//

muziek weergeven op pc in mappen

muziek weergeven op pc in mappen discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik gebruik itunes, daarin staat netjes artiest, nummer en album. Als ik op mijn harde schijf kijk, zie ik allen het nummer. Ds bijv 01 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-07-10, 11:08
jokidoki jokidoki is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 19
Standaard muziek weergeven op pc in mappen

Ik gebruik itunes, daarin staat netjes artiest, nummer en album. Als ik op mijn harde schijf kijk, zie ik allen het nummer. Ds bijv 01 mamma mia, ipv abba-mamma mia. Voorheen had ik het bijv in een map abba, en daaronder de map golden hits en daarin de mp3. Wie weet hoe ik dit weer kan krijgen. De nummers hebben wel alle taginfo.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-07-10, 11:16
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Als je het beheer door iTunes laat doen is het niet mogelijk om de artiest deel uit te laten maken van de bestandsnaam. Deze is dan namelijk al deel van het pad, bijvoorbeeld Music/ABBA/Arrival/4-02 Dancing Queen.mp3

Wil je echt persé de artiestnaam in de bestandsnaam, dan moet je uitvinken dat iTunes je muziek mag organiseren en het met de hand doen.
  #3  
Oud 12-07-10, 11:28
jokidoki jokidoki is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 19
Standaard

Hoi,
dank voor de reactie, in itunes staat alles goed, maar op mijn harde schijf staat alleen de track. Dus Music/4-05 Dancinq Queen.
Ik wil juist dat op mijn harde schijf ook komt: Music/ABBA/Arrival/4-02 Dancing Queen.mp3. Ik kan nu op mijn harde schijf neit zoeken op de artiest.
  #4  
Oud 12-07-10, 20:38
Djinn Djinn is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 53
Standaard

Hoi Jokidoki,

Ik heb alles per CD in mijn muziek map staan, je kan gewoon met rechtermuis, nieuw en dan map een map aanmaken.
Deze geef je de naam van artiest - album bijv. ABBA - Arrival
Je kopieer alle nummers van de CD naar de map.
Dan heb je Music/ABBA - Arrival/4-02 Dancing Queen.mp3 etc...

Wat je dan wel moet doen is in de iTunes bibliotheek de nummers verwijderen en weer opnieuw erin zetten omdat je de bestandslocatie heb gewijzigd, anders vind iTunes de nummers niet meer. Dit kan je gewoon doen door map muziek open te hebben staan en iTunes in je taakbalk. Sleep de map vanuit Music naar itunes en klaar is kees.

Hoop dat je hier wat aan heb.

Succes
  #5  
Oud 13-07-10, 00:22
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jokidoki Bekijk bericht
...maar op mijn harde schijf staat alleen de track. Dus Music/4-05 Dancinq Queen...
Dat is wel apart, want er zijn 3 verschillende manieren waarop iTunes de muziek opslaat als je iTunes het laat organiseren. Ik heb daar toevallig een uitgebreide "uitleg" over op mijn site staan, maar die is pas vrijdag-middag weer online.

Voor normale albums ("Deel van verzameling" vinkje uit) hoort iTunes ze op te slaan in de structuur: <folder>/<artiest>/<album naam>/<cdnr - tracknr - songtitel>.mp3

Voor verzamel-CD ("Deel van verzameling" vinkje aan) zou het moeten zijn: <folder>/Verzamelingen/<verzamel CD naam>/<cdnr - tracknr - songtitel>.mp3

Voor albums met meerdere artiesten moet je een album-artiest opgeven, anders raakt je album versnippert over alle afzonderlijke artiesten. Geef je één album-artiest op en vink je "Deel van verzameling" UIT dan zou de structuur als hierboven moeten blijven.

Als je iTunes alles laat regelen en het staat toch niet op de juiste plek dan moet je een keer "Bibliotheek verzamelen" kiezen om alles op de goede plek te krijgen. Hou er wel rekening mee dat bestanden worden VERPLAATST als ze op dat moment niet op de juiste plaats, maar wel op de juiste schijf staan en dat bestanden worden GEKOPIEERD als ze op dat moment niet op de goede plek en op een ANDERE schijf staan.

EDIT
Deze "regels" gelden overigens voor de OS X versie van iTunes. Ik kan helaas niet met 100% zekerheid zeggen of dit exact hetzelfde geldt voor de Windows versie omdat ik gelukkig al ruim 10 jaar verlost ben van Microsoft ellende.


Laatst gewijzigd door Ruben.cc; 14-08-10 om 17:33. Reden: "schijt" typo aangepast naar "schijf", stomste typo ooit! :-S
  #6  
Oud 13-07-10, 10:27
jokidoki jokidoki is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djinn Bekijk bericht
Hoi Jokidoki,

Ik heb alles per CD in mijn muziek map staan, je kan gewoon met rechtermuis, nieuw en dan map een map aanmaken.
Deze geef je de naam van artiest - album bijv. ABBA - Arrival
Je kopieer alle nummers van de CD naar de map.
Dan heb je Music/ABBA - Arrival/4-02 Dancing Queen.mp3 etc...

Wat je dan wel moet doen is in de iTunes bibliotheek de nummers verwijderen en weer opnieuw erin zetten omdat je de bestandslocatie heb gewijzigd, anders vind iTunes de nummers niet meer. Dit kan je gewoon doen door map muziek open te hebben staan en iTunes in je taakbalk. Sleep de map vanuit Music naar itunes en klaar is kees.

Hoop dat je hier wat aan heb.

Succes
Dit is een oplossing, maar met meer dan 1000 nrs erg veel werk!
  #7  
Oud 13-07-10, 10:28
jokidoki jokidoki is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 19
Standaard

Ik ga het proberen met blibliotheek verzamelen.
  #8  
Oud 13-07-10, 11:07
jokidoki jokidoki is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 19
Standaard

Gelukt, heel erg bedankt!
  #9  
Oud 18-10-11, 17:57
mikevi mikevi is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

Een vraag, de bibliotheek verzamelen waar vind ik dit? Ik krijg alleen ordenen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Muziek mappen toevoegen op IPAD C4Y iTunes 1 22-04-11 08:22
E-mails weergeven. Pim V iPhone algemeen 11 17-06-09 09:48
Foto: Fotoalbum weergeven wijnstudio Muziek, foto & video 0 26-04-09 11:17
Batterij altijd weergeven rensiejjj iPhone algemeen 3 01-03-09 17:05
Telefoonnummer weergeven in Telefoonboek Jakiie iPhone algemeen 0 22-09-08 17:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:16.