//

sync met nieuwe computer

sync met nieuwe computer discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag met een andere PC mijn iPhone gaan synchroniseren. In iTunes op de nieuwe pc zijn alle prog's grijs aangegeven. Als ik wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-11-10, 23:22
herehanx herehanx is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard sync met nieuwe computer

Ik wil graag met een andere PC mijn iPhone gaan synchroniseren. In iTunes op de nieuwe pc zijn alle prog's grijs aangegeven. Als ik wil synchroniseren krijg ik de melding dat alle prog's van mijn iPhone worden verwijderd. Hoe voorkom ik dat ik mijn gekochte prog's kwijt raak. Is nogal schimmig, heb jaren met Palm gewerkt en daar kon ik kiezen de Palm de computer te laten overschrijven, maar dat kan ik hier niet vinden.

Henk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-11-10, 22:20
ReneMin's schermafbeelding
ReneMin ReneMin is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 48
Standaard

Heb dezelfde vraag,
Ik wil mijn iphone compleet syncen met mijn nieuwe pc. Ik krijg ook de melding dat mijn iphone word leeggemaakt.. wie heeft een oplossing ?
  #3  
Oud 23-11-10, 16:44
Bunny Bunny is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 32
Standaard

Ik ben niet al te lang overgestapt op een nieuwe PC dus ik liep tegen hetzelfde probleem op. Voor zover ik weet heb je 2 opties:

1. Thuisdeling inschakelen. Dit lijkt me alleen handig als je je oude PC ook gewoon nog blijft gebruiken. Dan wordt er niks van je iPhone gewist.
2. Overstappen van iTunes (thuisbibliotheek). Dit is de enige optie als je je oude PC niet meer gaat gebruiken.

Ik heb voor stap 2 gekozen omdat mijn oude PC op het punt van overlijden stond. Wanneer je wisselt van thuisbibliotheek raak je alle audio en video kwijt die op je iPhone staan. Niks aan te doen, dat gaat nou eenmaal niet ivm het DRM verhaal. De rest (foto's, sms, contacten enz.) blijft er gewoon op staan. Wanneer je al je muziek van je oude PC eenmaal in je nieuwe iTunes hebt staan, kan je dat dus weer syncen naar je iPhone.

Om ook al je apps over te zetten op je nieuwe PC moet je je nieuwe 'iTunes autoriseren' en 'alle aankopen overzetten'. Zie hier de link voor details:
http://forum.iculture.nl/f8/applicat...andere-pc.html

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...succes!
  #4  
Oud 29-11-10, 16:34
herehanx herehanx is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard

Bedankt, ik denk dat ik er wel uit kom. Heb inmiddels echter een ander probleempje. Mijn iPhone heeft een uur of 6 in de wasmachine gezeten. Einde iPhone. Nu komt er dus een tweede punt bij, als ik nu ook een nieuwe iPhone heb, hoe behoud ik mijn programma's dan?

groet, Henk
  #5  
Oud 29-11-10, 16:52
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon mijn iPhone4 aan mijn nieuwe laptop hangen. Muziek ben ik kwijt, maar mijn contacten, sms, foto's, agenda en dergelijke blijven 100% zeker staan op mijn iPhone?

De muziek zet ik er t.z.t wel weer op! Maar het gaat mij met name om het feit dat ik geen contacten en agendapunten kwijt wil worden...
__________________
Doe mij maar 10 bier! *Overigens; iPhone 6S 16GB & iPad 4 16GB.
  #6  
Oud 01-12-10, 11:58
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Iemand die dit kan bevestigen en anders wat ik wel moet doen? BVD!
  #7  
Oud 01-12-10, 12:06
Bunny Bunny is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 32
Standaard

100% zeker! Toch altijd natuurlijk nog een reservekopie van tevoren maken, just in case er iets anders mis gaat tijdens syncen
  #8  
Oud 01-12-10, 12:10
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Dus als ik mijn iPhone4 aan mijn nieuwe laptop hang, de eerste keer de synchronisatie annuleren, in ITunes aangeven dat hij een backup moet maken en daarna pas synchroniseren. Gelukkig blijven mijn contacten en agenda's er op. Was bang dat ik ze kwijt zou zijn..
  #9  
Oud 01-12-10, 12:28
Bunny Bunny is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 32
Standaard

De reservekopie kan je toch gewoon op je oude computer maken?
Wanneer je je iPhone aan je nieuwe laptop hangt dan krijg je meteen de 'alle audio/video wordt gemist' melding, ik weet niet wanneer je dan de eerstvolgende gelegenheid krijgt om een reservekopie maken.

Maar nogmaals, de rest blijft gewoon op je iPhone staan. Daar was ik in mijn geval namelijk ook bang voor!
  #10  
Oud 01-12-10, 12:36
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

De oude pc van mij was helemaal kapot. Kostte veel om op te laten knappen. Heb daarom een nieuwe pc. En een oude pc die niet meer werkt, en dus geen backup kan maken. Maar het is duidelijk nu. Kan gewoon synchroniseren. Bedankt!
  #11  
Oud 01-12-10, 12:47
Bunny Bunny is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 32
Standaard

Aha, op die fiets. Succes!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sync met outlook agenda: sync.server vindt iPhone niet? IMECer iTunes 25 03-08-11 23:22
sync met nieuwe itunes/computer Iphoner88 iTunes 15 21-06-10 21:56
Synchroniseren met nieuwe computer PuddingNL iTunes 5 19-05-10 23:21
Nieuwe computer, nieuwe iTunes, wat nu? Vark iTunes 16 14-09-08 00:39
Computer opnieuw installeren: Iphone agenda daarna kwijt bij sync? nineyard iTunes 7 06-05-08 20:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:35.