//

Laptop gestolen, wat nu?

Laptop gestolen, wat nu? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn laptop is gestolen en ik kom er nu achter dat ik alle gegevens uit mijn Iphone niet kan overzetten op mijn nieuwe laptop. Heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-03-11, 15:23
gemmy61 gemmy61 is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard Laptop gestolen, wat nu?

Mijn laptop is gestolen en ik kom er nu achter dat ik alle gegevens uit mijn Iphone niet kan overzetten op mijn nieuwe laptop. Heb getracht enkele programma's te downloaden, maar zonder succes. Heb net wel mijn contacten via Idrivelite online gezet en dat werkt perfect. Nu nog de muziek, agenda en apps overzetten.... Wie helpt mij ? Ik heb dus GEEN backup van Itunes.
Alvast bedankt voor het meedenken en evt. tips. Groetjes, Gemmy
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-03-11, 15:27
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Dit is een plek om te beginnen: Copying Content from your iPod to your Computer - The Definitive Guide | iLounge Article

Ik heb het zelf nooit nodig gehad en niet gedaan. Maar de uitleg is uitgebreid en gaat ver!
  #3  
Oud 11-03-11, 15:28
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Je moet je nieuwe laptop machtigen. Je apps kan je gratis "terugkopen". Je muziek -die je hebt aangekocht is wat anders. Maar een telefoontje naar Apple helpdesk doet soms wonderen.

en zoals steeds....waarom heb je geen backup genaamt van je pc...*zucht*
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #4  
Oud 11-03-11, 15:45
gemmy61 gemmy61 is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Dit is een plek om te beginnen: Copying Content from your iPod to your Computer - The Definitive Guide | iLounge Article

Ik heb het zelf nooit nodig gehad en niet gedaan. Maar de uitleg is uitgebreid en gaat ver!
Oké, ik ga het bekijken. Alvast bedankt!
  #5  
Oud 11-03-11, 15:48
gemmy61 gemmy61 is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Je moet je nieuwe laptop machtigen. Je apps kan je gratis "terugkopen". Je muziek -die je hebt aangekocht is wat anders. Maar een telefoontje naar Apple helpdesk doet soms wonderen.

en zoals steeds....waarom heb je geen backup genaamt van je pc...*zucht*
...Omdat ik dacht dat ik alles gebackupt had op mijn Iphone natuurlijk Collie!
Waarom niet gewoon 2 kanten op syncen? Apple heeft bevestigd dat voor dit probleem wel software bestaat, maar dat zij mij daarbij verder niet kunnen helpen. Ik vind het in ieder geval een waardeloze manier van werken bij Itunes.
  #6  
Oud 11-03-11, 16:17
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Inderdaad je nieuwe laptop machtigen in iTunes en dan ook niet vergeten om actief 'aankopen overzetten' te kiezen. Alle aangekochte apps en muziek worden dan van je iPhone naar iTunes gecopieerd.
Contacten en agenda backuppen doe ik met MobileMe, kost nu nog wat, maar wordt binnenkort vast gratis.
  #7  
Oud 13-03-11, 16:08
gemmy61 gemmy61 is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Inderdaad je nieuwe laptop machtigen in iTunes en dan ook niet vergeten om actief 'aankopen overzetten' te kiezen. Alle aangekochte apps en muziek worden dan van je iPhone naar iTunes gecopieerd.
Contacten en agenda backuppen doe ik met MobileMe, kost nu nog wat, maar wordt binnenkort vast gratis.

Dank voor de tip. Het gaat helaas ook om veel eigen muziek en niet gekochte apps, dus daarvoor zoek ik nog een oplossing. Ook zou ik graag mijn agenda ergens naartoe willen overzetten..... MobileMe werkt denk ik niet vanaf mijn Iphone, maar alleen als je alle info in Itunes hebt staan?
  #8  
Oud 13-03-11, 16:15
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gemmy61 Bekijk bericht
...Omdat ik dacht dat ik alles gebackupt had op mijn Iphone natuurlijk Collie!
Waarom niet gewoon 2 kanten op syncen? Apple heeft bevestigd dat voor dit probleem wel software bestaat, maar dat zij mij daarbij verder niet kunnen helpen. Ik vind het in ieder geval een waardeloze manier van werken bij Itunes.
Deels werkt het wel zoals je wilt: als de nieuwe computer is gemachtigd voor je itunes-account, kun je met itunes een back-up van je iphone maken.

