//

De iPhone...het "nieuwe" er een beetje af?

De iPhone...het "nieuwe" er een beetje af? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Na een aantal maanden werken, maar vooral spelen, met de iPhone is voor mij de nieuwigheid er een beetje af. Kon je maanden geleden nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-04-08, 21:04
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard De iPhone...het "nieuwe" er een beetje af?

Na een aantal maanden werken, maar vooral spelen, met de iPhone is voor mij de nieuwigheid er een beetje af. Kon je maanden geleden nog uitkijken naar de eerste unlock methode kun je nu kiezen welke methode je wilt toepassen....en heb ik ze allemaal al een keer kunnen uitproberen. Vrienden en bekenden waren zwaar onder de indruk van de muzikale en grafische kwaliteiten van dit toestel..maar nu zien ze me al weer aankomen met m'n nieuwste muziek of youtube filmpjes....."muziek afspelen kan ook met een MP3 speler van 5 euro...en youtube kijk ik thuis wel"

De afgelopen weken heb ik vooral gewerkt met de iPhone..althans...een poging gedaan en dan begint het toestel zwaar tegen te vallen en ga je je verbazen en ergeren over de domheid van deze smartphone. Je mail offline bekijken is niet mogelijk....je werkdocumenten meenemen is niet mogelijk...documenten die je toegestuurd krijgt MOET je in je mail bewaren....de agenda is toch wel erg beperkt om nog maar te zwijgen van een takenlijst (er is via de installer wel aan een programma te komen...maar backups zijn niet mogelijk...levensgevaarlijk dus) en dit lijstje kan nog veeeeeeeel langer.

Heel veel programma's van de installer heb ik inmiddels geinstalleerd gehad...en vaak al weer heel snel gedeinstalleerd vanwege het grote "bagger" gehalte, of omdat ze nooit uit het beta stadium zijn gekomen in afwachting van de dingen die gaan komen.

De komst van de eerste SDK programma's in iTunes is voor mij doorslaggevend of ik het toestel langer blijf gebruiken. Hoe kijken jullie, met name de gebruikers van het eerste uur, aan tegen de echte functionaliteit van dit toestel...en dan heb ik het niet over het revolutionaire bedienconcept en het OS.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-04-08, 21:30
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Het voordeel van de iPhone vind ik nog altijd dat het een iPod + Telefoon is. Ik ken genoeg mensen met een iTouch die dus ook nog een telefoon moeten meenemen. Het gebruiksgemak en interface is super te noemen. Het toetsenbord werkt snel.
__________________
Are you ready for this!
  #3  
Oud 08-04-08, 22:14
mikeness's schermafbeelding
mikeness mikeness is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Ik mag dan een 'nieuwe' iphone gebruiker zijn maar er zijn inderdaad hier en daar wat gevallen steekjes bij dir toch wel super apparaatje:

-Geen bestandjes via bleutooth verzenden,
-Wat geringe camera opties, het is geen camera phone maar videotje make is toch handig,

zo ijn er nog wel wat dingetjes waar ik ni in 1x op kom.

Maar al met al is het wel een one of a kind op dit moment en ik denk dat toekomstige update's een hoop gaan goed maken

grttzzzz
  #4  
Oud 09-04-08, 08:48
nikoc nikoc is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

Heb al een tijdje hetzelfde gevoel! Het was vooral de uitdaging vorig jaar in december om het ding aan de praat te krijgen, maar die fase is ondertussen al laaaaang gepasseerd. Met al die makkelijke unlock methodes is de fun er een beetje af

Voor mij is het nu gewoon een toestel als een ander, wat deze morgen werd bevestigd toen die de trap afdonderde en ik eigenlijk geen moment panikeerde, ' 't is maar een telefoon'
  #5  
Oud 09-04-08, 14:26
coolhva coolhva is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kippenhok van NL
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar coolhva Stuur een bericht via Instant Messenger naar coolhva Stuur een bericht via MSN naar coolhva Stuur een bericht via Yahoo naar coolhva
Standaard

Ik heb mijn iPhone nu twee weken en als IT-er (software engineer / support engineer) omzeil ik 90% van alle beperkingen. iPhone OS 2.0 komt er aan met volledige exchange ondersteuning (is een must) en met de SDK zit het ook wel snor.

