//

Itunes account gehackt?

Itunes account gehackt? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Dennishoogeveen, Ik heb gisteren antwoord gekregen op mijn mail naar iTunes! Ze hebben mijn account onklaar gemaakt en ik krijg als het goed is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-05-11, 15:12
marjon everts marjon everts is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: -
Berichten: 24
Stuur een bericht via ICQ naar marjon everts Stuur een bericht via Instant Messenger naar marjon everts Stuur een bericht via MSN naar marjon everts Stuur een bericht via Yahoo naar marjon everts
Standaard

Hallo Dennishoogeveen, Ik heb gisteren antwoord gekregen op mijn mail naar iTunes! Ze hebben mijn account onklaar gemaakt en ik krijg als het goed is eenmalig het geld terug! Ik moet nu alleen via hun mijn account weer in orde maken! Anders kan ik zelf geeneens in de AppStore komen! Hopelijk komt het bij jou ook goed! Gr. Marjon
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 14-05-11, 18:05
dennishoogeveen dennishoogeveen is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjon everts Bekijk bericht
Hallo Dennishoogeveen, Ik heb gisteren antwoord gekregen op mijn mail naar iTunes! Ze hebben mijn account onklaar gemaakt en ik krijg als het goed is eenmalig het geld terug! Ik moet nu alleen via hun mijn account weer in orde maken! Anders kan ik zelf geeneens in de AppStore komen! Hopelijk komt het bij jou ook goed! Gr. Marjon
Ik heb gisteravond precies dezelfde mail gehad! Heb alle gevraagde informatie teruggemaild. Ben er blij mee dat Apple dit zo vriendelijk en op deze manier afhandelt!
  #23  
Oud 15-07-11, 16:36
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

nou, ik ben dus ook gehacked! Flink balen! Bij mij is een of ander Aziatisch navigatie software gekocht van 80 euro en een app die ik zelf ook al had.
Op de Clickandbuy rekening stond bijna niets meer op, dus nu nog een openstaand bedrag van bijna 80 euro. Direct m'n app-store wachtwoord gewijzigd en voor de zekerheid ook maar m'n Clickandbuy. Een mail gestuurd naar Apple en hopelijk gaan ze dit recht zetten. Zo te lezen moet het goed komen.
  #24  
Oud 15-07-11, 23:08
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Is er nergens bekend op welke wijze deze accounts worden "gehacked"??
Hoor en lees het steeds vaker de laatste tijd
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #25  
Oud 16-07-11, 11:49
Andreas2307 Andreas2307 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2
Standaard

Mijn account is ook gehackt, 14 juli.. er zijn 22 betalingen gedaan met een totaalbedrag van €735. Gisteren heb ik aangifte gedaan (of het zin heeft weet ik niet). Ook heb ik e-mails gestuurd aan Apple en Click and Buy en bij de bank de incasso's laten storneren.
Heeft iemand enig idee wat ik verder nog kan doen dan wachten?
  #26  
Oud 16-07-11, 11:59
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Waar ik heel benieuwd naar ben:

- hoe sterk is het wachtwoord van mensen die gehackt zijn?
- gebruikten ze dit wachtwoord alleen bij iTunes?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #27  
Oud 16-07-11, 12:02
Andreas2307 Andreas2307 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2
Standaard

Mijn wachtwoord bestaat uit een letters, hoofdletters, getallen en vreemde tekens..
dit wachtwoord gebruik ik enkel voor bankzaken (ook niet allemaal hetzelfde)

natuurlijk heb ik het wachtwoord aangepast nadat het is gebeurd
  #28  
Oud 17-07-11, 21:13
Yoshi2889 Yoshi2889 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Waar ik woon :3
Berichten: 164
Stuur een bericht via MSN naar Yoshi2889
Standaard

Na het lezen van dit ga ik ook maar eens kijken.

