//

Sync iPhone - Google, hulp gevraagd

Sync iPhone - Google, hulp gevraagd discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Alle topics over dit onderwerp doorgelezen, maar niet een biedt de oplossing die ik zoek, of ik snap niet goed wat er wordt bedoeld. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-10-10, 12:23
mystica mystica is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 7
Standaard Sync iPhone - Google, hulp gevraagd

Hallo,

Alle topics over dit onderwerp doorgelezen, maar niet een biedt de oplossing die ik zoek, of ik snap niet goed wat er wordt bedoeld. Daarom plaats ik toch maar mijn vraag. Al een tijdje gebruik ik alleen nog m'n iPhone 3GS als agenda. Verder staan er inmiddels heel wat onmisbare contacten in.
1x heb ik via iTunes gesynchroniseerd met Outlook2003, waarvan de agenda nog leeg was. Resultaat: lege outlook agenda overschreef iPhone-agenda!
Gelukkig had iTunes een reservekopie gemaakt die ik kon terugzetten. Wat er met de contactpersonen is gebeurd had ik in de schrik niet bekeken.
Het lijkt erop dat iTunes de agenda in Outlook als leidend beschouwt. Blijkbaar kun je alleen agenda-items van Outlook in iPhone laden en niet andersom. Of zie ik een instelling over het hoofd?
Inmiddels heb ik gelezen over Google Calendar en Contacts. Dat lijkt me wel zo handig.
Wat ik nu graag wil, is alle agenda-items en contactpersonen die in mijn iPhone staan, in Google Calendar en Contacts krijgen, zodat ik vervolgens daarmee steeds kan syncen.
Hopelijk is hier iemand die er ook mee werkt en die mij stap voor stap uitleggen hoe ik mijn agenda en contactpersonen van iPhone in Google kan krijgen, zonder het risico dat ik straks met een lege iPhone agenda en contacten zit.

In hoopvolle afwachting,
groetjes,
Mystica

Laatst gewijzigd door mystica; 10-10-10 om 12:27.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-10-10, 12:26
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Normaal is het zo dat iTunes vraagt of je de agenda op de iPhone wil synchroniseren met Outlook. Zonder dat je het zelf hebt ingesteld zal hij nooit de agenda op de iPhone wissen.
  #3  
Oud 10-10-10, 13:51
mystica mystica is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 7
Standaard Sync iPhone met Google Calendar gelukt!

Naar aanleiding van reactie WDS001 aangesloten op iTunes, om nog een keer te kijken hoe de vinkjes staan. Zie geen gekke dingen. Keuze reservekopie iPhone ziet er veilig uit, dus dat gedaan.
Terwijl de iPhone nog met de laptop verbonden is, Google Calendar opgestart (daar had ik me al eerder aangemeld), om te kijken wat ik daar aan opties kan kiezen. Ineens zie ik een afspraak voor vandaag in de Google agenda staan! Zo simpel is het dus, om je agenda-items in Google Calendar te krijgen.

Nu waag ik me ook aan de contactpersonen. Ik kan geen afzonderlijke applicatie Google Contacts vinden, dus ik neem aan dat dit de contactpersonen in Gmail zijn. Het lukt echter niet om alle contactpersonen in de iPhone, in Gmail te krijgen. Slechts een klein deel staat er nu in.
Als ik nu synchroniseer, worden de mensen met wie ik vandaag heb gebeld, toegevoegd. Ook de contacten die ik de afgelopen dagen in de iPhone heb ingevoerd, staan netjes in G-mail. Maar al die eerder ingevoerde contacten niet.
Weet iemand wat hier fout gaat en hoe ik dit kan oplossen?

Laatst gewijzigd door mystica; 12-10-10 om 20:22. Reden: geactualiseerd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: jailbreak iphone 3G + activatie hulp gevraagd xionix Jailbreak 1 16-07-10 23:53
iPhone: Hulp gevraagd! iPhone 3g 8gb! Soltani Jailbreak 1 05-04-10 20:15
hulp gevraagd met probleem iphone Laurens.borg Archief 7 14-07-09 00:28
Hulp gevraagd bij iphone problemen jeltje iPhone algemeen 6 22-06-09 00:17
Iphone Kopen Via Italie Hulp gevraagd thrustmaster22 Koopinformatie Rest Europa 7 28-03-08 17:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:53.