//

Help! Syncen onmogelijk, kan geen kopie meer maken, nada...

Help! Syncen onmogelijk, kan geen kopie meer maken, nada... discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik heb een iPhone 3G, 16Gig, versie 3.1.3. En ik werk op Windows XP. Ik heb altijd al dat syncen traag is: een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-07-10, 17:13
locuta locuta is offline
• iOS 10.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 12
Standaard Help! Syncen onmogelijk, kan geen kopie meer maken, nada...

Hoi allemaal,

Ik heb een iPhone 3G, 16Gig, versie 3.1.3. En ik werk op Windows XP.
Ik heb altijd al dat syncen traag is: een reservekopie aanmaken duurde altijd ongeveer 45 minuten (!). Ineens ging dat zelfs richting de 1,5 uur. Video's die ik syncte, gingen sindsdien ook niet meer goed: dan was ie klaar met kopiëren, meldde iTunes, maar in mijn iPhone stond vervolgens: no videos. Sindsdien heb ik het syncen een beetje opgegeven.

Laatst dacht ik: laat ik OS4 eens installeren. Misschien helpt dat. Dus ik hing mijn iPhone weer aan iTunes. Maar.. nu kan *niets* meer. Als ik ga syncen, wil iTunes eerst weer een reservekopie maken. Na ongeveer 40 minuten komt dan de melding: lukt niet, kan niet.

Zonder kopie kan ie ook OS4 niet installeren. Dus wat nu? Ik heb iTunes gedeïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd (meest recente versie), maar dat helpt niet.

*paniek*

Ik hoop dat iemand de verlossende tip heeft, want ik zit hier nu al een paar weken af en toe te kijken, maar ik word er helaas niet veel wijzer van.

Is het -even in een alternatief scenario- mogelijk om ZONDER te (reserve)kopiëren een backup te maken van:
- agenda
- contacten
- smsberichten

Dat zijn eigenlijk de enige drie dingen die ik absoluut niet kwijt wil, cq waar ik dolgraag een kopie van wil hebben (kalender sync ik al met Google, maar contacten en sms natuurlijk niet).

Kirsten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-10, 20:47
setlon setlon is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard Itunes 9.2 kan geen reservekopie maken?

Beste Mensen,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als kirsten:
Gisteren me iphone 3g 16G willen update naar 4.0. Nu is dit gelukt. Maar.. nu ben ik al mijn gegevenscontactpersonen/smsberichten kwijt. De apps en foto's zitten er nog wel op. Als ik ga syncen, wil iTunes eerst weer een reservekopie maken. Maar naar een paar minuten krijg ik de melding :itunes kan geen reserve kopie maken meld de iphone opnieuw aan. Itunes opnieuw installeren is geen oplossing.
Om mijn gegevens terug te krijgen heb ik geprobeerd om een oude reservekopie terug te zetten maar ook hiervoor moet Itunes eerst een reserve kopie maken wat dus niet lukt. Ik ben lichtelijk in paniek dus als iemand mij(ons) kan helpen zou dat super zijn!
Groeten,
Maarten
  #3  
Oud 18-07-10, 12:58
Hanz-i Hanz-i is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, itunes meldt dat het geen reservekopie kan maken omdat de iPhone zou zijn losgekoppeld, wat niet het geval is.
Zonder eerst een reservekopie gemaakt te hebben wil iTunes mijn 3GS ook niet omschakelen naar versie 4.0.
Wie weet raad?
  #4  
Oud 02-08-10, 16:06
mrfkemp mrfkemp is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard Zelfde vraag hier

Hoe kan ik mijn contacten, smsen, foto's veilig stellen zonder itunes. E-mail kan ik wel weer opnieuw downloaden evenals agenda.

Groet,
Marco
  #5  
Oud 02-08-10, 18:47
kvcuijck kvcuijck is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: De Meern
Berichten: 2
Standaard

Ik had ook problemen met het syncen van mijn iPhone met iTunes en Outlook 2007. De problemen begonnen bij mij met de nieuwe iTunes 9 versie. Deze problemen zijn nu opgelost. (Durfde namelijk ook niet naar de nieuwe OS 4.0.1 te upgraden omdat het syncen niet lekker verliep.)

Heb mijn iPhone van versie 3.1.2 geupgrade naar 4.0.1, maar pas nadat ik onderstaande stappen had gedaan:

1. Alles van Apple wat er op mijn Windows Vista installatie stond heb ik verwijderd via configuratiescherm software verwijderen. (Behalve QuickTime.) Ook de gegevens in de AppData van Apple en Apple Computer. (Ik denk dat backup de voornaamste directory is.)
2. Opnieuw opgestart van PC. (iPhone niets mee gedaan, deze werkte verder prima.)
3. iTunes helemaal opnieuw geinstalleerd
4. Hierna werd er na het opnieuw opstarten door iTunes meteen een backup gemaakt die WEL snel ging. (Binnen 2-3 minuten.) De backups die hierna werden gemaakt gingen nog een stuk sneller en nu is het seconden werk. (Waarschijnlijk incremental?)
5. Syncen van de Contacten en Agenda ingesteld en ook dit werkte direct zonder allemaal dubbele items in mijn agenda te krijgen. (Dit gebeurde met een vorige poging met een oudere iTunes.)
6. Er is niets van de iPhone verwijderd. Alle SMSjes, mailtjes, notities etc. etc. staan er nog op.
7. Nu ik er van overtuigd was dat alles "soepeltjes" kon syncen heb ik iTunes mijn iPhone naar de laatste firmware laten updaten. Ook dit ging helemaal soepel en nu werkt mijn iPhone op de laatste firmware zonder dat ik ook maar één instelling ben kwijt geraakt!!
8. Als ik mijn iPhone aankoppel wordt er gesynced in ongeveer 40 seconden.

Wellicht dat iemand hier iets aan heeft!

NB Ik maak geen gebruik van muziek of films op mijn iPhone dus weet niet wat daarmee gebeurt als je iTunes verwijdert van je PC.
Reageren

Labels
itunes, synchronisatie contacten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan geen reservekopie meer maken of terugzetten pieterwillems iPhone algemeen 2 13-11-10 21:46
kan niet reserve kopie maken!!! memo06 Archief 6 17-04-10 11:36
Foto: ik kan geen Screenshots meer maken, help!!! sharonzonneveld Muziek, foto & video 1 06-10-09 20:15
Ik kan geen programma's meer syncen bartelicious iTunes 2 23-07-08 21:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:55.