//

Kan geen sessie gestart worden met Iphone

Kan geen sessie gestart worden met Iphone discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo! Ik wilde zojuist mijn iphone 3g updaten naar iOs 4.2.1 om hem vervolgens te kunnen jailbreaken met Redsn0w. Het wil echter maar niet lukken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-12-10, 11:56
Paraprozac Paraprozac is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 35
Standaard Kan geen sessie gestart worden met Iphone

Hallo!

Ik wilde zojuist mijn iphone 3g updaten naar iOs 4.2.1 om hem vervolgens te kunnen jailbreaken met Redsn0w.
Het wil echter maar niet lukken want steeds als hij bijna aan het einde is van de update, krijg ik een foutmelding dat er geen sessie kan gestart worden met de Iphone. Er kan dus geen back-up gemaakt worden, en mijn iphone kan dus niet geupdate worden naar 4.2.1.

Ik dacht, oke, haal ik het programma dat er voor zorgt dat er back-ups worden gemaakt uit iTunes. Alles is goed, want hij maakte geen back-up meer. Maar helemaal op het einde kreeg ik foutmelding 1015.

Wat moet ik doen zodat ik mijn iphone kan updaten naar 4.2.1 zonder een back te laten maken (heb ik handmatig gedaan).

Mvg,
Joris
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-12-10, 13:33
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ik vermoed dat jij 4.1 hebt geïnstalleerd met een custom firmware via sn0wbreeze en dan in de custom fw voor hacktivation hebt gekozen? Dan krijg je namelijk dat probleem dat je niet meer kan backuppen.

Maar als ik me niet vergis dan heb je iTunes toch helemaal niet nodig als je wilt gaan jailbreaken met redsn0w, dan moet je alleen even een firmware bestand voor jouw iPhone downloaden en dat gebruiken i.c.m. redsn0w om een gejailbreakte versie op je iPhone te zetten...
  #3  
Oud 10-12-10, 13:58
Paraprozac Paraprozac is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 35
Standaard

Nou kijk, ik had hem eerst met 4.1 gejailbreakt en dat ging goed. Maar ik wilde er nu 4.2.1 opzetten en ik las dat ik daarvoor eerst moest updaten via iTunes. En dat lukt niet. Dus daar zit ik vast...
  #4  
Oud 10-12-10, 14:13
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ik heb er nog even een handleiding op nagelezen en je hebt gelijk, je moet eerst met iTunes updaten naar 4.2.1.

Ik begrijp dat je nu wel handmatig een backup hebt kunnen maken?
Als dat zo is dan zou ik het volgende proberen (ik geef geen garanties uiteraard), ik ga er trouwens nog steeds vanuit dat je dit probleem hebt door een custom fw van 4.1 gemaakt met sn0wbreeze (klopt dit??) en dat je je SHSH blobs hebt:

- Sla je backup ergens veilig op, zodat deze niet wordt overschreven
- Maak een nieuwe custom firmware voor iOS 4.1 met sn0wbreeze ZONDER hacktivation
- Gebruik tinyumbrella om de custom firmware 4.1 te installeren (nodig om te signen), je moet dus wel je SHSH blob hebben voor 4.1!
- Je hoeft um verder niet op dit moment te jailbreaken of activeren e.d. denk ik. Als 4.1 geïnstalleerd is dan zou ik vervolgens met iTunes 4.2.1. installeren
- Als dat nu lukt dan kun je verder gaan met de stappen voor het jb-en van 4.2.1

Dat zou mijn poging zijn op hoofdlijnen. Succes.

P.S. Als je moet unlocken (om jouw sim kaart te kunnen gebruiken) dan zou ik 4.2.1 nog niet installeren, er kleven nogal wat nadelen aan die iPad baseband.

Laatst gewijzigd door JornZ; 10-12-10 om 14:17.
  #5  
Oud 10-12-10, 14:28
Paraprozac Paraprozac is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 35
Standaard

Die stap met tintumbrella snap ik niet helemaal.
Voeg me even toe op msn als je wil: jorishampsink@hotmail.com
  #6  
Oud 10-12-10, 14:55
Paraprozac Paraprozac is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 35
Standaard

Ik weet btw ook niet waar ik die shsh blobs kan vinden hoor...
  #7  
Oud 10-12-10, 14:56
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ik heb je toegevoegd op msn, je kan als je Cydia start bovenaan het scherm zien welke blobs er opgeslagen zijn. Dat staat in groene letters
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 3G Pre-activated - Geen back-up: kan geen sessie worden gestart Floris_k Jailbreak 0 09-01-11 12:52
er kan geen sessie worden gestart??? koenwouterse iPhone algemeen 0 27-12-10 19:57
er kan geen sessie met de iphone worden gestart Guest-20191103144301 iPhone algemeen 2 13-11-10 11:34
iTunes kan geen sessie starten met iPhone Jpeters iTunes 3 07-10-10 18:01
foutmelding: reservekopie maken kan geen sessie worden gestart? krishant iTunes 4 10-01-09 01:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.