//

Adresboek Synchroniseren van iPhone naar Mac probleem!

Adresboek Synchroniseren van iPhone naar Mac probleem! discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Als ik mijn iPhone 4 (Zwart 32GB) met mijn Mac (Snow Leopard) synchroniseer, synchroniseert hij mijn adresgegevens van Mac naar iPhone naar niet andersom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-10, 17:58
macluit macluit is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard Adresboek Synchroniseren van iPhone naar Mac probleem!

Hallo,

Als ik mijn iPhone 4 (Zwart 32GB) met mijn Mac (Snow Leopard) synchroniseer, synchroniseert hij mijn adresgegevens van Mac naar iPhone naar niet andersom

Iemand raad ??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-10, 21:17
Mr_recci Mr_recci is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 217
Standaard

In itunes aanzetten dat hij je contacten moet syncen
  #3  
Oud 20-09-10, 22:40
matthijs46's schermafbeelding
matthijs46 matthijs46 is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard synchronisatie iPhone > Mac adresboek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci Bekijk bericht
In itunes aanzetten dat hij je contacten moet syncen
staat bij mij aan, maar van iPhone naar iMac worden er geen adressen gesynchroniseerd.
wie oh wie?
  #4  
Oud 21-09-10, 09:59
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik had het probleem dat je bij een contact eerst alle adressen die al ingevoerd staan op de iPhone moet weghalen, zodat er geen adressen staan. Dan sync je. Dan ga je op de iPhone opnieuw een adres toevoegen en dan sync je. Op deze manier werd het adres wel gesynced. Beetje omslachtig, maar ik had nog niet zoveel adressen erin staan
Dit was trouwens met Outlook <-> iPhone
  #5  
Oud 21-09-10, 17:37
macluit macluit is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Ik had het probleem dat je bij een contact eerst alle adressen die al ingevoerd staan op de iPhone moet weghalen, zodat er geen adressen staan. Dan sync je. Dan ga je op de iPhone opnieuw een adres toevoegen en dan sync je. Op deze manier werd het adres wel gesynced. Beetje omslachtig, maar ik had nog niet zoveel adressen erin staan
Dit was trouwens met Outlook <-> iPhone
klopt
(na eerst alle gegevens van m'n Iphone verspeeld te hebben)
lijkt hij naar 2 kanten goed te synchroniseren
(dus eerst een testje doen ipv je complete adressenlijsten invoeren

Ben
  #6  
Oud 23-09-10, 00:23
Bitfreakie Bitfreakie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem (maar dan tussen iPhone en Mac Adresboek): contacten die ik op m'n iPhone heb toegevoegd worden niet meer overgezet naar m'n Mac (door te syncen via iTunes). Heb eigenlijk geen zin om m'n hele adresboek op m'n iPhone leeg te gooien, moet dan sowieso eerst kijken welke contacten ik nog mis (en ik heb er nogal wat...). Heeft iemand nog een andere tip?

Update van 23:45 uur: ik was zat van het geklooi en heb een backup gemaakt van m'n hele adresboek en daarna het adresboek op m'n Mac leeggemaakt. Na syncen had ik opeens de 'extra' contacten van m'n iPhone in m' n adresboek staan en stonden ook in m'n iPhone alleen die adressen. Toen importeerde ik (stom stom stom) de backup weer in het adresboek en was ik die extra adressen weer kwijt... *grom*. Afijn: alles weer gesynct en nu werkt alles correct (toevoegingen op de iPhone worden nu ook overgezet naar de Mac). Ik had gewoon die extra adressen als vCards moeten exporteren en weer moeten importeren nadat ik de backup van het adresboek had teruggezet.

Citaat:
De stappen waarmee het volgens mij opgelost kan worden (op eigen risico uiteraard):
- iPhone syncen
- Backup maken van Adresboek (Archief - Exporteer - Adresboek-archief...)
- iPhone syncen
- Extra contacts van iPhone staan nu in het adresboek, deze exporteren als vCard: alle contacts selecteren, daarna Archief - Exporteer - Exporteer vCard...
- Backup van Adresboek importeren
- iPhone syncen
- vCards importeren (Archief - Importeer...) (of Appeltje-O)
- iPhone syncen
Misschien werkt het ook als je na het terugzetten van de backup direct de vCards importeert, maar dit heb ik niet getest. Wellicht iets voor de volgende keer...