Daar zitten jammer genoeg niet de muziek, foto's en video's in die je naar je iphone hebt toe gesynchroniseerd.

Maar wél al je instellingen: Wi-Fi-wachtwoorden, e-mail en dergelijke.
Ook kun je dan al je apps weer terugzetten op de nieuwe computer, door voor het synchroniseren ook je aankopen van de iphone op de nieuwe computer over te zetten. Dat laatste gaat ook iets sneller dan alles opnieuw downloaden uit de app store.
  #9  
Oud 13-03-11, 16:19
gemmy61 gemmy61 is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Deels werkt het wel zoals je wilt: als de nieuwe computer is gemachtigd voor je itunes-account, kun je met itunes een back-up van je iphone maken.

Daar zitten jammer genoeg niet de muziek, foto's en video's in die je naar je iphone hebt toe gesynchroniseerd.

Maar wél al je instellingen: Wi-Fi-wachtwoorden, e-mail en dergelijke.
Ook kun je dan al je apps weer terugzetten op de nieuwe computer, door voor het synchroniseren ook je aankopen van de iphone op de nieuwe computer over te zetten. Dat laatste gaat ook iets sneller dan alles opnieuw downloaden uit de app store.
Oké, dat ga ik dan straks proberen, maar ik kreeg een artikel van iemand waaruit ik opmaak dat het toch mogelijk moet zijn een back-up te maken van je Iphone inhoud, dus dat ga ik eerst maar even uit lezen. Bedankt wederom en wordt vervolgd dus......
  #10  
Oud 17-03-11, 16:28
Ovie Ovie is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb een vraag die misschien aansluit bij dit artikel:

Kan iemand mij vertellen waar de back-up bestanden ( iphone, ipad, ipod) staatn? Staan die op de computer of "hangen"die aan je account?

Ik sta op punt om mijn laptop te upgraden naar Win7 en wil met een schone start beginnen. Het zou wel fijn zijn als ik de back-up bestanden achter de hand heb voor het geval dat ze nodig zijn.

Bedankt voor de reactie.
  #11  
Oud 25-03-11, 14:18
gewoonmezelf gewoonmezelf is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Deels werkt het wel zoals je wilt: als de nieuwe computer is gemachtigd voor je itunes-account, kun je met itunes een back-up van je iphone maken.

Daar zitten jammer genoeg niet de muziek, foto's en video's in die je naar je iphone hebt toe gesynchroniseerd.

Maar wél al je instellingen: Wi-Fi-wachtwoorden, e-mail en dergelijke.
Ook kun je dan al je apps weer terugzetten op de nieuwe computer, door voor het synchroniseren ook je aankopen van de iphone op de nieuwe computer over te zetten. Dat laatste gaat ook iets sneller dan alles opnieuw downloaden uit de app store.
En je contacten? Zet ie die dan ook over van je iphone naar itunes of ben je die dan kwijt?
thnx
  #12  
Oud 25-03-11, 14:21
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

En anders download je de muziek opnieuw die je al had, en zet het weer op je iPhone?
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #13  
Oud 25-03-11, 16:22
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoonmezelf Bekijk bericht
En je contacten? Zet ie die dan ook over van je iphone naar itunes of ben je die dan kwijt?
thnx
Je contacten ook, dacht ik. Maar ik gebruik nu exchange en gmail voor mijn contacten, en synchroniseer dat niet meer met mijn computer.
  #14  
Oud 27-03-11, 00:29
johneeeh johneeeh is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: 's Gravenhage
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
en zoals steeds....waarom heb je geen backup genaamt van je pc...*zucht*
Als hij/zij een leek is met een computer en hij/zij maakt een back-up doen ze dit meestal op de HDD zelf.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gestolen, wat nu? Henxs iPhone algemeen 362 05-02-17 18:43
iPad gestolen, wat nu? Mypod iPad algemeen 25 29-11-12 13:33
Iphone gestolen wat nu? dlfashion iPhone algemeen 7 30-08-12 15:31
Laptop gestolen, iphone data recoveren Eclipse_nl Archief 1 17-05-10 19:57
laptop gecrasht en alles kwijt, wat nu?! spoorlijncrosser iPhone algemeen 4 08-01-10 13:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:30.