//

Geen beltonen mapje in iTunes

Geen beltonen mapje in iTunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Zojuist heb ik het hele forum (nou ja ) doorgespit om te kijken of mijn probleem met een ringtone er ook bij stond maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-03-10, 22:57
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard Geen beltonen mapje in iTunes

Hallo,
Zojuist heb ik het hele forum (nou ja ) doorgespit om te kijken of mijn probleem met een ringtone er ook bij stond maar ik zie enkel gedeeltes van mijn probleem dus waag ik het er toch maar op om mijn vraag te stellen.
Ik heb een ringtone gekocht bij Ringtones in de iTune store, dat is een m4a file en die is ook terug te vinden op mijn pc maar niet in het tabblad Beltonen. Ik las in de handleiding dat ik die file moest renamen naar m4r en dat heb ik gedaan. (stom, waarom verkopen ze niet meteen een m4r file???? ). Enfin, de handleiding zegt dat ik op die m4r moet klikken en dan zou er in iTunes in de linker kolom een mapje Beltonen komen te staan maar dat is dus niet zo. Ik heb in iTunes wel een tabblad met Beltonen maar dat is leeg. Ik heb de iPhone laten synchroniseren en ik heb de ringtone (m4a) nu wel tussen de gewone muziek staan maar niet bij de beltonen. Hoe krijg ik de m4r file nu bij de beltonen?
Ik werk met Windows Vista en ben een volledige digibeet dus werken met andere progjes e.d. wil ik niet gaan doen.
Oh ja, mijn iPhone werkt nog niet als gsm omdat mijn abo pas eind van de maand omgezet kan worden maar dat zal er niks mee te maken hebben denk ik omdat de standaard beltonen allemaal te horen zijn al ik ze afspeel.
Graag een reaktie. Alvast dank!

Laatst gewijzigd door Ashcat; 29-03-10 om 23:01.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-03-10, 23:42
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

in Itunes klik je met je de Re-muis knop op het gedownloade liedje.
Dan klik je AAC versie maken, als dit is gebeurd klik je met de rechtermuisknop op het omgezette liedje (in Itunes) dan kies je opene in windows verkenner.
Dan copieer je het liedje naar de map waar je de ringtones in wilt bewaren.
Als je hem in dit mapje hebt gezet, dan verwijdern je het omgezette liedje in Itunes.
Dan sleep je het omgezette bestandje vanuit het mapje naar itunes en laat je het los boven de kolom waar Muziek films beltonen etc. staat.
Nu zou ie er tussen moeten staan , synchroniseren en klaar.
Zoek maar eens in ringtoon maken, het pincipe blijft hetzelfde alleen heb jij jouw nummer gedownload.
  #3  
Oud 30-03-10, 10:11
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Dan sleep je het omgezette bestandje vanuit het mapje naar itunes en laat je het los boven de kolom waar Muziek films beltonen etc. staat.
Nu zou ie er tussen moeten staan , synchroniseren en klaar.
Dank voor je reaktie. Ik heb aangegeven converteren naar aac en dan maakt hij er weer een m4a van, nu wel met de 1 achter de naam van het liedje. (Dat ik dat kan wijzigen naar m4r weet ik wel maar moet dat dan ook? Het is immers een gekochte versie???)
Maar ik heb ook het probleem dat in de kolom van Muziek, Films, Audioboeken GEEN mapje Ringtonen staat. Ik kan daar dus niks naar toe slepen. Als ik het toch doe dan komt ook geen mapje.
Het tabblad van Ringtonen in het middenvenster is er wel maar blijft leeg

(Ik heb ook al geprobeerd om met de rechtermuisknop op het liedje te klikken op "beltonen aanmaken" maar dan krijg ik een foutmelding (11556) dat iTunes store niet te bereiken is terwijl ik wel de store kan aanklikken en dan wel verbinding heb. Maar ik denk niet dat ik dat onderdeel hoef te gebruiken.)

Graag nog enige hulp. Alvast dank!
  #4  
Oud 30-03-10, 12:00
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Als je van dat bestand inderdaad een M4R bestand maakt en je sleept hem naar iTunes zou ie zelf een mapje ringtines aan moeten maken.
Weet je zeker dat het hernoemen van de extentie goed gaat?

Oh ja de tijdsduur van het nummer heb je daar al naar gekeken(max 40sec.)
  #5  
Oud 30-03-10, 14:06
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Als je van dat bestand inderdaad een M4R bestand maakt en je sleept hem naar iTunes zou ie zelf een mapje ringtines aan moeten maken. Weet je zeker dat het hernoemen van de extentie goed gaat?

Oh ja de tijdsduur van het nummer heb je daar al naar gekeken(max 40sec.)
Dank, het is gelukt! Die hernoeming was wel goed gegaan maar wat ik deed was het slepen van het bestand binnen iTunes (dus via bestand aan bibliotheek toevoegen) maar dat moest vanuit windows.
Twee vensters: 1x windows en 1x iTunes naast elkaar zetten en dan slepen van het ene naar het andere venster

Toch blijft de vraag waarom iTunes ringtonen verkoopt die je moet aanpassen in de extentie terwijl dat eigenlijk toch een "verboden" iets is.

Voor jullie zal het waarschijnlijk allemaal gesneden koek zijn maar als digibeet zoek je je te pletter.....
Enfin, mijn dank grenst bijna aan het oneindige en hoop dat ik niet al te veel afwijkende dingen tegen zal komen. Film/muziek/audioboeken/foto's zijn allemaal gelukt net als het toevoegen van apps
Nogmaals dank voor de hulp!
  #6  
Oud 30-03-10, 14:33
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Volgens mij is het principe zo dat je van via Itunes aangekochte muziek een beltoon kunt maken.
Nou ja het is misschien wat omslachtig zo , maar het kost iig niets En als je het eenmaal een keer hebt gedaan is het ook best simpel.

Wat ik jammer vindt is dat ik zonder jailbreak geen sms tonen kan aanpassen.
  #7  
Oud 30-03-10, 15:03
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Volgens mij is het principe zo dat je van via Itunes aangekochte muziek een beltoon kunt maken.
Nou ja het is misschien wat omslachtig zo , maar het kost iig niets En als je het eenmaal een keer hebt gedaan is het ook best simpel.

Wat ik jammer vindt is dat ik zonder jailbreak geen sms tonen kan aanpassen.
Ja, ik snap dat iTunes de mogelijkheid bied om van gekochte muziek een beltoon te maken maar als ik bij iTune een beltoon koop van 25 sec (!) dan zou ik toch niet meer al deze fratsen moeten hoeven uit te halen?
Alle jaren (10) dat ik een gsm heb, heb ik the Muppets theme als ringtoon en was dan ook blij dat iTunes die verkocht....
Gelukkig heb ik bij een sms melding wel het juiste geluidje (zat bij de standaard) gevonden

Jailbreak: ik huiver als ik het woord lees....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Geluid Bij Beltonen dsnijhof iPhone algemeen 18 20-03-15 11:39
Tab Beltonen niet in Itunes mbol iTunes 1 23-01-11 16:14
Beltonen synchroniseren met iTunes sako Ringtones en Wallpapers 25 29-10-10 17:02
Foto: geen mapje foto's bramouwehand Muziek, foto & video 3 07-09-10 10:37
Geen Beltonen-folder in iTunes brechtvk iTunes 17 27-11-09 20:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.