Laatst gewijzigd door Bitfreakie; 23-09-10 om 00:53. Reden: Opgelost
  #7  
Oud 28-09-10, 11:28
donaldmolenaar donaldmolenaar is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard

Ik heb een iPhone 4, en kan alles synchroniseren via iTunes (ik heb een Mac) behalve mijn contacten. Dan krijg ik een melding dat mijn telefoon is losgekoppeld. Via Mobile me hetzelfde, alles wordt gesynchroniseerd behalve mijn contacten. Ik heb alle stappen op de mobile me support site gedaan. Maar ik krijg het niet aan de gang. Heeft iemand een tip of liever een oplossing.
  #8  
Oud 29-09-10, 15:32
Calicchio Calicchio is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Zelfde melding hier "telefoon is losgekoppeld". Terwijl hij al het andere wel synchroniseerd.
  #9  
Oud 29-09-10, 22:53
Bitfreakie Bitfreakie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Hmmm die melding heb ik nog nooit gehad. Staan de juiste vinkjes in iTunes wel aan bij de telefoon onder apparaten -> <naam van de telefoon> -> tabblad info -> Synchroniseer Adresboek-contacten -> Alle contactgegevens.
  #10  
Oud 01-10-10, 10:39
donaldmolenaar donaldmolenaar is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard

Ben bij Stonehouse in Woerden langs geweest. Na lang zoeken hebben ze het opgelost voor mij. Het bleek dat er twee corrupte contacten in mijn adres boek stonden. Ze waren te herkennen doordat ze geen vaag sihouet naast de naam hadden staan , maar helemaal niets. Ik heb 811 contacten dus ze hadden daar eerste per begin letter een groep gemaakt, Per groep gaan synchroniseren. Toen bleek dat de D en de N niet wilde, die contacten doorzocht en alles was opgelost. Blijkbaar is de iPhone 4 veel critischer dan de voorgaande versies waar ik geen problemen had en de betreffende contacten er wel al in stonden.
  #11  
Oud 01-10-10, 22:13
Calicchio Calicchio is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donaldmolenaar Bekijk bericht
Ben bij Stonehouse in Woerden langs geweest. Na lang zoeken hebben ze het opgelost voor mij. Het bleek dat er twee corrupte contacten in mijn adres boek stonden. Ze waren te herkennen doordat ze geen vaag sihouet naast de naam hadden staan , maar helemaal niets. Ik heb 811 contacten dus ze hadden daar eerste per begin letter een groep gemaakt, Per groep gaan synchroniseren. Toen bleek dat de D en de N niet wilde, die contacten doorzocht en alles was opgelost. Blijkbaar is de iPhone 4 veel critischer dan de voorgaande versies waar ik geen problemen had en de betreffende contacten er wel al in stonden.
Is precies wat ik ook dacht maar, kan je een voorbeeld geven van geen vaag silhouet? Ik kan het niet echt vinden.

Dank.
  #12  
Oud 01-10-10, 22:57
donaldmolenaar donaldmolenaar is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard

Als je op je Mac in je contacten gaat staat er naast een willekeurig contact naam links een silhouet in een soort pasfoto hokje. Als je een foto aan een contact hebt gekoppeld staat daar de foto. Bij mij stond er bij de betreffende twee contacten niets naast. Geen foto en geen leeg vakje met een silhouet van een hoofd. Dmv het copieren plakken van het contact verscheen het silhouet weer. Oude weg gegooid en synchroniseren verliep probleemloos.
  #13  
Oud 02-10-10, 10:02
Calicchio Calicchio is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Dank je. Ik had niet het zelfde probleem maar de volgende: Het heeft een avond gekost maar, het is gelukt. Ik heb ook alles per letter in mijn Adresboek gezet. Vervolgens alle dubbele namen eruit gehaald. Er waren dezelfde contacten maar ze stonden er 3 of 4 keer in. Ze stonden met voornaam of met achternaam bijvoorbeeld: De voornaam begon met een B en achternaam een C. Deze stond dan onder de B en onder de C. Dit begrijpt iTunes niet denk ik. Dus alles eruit gehaald en het werkt! Ook stonden er onder notities bij mijn contacten, rare codes met cijfers en letters. Dit is gekomen denk door het syncen met mijn oude mobiele telefoon. Ook opgeschoond.

Het werkt weer zoals het moet.
  #14  
Oud 23-11-11, 23:09
gerardfidom gerardfidom is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 22
Standaard Adresboek synct weer!

Inderdaad, hele adressenbestand opgeschoond. Vreemde formats weggegooid, zoals namen met '@'-tekens erin. Dubbele adressen samengevoegd. Wel een uurtje werk, maar gelukkig, hij doet het weer! Ik heb de volgende stappen doorlopen:
1. Adressen op de Mac geschoond
2. Via Archief - Exporteer - Adresboek-archief een kopie bewaard
3. Via Bewerken - Selecteer alles - Verwijderen het Adresboek leeggemaakt
4. Syncen met iPhone (check of die nu leeg is!)
5. Nu op de Mac Adresboek-kopie importeren, Archief - Importeer
6. Opnieuw de iPhone syncen
7. Check of de iPhone nu ook het geschoonde bestand heeft!

Pfff heel gedoe maar het werkt weer...
Reageren

Labels
adresboek, iphone, synchroniseer



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone overzetten en synchroniseren van PC naar MAC Barto iTunes 2 01-05-11 17:10
Groepen in Adresboek van Imac naar iPhone iCo Desktop-applicaties 0 25-09-10 13:49
adresboek van windows mail naar iphone gillesmullens iTunes 4 20-04-10 00:52
van 1.0.2 naar 1.1.4 met pwnage 1.1 mac probleem mikefrog Unlock [archief] 8 24-04-08 12:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.