoeken welke van de vele programma's die ik op mijn eerste gebruikersnaam heb het probleem veroorzaakt.
Steeds gebruikersnaam wisselen is ook niet de oplossing het zou gewoon altijd moeten kunnen, ander instelling zoals Butcher aangaf getest , onder toezicht ook maar daar staat NL niet bij dus met Duitsland en Engeland getest,maakte echter niets uit,maar we zijn wat verder en gaan gewoon door.
Bedankt allen voor het mee denken.
Gr.Hans
  #10  
Oud 24-03-10, 13:29
ascholte ascholte is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 12
Standaard

Ik heb die ( -50 ) error in I-tunes ook gekregen sinds ik mijn iphone heb op mijn PC ( Vista ). I-tunes werkt wel gewoon op mijn laptop ( Windows 7 ), maar die is van mijn werk dus wil daar niet teveel op klooien Heb mijn pc dus ook nog niet kunnen machtigen.

Ik heb I-tunes nu wel werkende gekregen en dit is wat ik heb gedaan.

Ben gegaan naar Bewerken --> Voorkeuren --> Toezicht --> Heb daar de I-tunes store een keer geblokkeerd maar de I-tunes U store wel toegestaan. Toen kon ik wel I-tunes U openen, terwijl ik daarvoor nooit de gewone I-tunes store kon openen. Toen vinkje bij I-tunes Store weggehaald, en opnieuw verbinding gemaakt met de I-Tunes store en kreeg verbinding en kon nu mijn pc wel machtigen.

Misschien gek verhaal maar werkte wel bij me...........
  #11  
Oud 24-03-10, 13:34
hbwk hbwk is offline
• iOS 14.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Maastricht
Berichten: 12
Standaard

beste ascholte,

dank voor de mededeling. Ik heb dat ook al eens gedaan, maar wie weet. Ik ga het in ieder geval nogmaals proberen.

Hugo
  #12  
Oud 24-03-10, 14:10
ihansans ihansans is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Beste meedenkers
De oplossing van AScholte is geweldig , zoals aangegeven gedaan en het is 100% SUPER BEDANKT .
Ik zal deze oplossing ook door mailen naar Vinoth van APPLE dan kunnen ze eventuele andere personen hier ook blij mee maken , ik draai op XP dus het werkt op xp en vista dan zal windows 7 ook wel werken met deze geweldige TIP.
Nogmaals bedankt aan alle meedenkers.
Gr.Hans
  #13  
Oud 03-04-10, 15:39
kasteel kasteel is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

Ascholte,

Van harte bedankt!!! Ik was hier ook een tijdje met aan het sukkelen!
Nu werkt het perfect!

thx

Kasteel
  #14  
Oud 08-04-10, 20:19
Kirenesnaj Kirenesnaj is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard

Bedankt!!!! Ook bij mij op m'n Windows XP machine opeens problemen met contact maken met iTunes Store. Aanwijzingen van Ascholte gevolgd, en...bingo! Heb weer contact met de iTunes Store. Thnx!!!!!!!!
  #15  
Oud 09-05-10, 16:33
nathaliebroer nathaliebroer is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: zutphen
Berichten: 2
Standaard

heyy superbedankt voor je tip, kreeg vandaag ook de melding en jouw uitleg toegepast en yes hij werkt weer thanx
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foutmelding App store! MarijnBel iPhone Apps 3 14-03-11 23:49
Itunes error (0XE80000022) foutmelding kerozine iTunes 7 12-04-10 20:07
Windows: iTunes foutmelding Nlboswachter iTunes 1 28-03-10 16:17
Foutmelding iTunes Store (Error 5002) saninl iTunes 3 01-02-10 19:40
Windows: itunes 9 foutmelding n1mber iTunes 4 14-09-09 22:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:45.