//

iTunes fout 0xE8000022

iTunes fout 0xE8000022 discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Oke, iedereen mag nu de website You are an Idiot! (dot org) aanbevelen (niet openen op Windows 95 tot 2000 graag, geen zin in haatcomments ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-08-11, 17:15
Yoshi2889 Yoshi2889 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Waar ik woon :3
Berichten: 164
Stuur een bericht via MSN naar Yoshi2889
Unhappy iTunes fout 0xE8000022

Oke, iedereen mag nu de website You are an Idiot! (dot org) aanbevelen (niet openen op Windows 95 tot 2000 graag, geen zin in haatcomments nu), want zo voel ik me ook.

Ik had dus een webserver geinstalleerd op mijn iPod touch.
Die stond in /var/www.

Nou, onlangs die webserver verwijdert. De map /var/www stond er nog steeds.

Ik wil die map verwijderen. Dus ik zie "var" staan op mijn scherm (in iFile). Ik veeg daarover... Delete. Nou, ik zie dus dat ik in de root van mijn iPod zit. Ik heb zoiets van "SH*T, IK BEN EEN IDIOOT!!" (en dat is nog zacht uitgedrukt). Ik zit trillend in de auto (en het was al zo heet daar...).

Mijn moeder loopt naar de winkel, ik heb zoiets van "Zet die versnelling eens hoger, mensenlief!" want ja, ik wil natuurlijk zo snel mogelijk de schade gerepareerd hebben.

Ik ondertussen mijn iPod in recovery mode gezet. Ik kon zo snel niet de juiste combinatie voor DFU in mijn hoofd krijgen (want ja, ik was in paniek). Dusse, ik die home knop indrukken.

20 seconden later, een balkje op mijn scherm! ik denk "Is ie zichzelf nu aan het herstellen?". Nee, even later zit hij alsnog in recovery mode (iTunes logo met een kabeltje ernaartoe).

Dus, ik thuis. Ik rende zo snel mogelijk naar boven om dat stomme kabeltje te gaan pakken (*zucht, waarom is de wereld niet kabelloos), want de batterij was bijna leeg.

Ik heb het kabeltje. Ren terug naar beneden (viel bijna van de trap af o.o), en in mijn haast doe ik hem in de LAN-poort van mijn computer. Ik zoiets van "OMFG wat ben ik toch een idioot. Hij doet het niet meer!".

(de computer was nog in Ubuntu. Ik heb Ubuntu én Windows Vista op een computer gezet met Wubi (googlen aub)) Dus ik kijk naar het kabeltje. Ik begon me eigenlijk een beetje te schamen xd
Dus ik de kabel in het USB-poortje geduwd. Ubuntu gaf me de foutmelding: "Kon de iPod niet koppelen. lockdown-fout" of iets in die richting.

Dus ik de computer herstarten, naar Windows (wat eigenlijk ook idioot was want ik had nog een download).

iTunes opgestart..... zou hij het doen..... Tot mijn grootste verbazing wist iTunes nog dat het een iPod was. Maar meer kon hij niet opvragen:
Citaat:
iTunes kan geen verbinding maken met deze iPod, omdat er zich een onbekende fout heeft voorgedaan (0xE8000022)
Weet iemand hier dus een oplossing voor?

Details:
Model: iPod touch 4G (4,1) 32 GB
Jailbreak: Ja maar dadelijk niet meer (zal hem moeten herstellen naar 4.3.5, heb nu 4.3.3), gejailbreakt met JailBreakMe.com

iFile:
Prullenbak aanstaan: Helaas niet. Snap ook niet waarom ik dat niet gedaan heb

Oplossingen waar ik aan gedacht heb:
- Apple Store: Als dit vandaag niet opgelost is ga ik morgen vragen of we even naar de Apple Store kunnen rijden.

- DFU: Zou dit uberhaupt werken? Ik vind het nog een wonder dat hij niet vast is blijven hangen op het appeltje tijdens het opnieuw opstarten...

Ik ben nog aan het onderzoeken maar ondertussen kan ik hier ook misschien wat hulp gebruiken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-08-11, 18:37
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Heb je je shsh blobs opgeslagen voor 4.3.3?
Wat wil je nu precies?
Je ipot herstellen naar fabrieks instelling?
En waar heb je dan hulp bij nodig want er staat eenheel verhaal maar geen duidelijke vraag....
  #3  
Oud 11-08-11, 18:40
Yoshi2889 Yoshi2889 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Waar ik woon :3
Berichten: 164
Stuur een bericht via MSN naar Yoshi2889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Heb je je shsh blobs opgeslagen voor 4.3.3?
Wat wil je nu precies?
Je ipot herstellen naar fabrieks instelling?
En waar heb je dan hulp bij nodig want er staat eenheel verhaal maar geen duidelijke vraag....
Ja ik heb met TinyUmbrella SHSH blobs voor 4.3.3, 4.3.4, 4.3.5 en 5.0 beta 1/2 (waar ik niks van snap sinds ik die laatste vier niet eens op mijn iPod heb gehad)

Ik wil mijn iPod herstellen, alles wissen, net als een nieuwe Windows installatie.
Dus gewoon een restore.

