//

Importeren SMS van reservekopie zonder Itunes?

Importeren SMS van reservekopie zonder Itunes? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Iphone 3g. Nadat ik firmware 4.0.2 erop had gezet, bleek toen ik in Winterboard andere thema's wou ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-09-10, 14:42
tj2307 tj2307 is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar tj2307
Exclamation Importeren SMS van reservekopie zonder Itunes?

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een Iphone 3g. Nadat ik firmware 4.0.2 erop had gezet, bleek toen ik in Winterboard andere thema's wou activeren, dat o.a. de SMS en telefoon icons niet aangepast werden.

Ik heb middels de verkenner handmatig hier en daar wat iconen aangepast, maar dit gaf me uiteindelijk niet het gewenste resultaat.

Mijn idee: ik restore m naar een oudere firmware.
Zodoende draait m'n iphone nu op 3.1.3.
Thema's en dergelijke gaat nu allemaal volgens wens, echter heb ik het probleem dat ik hierdoor wel mijn sms berichten en contactpersonen kwijt ben geraakt (dankzij de custom firmware)
Ik heb dus (in m'n haast) geen backup gemaakt of mn oude smsjes ge-exporteerd.
Nu is dus mijn vraag...

Is het mogelijk om m'n oude smsjes (contactpersonen is inmiddels al gefixt) terug te zetten zonder voor de "reservekopie terugzetten" optie te kiezen in iTunes?
Oftewel, kan ik mijn smsjes ergens uit een reservekopie halen (die ik veilig heb gesteld op mn pc) en die handmatig op m'n iphone zetten zonder verdere problemen?
Als ik namelijk reservekopie terugzetten gebruik, is mijn gehele opmaak van mn thema in de war en mis ik iconen zoals "instellingen" en dergelijke.

Wie helpt mij?!

Laatst gewijzigd door tj2307; 22-09-10 om 14:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-05-12, 20:37
DJJNS DJJNS is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 3
Standaard reply

Hallo,

Heb je intussen een oplossing kunnen vinden voor je probleem?
Ik zit met hetzelfde probleem...
Mijn smsjes staan in een reservekopie van de iphone die in een backup in timemachine zit. Ik MOET ze terug op mijn iphone hebben...

Kan je me verder helpen aub?

met vriendelijke groeten,
JNS
  #3  
Oud 21-05-12, 20:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJJNS Bekijk bericht
Mijn smsjes staan in een reservekopie van de iphone die in een backup in timemachine zit. Ik MOET ze terug op mijn iphone hebben...
Met een beetje geduld kan die SMS wel uit de Time Machine sparsebundle plukken en ze dan met iBackup Viewer bekijken.

Maar dat MOETEN-feestje gaat helaas niet doorgaan tenzij je de volledige backup terugzet op de iPhone.
  #4  
Oud 22-05-12, 00:34
DJJNS DJJNS is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Met een beetje geduld kan die SMS wel uit de Time Machine sparsebundle plukken en ze dan met iBackup Viewer bekijken.

Maar dat MOETEN-feestje gaat helaas niet doorgaan tenzij je de volledige backup terugzet op de iPhone.
Beste,
bedankt voor de snelle reactie.
Het probleem bij je oplossing is als volgt:
Ik heb de volledige map "backup" uit de map "mobilesync" gehaald binnen time machine en deze gekopieerd naar mijn huidige systeem.
De laatste reservekopie die dus genomen is op mijn systeem, heb ik overschreven door de reservekopie met de smsjes in, die ik terug op de iPhone wil.
Probleem: iTunes geeft deze niet weer bij de lijst van reservekopieën...

Heb je hier misschien ook een oplossing voor?

mvg en bedankt
Jonas
  #5  
Oud 22-05-12, 08:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJJNS Bekijk bericht
Ik heb de volledige map "backup" uit de map "mobilesync" gehaald binnen time machine en deze gekopieerd naar mijn huidige systeem.
De laatste reservekopie die dus genomen is op mijn systeem, heb ik overschreven door de reservekopie met de smsjes in, die ik terug op de iPhone wil.
Probleem: iTunes geeft deze niet weer bij de lijst van reservekopieën...
Om de SMS met iBackup Viewer te bekijken was die oefening voldoende, niet om de backup terug te zetten. De verwijzingen (en nog wat andere zaken) naar die backup ontbreken immers in iTunes.

Wil je de backup ook daadwerkelijk terugzetten dan moeten ook de iTunes System/User Library alsook de complete iTunes bibliotheek teruggezet worden.

Als je die data met Time Machine terugzet moet die van exact dezelfde datum en tijdstip zijn als de backup uit Mobilesync. Welke data dat is heb ik in post #2 van een andere draad beschreven:

http://forum.iculture.nl/f8/desktop/...stalleren.html
  #6  
Oud 23-05-12, 12:32
DJJNS DJJNS is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 3
Standaard

dus als ik het goed begrepen heb:
/Users/gebruikersnaam/Library/iTunes en /Users/gebruikersnaam/Application Support/MobileSync op het huidige draaiende systeem, op een veilige locatie plaatsen.
vervolgens deze mappen uit de time machine halen van die dag waar de smsjes verloren zijn gegaan.
en deze huidige mappen op het systeem, vervangen door de mappen uit timemachine?
en op deze manier zal itunes de backup van toen op mijn iphone zetten, MET de smsjes erbij?
Reageren

Labels
handmatig, importeren, reservekopie, sms



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Films importeren in iTunes zonder ze op de interne harde schijf te plaatsen! jappe123 iTunes 1 29-03-11 18:28
iPhone: [Tutorial] Importeren van oude sms [Jailbreak] IceTiger Jailbreak 12 26-01-11 16:35
Sms'jes terug zonder reservekopie macciato iPhone algemeen 5 18-08-10 08:27
reservekopie van alleen sms donovoso iPhone algemeen 3 03-08-10 19:39
iPhone: sms exporteren & importeren Eendje Jailbreak 7 04-10-08 19:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:24.