Het was leuk en handig als dit vanaf het begin al mogelijk was maar kijk even naar het merk. Apple is vooral bezig met gebruikersgemak. Als je kijkt naar Windows Mobile dan is dat vooral (technische) mogelijkheden.

Ik heb jaren lang een smartphone gehad met windows mobile (vanaf versie 2003) en voor mij is de iPhone een verademing. Er is, sinds dat hij uit is, zoveel handige software uitgekomen dat ik er van overtuigd ben dat de iPhone minstens zo groot zal worden als windows mobile. Je moet alleen even geduld hebben.
  #6  
Oud 09-04-08, 14:45
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Als een Mac-consument sinds 1990 ben ik sinds oktober vorig jaar trotse bezitter van een iPhone... een consumenten-mobiel maar dan wat smarter. Daar zit denk ik ook het punt: de iPhone is nooit in eerste instantie bedoeld geweest om je werk mee te doen. Apple heeft een brug willen slaan tussen gewone mobieltjes en smart phones en dat kan alleen als je de consument eerst aanspreekt: die wil namelijk vooral een gemakkelijk te gebruiken apparaat. Nou, dat is de iPhone zeker met zijn touch screen-bediening en OS X-versie. Nu gaan ze langzaam de zakelijke markt op nu de iPhone zich bij de kritische consument heeft bewezen.

Ik haal 'm nog steeds dagelijks een paar keer uit m'n holster/broekzak om gewoon even aan te zetten, tussen mijn hoofdschermen te scrollen en 'm weer uitzetten... oh ja, af en toe bel ik er ook mee Ik mis verder al die functionaliteiten niet. Ik hoef geen word-document op m'n iPhone te bewerken (als je ziet hoe k*t dat programma op een gewone iMac draait hoef ik dat zeker niet op een iPhone). Bovendien vind ik het toetsenbord ideaal voor sms of korte mailtjes, maar om daar een hele tekst mee te typen zoals ik nu doe op de iMac.... moet er niet aan denken. Daarvoor is het nog net teveel een phone en geen laptop.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #7  
Oud 09-04-08, 15:02
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

The Trill gaat toch steeds over. Gebruik mijn iPhone nu al geruime tijd en zie wel een heel gemak in het toestel. En inderdaad het is geen vervanging van een laptop of en desktop. Dit was dan ook niet de bedoeling van Apple. Ze brachten gewoon een gsm uit met mogelijkheden. Das alles; Fouten in een toestel - waarvan de markt snel evoluerend is en die ze niet 100% kennen- das toch normaal. Zeker een 1ste generatie toestel. Zoals elk merk in de telecommunicatie zullen ze moeten verbeteren. Vooral naar wensen van klanten toe. Maar ook ik gebruik mijn toestel voornamelijk voor bellen,sms en mailcheck. De rest is handig meegenomen. Maar als je er een laptop van verwacht...??? En neem het van me aan . Ik ben een ware MacFreak !
Er is voor de meeste dingen wel een oplossing.
  #8  
Oud 09-04-08, 21:28
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik heb nu en dan hetzelfde gevoel. Zo van: dit is hem dan en wat nu?

Aan de andere kant is het ook weer zo dat ik binnenkort mijn abonnement kan verlengen en daarom aan het kijken ben welk toestel ik daar evt. bij zou nemen. En dan zie ik dus geen (echt) alternatief. Zeker niet als ik daarbij bedenk welke mogelijkheden 2.0 toevoegt.

Desondanks: herkenbaar....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #9  
Oud 11-04-08, 09:05
Uncle Uncle is offline
• iOS 2.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Standaard

maar si dat niet met alles??