EDIT: Mijne lijkt niet gehackt te zijn. Ik herken alle betaalde aankopen.
  #29  
Oud 18-07-11, 09:14
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

ik heb inmiddels contact via de mail met een Apple support medewerker. Ik moet zeggen dat ze heel netjes te werk gaan. Nette en vriendelijke mail, maar nu nog daden
Ik moet ze wat gegevens sturen over aankopen e.d. en dan kunnen ze de illegale aankopen als het goed is ongedaan maken, waardoor ik het geld weer terug krijg.
M'n account is nu geblokkeerd en nadat ze de gegevens van mij hebben kunnen ze deze weer deblokkeren.
Ik ben benieuwd.....
  #30  
Oud 18-07-11, 09:24
Deheld100 Deheld100 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Exclamation

oke tkx bey
  #31  
Oud 19-07-11, 09:12
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

alles geregeld met de iTunes store support en ik heb m'n geld inmiddels weer terug gekregen. Petje af voor de snelle service! En hopelijk gebeurt me dit nooit meer.
  #32  
Oud 04-08-11, 22:08
catelijne.bakker catelijne.bakker is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Zo das schrikken zeg...kreeg mailtje van appel dat ik voor meer dan 150 euro apps en in apps had gekocht...World of war met points ofzo...
Heb gelijk wachtwoord gewijzigd en mijn clickandbuy account eraf gegooid in itunes en via apple.com een mail in t engels gestuurd... gadver zeg dit is vet scary...
  #33  
Oud 04-08-11, 22:54
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catelijne.bakker Bekijk bericht
Zo das schrikken zeg...kreeg mailtje van appel dat ik voor meer dan 150 euro apps en in apps had gekocht...World of war met points ofzo...
Heb gelijk wachtwoord gewijzigd en mijn clickandbuy account eraf gegooid in itunes en via apple.com een mail in t engels gestuurd... gadver zeg dit is vet scary...
Ja weer zo'n geval. Zeer herkenbaar. Gelukkig lossen de medewerkers van iTunes support dit goed en snel op. Je zult een paar vragen moeten beantwoorden aan hen, zodat ze zeker weten dat jij de juiste persoon bent. Tip: verzin een zeer moeilijk wachtwood met letters en getallen en 1 of meer hoofdletters. Komt goed en je krijgt je geld wel snel terug. Mocht je vragen hebben, ik ben inmiddels helaas ervaringsdeskundige :-(

Succes!
  #34  
Oud 04-08-11, 22:57
ilangbroek ilangbroek is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard

Hier gisteren ook voor ruim 200 euro aan world war honorpoints gekocht, heb nog nooit van het spel gehoord. Heb ook gelijk een mail gestuurd naar click and buy en naar itunes, maar nog niets gehoord.
Wel gelijk mn bank gebeld dus er wordt niets afgeschreven maar ik wil natuurlijk ook geen incasso achter me aan.
En idd ook eerst in het nederlands, dan weer engels. Erg handig.
Hopelijk is het snel opgelost

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 augustus 2011 om 21:59 ----------

Met wie kan ik het beste contact opnemen? Heb je toevallig een mail of tel nr wat ik hiervoor kan gebruiken waar snel op gereageerd wordt?
  #35  
Oud 05-08-11, 09:36
Faabster Faabster is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennishoogeveen Bekijk bericht
Het is intussen meer dan 48 uur geleden heb nog niets gehoord. Balen dit. Ben normaal erg voorzichtig met wachtwoord (snap niet hoe ze er aan komen)
@dennishoogeveen , Heb je inmiddels al een reactie gehad? Ik zit nu met hetzelfde probleem! Voor ongeveer 180 euro aan honor points gekocht voor een app world war, terwijl ik dat nooit zelf heb gedaan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 augustus 2011 om 10:07 ----------