Ik heb wat meer onderzoek gedaan, en het lijkt erop dat DFU wél werkt.
Nu is de vraag: Hoe ga ik van Recovery Mode over naar DFU mode (zonder meer schade aan te richten in het bestandssysteem)?

(was die iPot trouwens opzettelijk?)
  #4  
Oud 11-08-11, 18:49
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoshi2889 Bekijk bericht

(was die iPot trouwens opzettelijk?)


Als je je idevice verbind met tiny umbrella dan slaat ie de handtekening op die apple op dat moment gebruik om te signeren.
Ws heb je ooit je apparaat aan tiny umbrella aangesloten toenndeze firmware door apple werd getekend. Wat er op je ipod staat,stast los van de handtekening.

Dfu is herstel modus, ws staat ie gewoon soort van vast in zijn opstart modus.
Wat je moet doen is hem in dfu zetten. Hoemje dit moet doen kun je vinden door ff de zoekfunctie te gebruiken, of op youtube te kijken naar een instuctie filmpje.
Dan herstellen met tinyumbrella naar bijvoorbeeld 4.3.3. Dan blijft je jailbrake ook nog mogelijk.
Hoe je dit moet doen is beschreven in de wiki gids die op dit forum te vinden is.
Succes!
  #5  
Oud 11-08-11, 18:56
Yoshi2889 Yoshi2889 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Waar ik woon :3
Berichten: 164
Stuur een bericht via MSN naar Yoshi2889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht


Als je je idevice verbind met tiny umbrella dan slaat ie de handtekening op die apple op dat moment gebruik om te signeren.
Ws heb je ooit je apparaat aan tiny umbrella aangesloten toenndeze firmware door apple werd getekend. Wat er op je ipod staat,stast los van de handtekening.

Dfu is herstel modus, ws staat ie gewoon soort van vast in zijn opstart modus.
Wat je moet doen is hem in dfu zetten. Hoemje dit moet doen kun je vinden door ff de zoekfunctie te gebruiken, of op youtube te kijken naar een instuctie filmpje.
Dan herstellen met tinyumbrella naar bijvoorbeeld 4.3.3. Dan blijft je jailbrake ook nog mogelijk.
Hoe je dit moet doen is beschreven in de wiki gids die op dit forum te vinden is.
Succes!
Dankje voor de informatie, ik weet wel hoe TinyUmbrella werkt maar niet precies hoe het dingen opslaat (ik dacht alleen voor de firmware die er nu op staat)

Ik had al gezocht
Alleen ik weet niet of het werkt als de iDevice al in Recovery staat.

Wat ik had gevonden:
1. Power + Home knop inhouden gedurende 10 seconden (precies tellen)
2. Power knop loslaten (meteen als iTunes opkomt, anders gaat ie alsnog in recovery)

Alvast bedankt voor de hulp die je tot nu gegeven hebt
(ik had het al heet in die auto maar toen me iPod ook nog eens naar de kl0te ging was ik net een barbecue )

EDIT: Ik ga toch maar eens naar 4.3.5 updaten als ik het gevonden krijg, jailbreak boeit me nu niet echt (beveiligingsupdates wel), iOS 5 is bijna uit dus een jailbreak volgt dan wel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 augustus 2011 om 20:10 ----------

Oke, dit gaat een beetje over de top heen voor mij

Dus, als ik hem nu in DFU wil krijgen, wat moet ik dan doen?
Ik heb nu al een half uur zitten googlen, en niks gevonden.

Alleen maar hoe je in en uit DFU kunt krijgen, maar niet hoe je hem via recovery in DFU kunt krijgen.

(nu snap ik waarom Apple hun bestandssysteem verborgen houdt...)

Laatst gewijzigd door Yoshi2889; 11-08-11 om 20:11.
  #6  
Oud 11-08-11, 21:04
Yoshi2889 Yoshi2889 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Waar ik woon :3
Berichten: 164
Stuur een bericht via MSN naar Yoshi2889
Standaard

Oke, ik ga de moed erin brengen om hem te herstarten en dan DFU te activeren o.o

Wish me very much luck...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 augustus 2011 om 21:12 ----------

Hij zit in DFU en iTunes herkent hem

Ben hem nu aan het restoren en bijwerken naar 4.3.5.

Fingers crossed :S

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 augustus 2011 om 21:27 ----------

Opgelost!

Ik heb nu 4.3.5.
Helaas zijn al mijn apps weg (maar het apparaatje gaat boven de apps ).

Even testen of hij nu wel werkt met mijn cPanel server (PC-browsers zeggen dat hij een invalid certificate heeft).

EDIT: Ja hoor, nu detecteerd hij hem wel

Bedankt iedereen

Laatst gewijzigd door Yoshi2889; 11-08-11 om 21:29.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iTunes fout OzzyNL iTunes 2 31-07-11 10:01
Kan Iphone niet aansluiten op itunes (0xE8000022) nakkie1983 iTunes 5 11-07-10 15:11
Windows: iTunes 9.2 error code 0xe8000022 Momenol iTunes 1 22-06-10 21:49
Windows: itunes error 0xe8000022 Remuko iTunes 10 06-05-10 21:32
Itunes fout (-10) jeremy14 Archief 3 15-06-08 22:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:16.