Mijn eertse mac en ik heb ook 4 weken niet geslapen omdat het zo leuk en nieuw was allemaal... mijn eerste gameboy speelde ik de eerste weken stiekum in bed snachts, je eerste auto dan ben je ook door het dolle heen, en zo ook met een iphone...

Tenslotte is het maar een telefoon. Wel een revolutionaire dus terwijl je met een hoop andere telefoons die fase niet of veel minder hebt, als het nieuwe er eenmaal af is dan hou je toch ene dergelijk gevoel. Dan gaat je iphone over van een super vette gadget over in een gewone telefoon. Niets zo vreemd lijkt me...
  #10  
Oud 11-04-08, 11:39
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Hoe ik tegen dit topic aankijk?

Ikzelf heb nu mijn iPhone een goede 2 weken. Tuurlijk kijk je er erg naar uit als je hem wilt bestellen en besteld hebt. Maar ja nu na twee weken begin je het inderdaad normaal te vinden en wordt het gewoon een telefoon voor je. En dan zie je iemand anders met een samsung g600 of wat dan ook, en dan denk ik altijd, wat moet jij met zo oude telefoon haha . Nee grapje offcourse

Ik vind het een super telefoon en dat zal ik ook blijven vinden. Ik gebruik hem vooral voor internet in trein of auto. Googlemaps, Ipod functie, video's kijken wanneer we op vakantie gaan ofzo, agenda, installer, spelletjes spelen, etc. Genoeg leuke dingen aan de iPhone. En tuurlijk voor de tweaker zullen er wel minpuntjes zijn, al zijn die voor mijn gebruik niet te vinden

Maar wat natuurlijk ook mee speelt in dit topic is: Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak
__________________
Iphone 3GS 16GB White - New Bootrom - 4.0 Jailbreaked and Unlocked
  #11  
Oud 12-04-08, 01:08
FleXzoR FleXzoR is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 42
Standaard

Dit is toch met alles zo!?

Feit is wel dat je erg vl bekijks blijft hebben en dat wnnr je met vrienden op stap bent , ik steeds weer tot de vaststelling kom hoe verwend ik eigenlijk wel niet ben...
  #12  
Oud 12-04-08, 01:32
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Het "nieuwe" is er bij mij allang af (gaat snel bij mij met nieuwe dingen) maar zou ik er zonder kunnen ? Absoluut niet !
  #13  
Oud 12-04-08, 13:58
curmie curmie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uncle Bekijk bericht
maar si dat niet met alles??

Mijn eertse mac en ik heb ook 4 weken niet geslapen omdat het zo leuk en nieuw was allemaal... mijn eerste gameboy speelde ik de eerste weken stiekum in bed snachts, je eerste auto dan ben je ook door het dolle heen, en zo ook met een iphone...

Tenslotte is het maar een telefoon. Wel een revolutionaire dus terwijl je met een hoop andere telefoons die fase niet of veel minder hebt, als het nieuwe er eenmaal af is dan hou je toch ene dergelijk gevoel. Dan gaat je iphone over van een super vette gadget over in een gewone telefoon. Niets zo vreemd lijkt me...
Hier kan ik me helemaal in vinden!!
Alhoewel ik mijn iphone nog niet zolang heb ( weekje of drie, vier) weet ik nu al dat dit hypergevoel weg zal gaan maar dat neemt niet weg dat ik dit 1 van mijn gaafste toestellen tot nu toe is en ik denk dat ik er nog heel lang plezier van zal hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SMS'jes van een onbekend nummer met het bericht "Use Retrieval Failed" ? Screamin_Eagle103 iPhone algemeen 3 21-12-10 11:45
Wie ziet dit na het drukken op "home" na een zwart scherm? Pear iPhone algemeen 4 13-06-10 23:09
Het "nieuwe" iFoneguide Fresh Archief 0 06-06-08 14:26
na sync "er is een nieuwe versie beschikbaar" i.bovens Unlock [archief] 2 24-11-07 21:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:13.