Excuses, niet goed verder gelezen. Ik zie dat de meeste in dit topic goed zijn geholpen. Ik wacht nu op een reactie van apple. Laten we hopen dat ik ook zo goed geholpen word.
  #36  
Oud 05-08-11, 12:24
jornmilan jornmilan is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard ook dupe van een hacker

Gisteren kreeg ik ook de vraag...heb jij iets voor 100 euro op de i pad gekocht? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Dus direct in de mail gedoken die ik had van itunes en click and buy. DIT WAREN NIET AANKOPEN DOOR MIJ GEDAAN! Direct gehandeld......ing gebeld, tegenrekening van click and buy geblokkeerd. Gefaxt naar London om mijn account per direct te stoppen. Bellen naar apple ....moet naar America schrijven. HEb daar online het formulier ook naar toegestuurd dat er ongewenst betalingen worden gedaan. Click and buy ook een email gestuurd:

My number is: (klantnummer). Pleas stop mij account.

Stome stupid freak used my account!

Idd account is geblokkeerd. Heb ook op ipad aanpassing gedaan voor incasso naar geen. Tevens kreeg ik allerlei tips aangifte doen, en tegenrek laten blokkeren bij de bank....hun antwoord was dat ze dit heel serieus namen en mij verder geen eventuele kosten in rekening zouden brengen...

joe hoee alle stukken bewaard aan email en faxen...maar volgens mij loopt t af met een zzisssssssssssserrrrrrr

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 augustus 2011 om 11:28 ----------

by mij was t overigens ook een pokergame van 19.99 en daarna voor 80 euro aan fisches gekocht een in-app of zo ik had dr nog noooooit van gehoord...
  #37  
Oud 05-08-11, 12:43
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Opnieuw de vraag: gebruiken jullie een eenvoudig wachtwoord, of dit wachtwoord op meerdere plekken?

Ik ben heel benieuwd of die hackers gewoon brute force proberen of dat er iets anders aan de hand is...
  #38  
Oud 05-08-11, 13:16
Faabster Faabster is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 3
Standaard

Ik gebruik niet een bepaald simpel wachtwoord, het rare is ook dat ik gister direct mijn wachtwoord heb gewijzigd.

Ong twee uur later werden er opnieuw aankopen gedaan. Pas nadat ik in itunes bij mijn account de betaalgegevens op geen heb gezet, zijn er geen aankopen meer gedaan.
  #39  
Oud 05-08-11, 13:34
catelijne.bakker catelijne.bakker is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Ik had op zich wel een makkelijk pasword en die had ik al zo lang dat ik er nooit meer bij heb stil gestaan, toen ik gister een nieuw pasword ging aanmaken toen moest ik ook nummers en hoofdletters erin zetten! Op zich wel veilig maar ik geloof niet dat ze zomaar wat gaan proberen. Gezien de vele reactie vanaf gisteravond (ook op andere forums) denk ik toch echt dat er ergens bij Apple wat gehackd is...en dan heeft het natuurlijk geen zin om de meest idiote paswords te verzinnen! Heb gisteravond ook iedereen in mijn omgeving met een iphone gewaarschuwd dat ze gewoon voor de zekerheid hun paswords moeten vervangen en hun betaalinformatie even op geen moeten zetten!
Is het echt nodig om je rekening direct te blokeren tegen C&B? Je kan het bedrag toch storneren daarna of Apple stort het weer terug?
  #40  
Oud 05-08-11, 13:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht

Ik ben heel benieuwd of die hackers gewoon brute force proberen of dat er iets anders aan de hand is...
Goegel eens met het zoekbegrip :"apple itunes hacking world war"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na KPNmail account en Hotmail account nu ook UPC mail account instellen op iPhone Araucaria iPhone algemeen 1 25-03-11 08:41
Mac OS X: iTunes account (hotmail) omzetten naar mobileme account MichaelJ iTunes 0 28-07-10 13:08
gratis iTunes-nummers om een itunes account aan te maken koi Archief 2 30-11-08 15:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:32.