//

Welke iMac een aanrader?

Welke iMac een aanrader? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Nadat ik een paar maanden mijn iPhone gebruik zou ik ook graag overstappen van mijn PC'tje naar een Mac. Ik heb al wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-06-08, 11:09
Tjedemich Tjedemich is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Delft
Berichten: 97
Standaard Welke iMac een aanrader?

Beste mensen,

Nadat ik een paar maanden mijn iPhone gebruik zou ik ook graag overstappen van mijn PC'tje naar een Mac. Ik heb al wel wat gezocht, maar ben er nog niet helemaal uit.

Welke iMac kan ik nu het beste aanschaffen als ik een niet erg hoog budget heb? Hoeveel Inch beeldscherm en wat voor processor is aan te raden? Iemand ervaring?

Alvast bedankt,

Tjedemich
__________________
iPhone: 21-01-2008,
Fw. 3.0 NL
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-06-08, 11:20
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Doe lekker cheap cheap en bouw je eigen Mac pc Die zijn beter en goedkoper maar wel groter Echter neem ik aan dat je echt een iMac wil

Greetz, Stiruam
  #3  
Oud 15-06-08, 11:23
Tjedemich Tjedemich is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Delft
Berichten: 97
Standaard

Haha Ja ik heb wel even op mn PC Leopard gedraaid en ben er toen achter gekomen dat Mac heel erg fijn werkt (voor mij). En aangezien ik me begin te irriteren aan mijn huidige PC wil ik toch echt wel een nieuwe
__________________
iPhone: 21-01-2008,
Fw. 3.0 NL

Laatst gewijzigd door Tjedemich; 15-06-08 om 11:25.
  #4  
Oud 15-06-08, 11:26
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

Ik ben voor de 24" 3,06 Ghz gegaan omdat er een joekel van een videokaart inzit!
  #5  
Oud 15-06-08, 11:27
Tjedemich Tjedemich is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Delft
Berichten: 97
Standaard

En wat voor prijs heb je daarvoor betaald?

Ik ga wel mijn PC verkopen dus hoop dat daar nog wat geld uit te halen is
__________________
iPhone: 21-01-2008,
Fw. 3.0 NL
  #6  
Oud 15-06-08, 11:28
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjedemich Bekijk bericht
Beste mensen, :
Nadat ik een paar maanden mijn iPhone gebruik zou ik ook graag overstappen van mijn PC'tje naar een Mac. Ik heb al wel wat gezocht, maar ben er nog niet helemaal uit.
Welke iMac kan ik nu het beste aanschaffen als ik een niet erg hoog budget heb? Hoeveel Inch beeldscherm en wat voor processor is aan te raden? Iemand ervaring?
Alvast bedankt,
Tjedemich
Als overstapper zou ik het bij de vaste systemen houden en dan heb je eigenlijk 2 mogelijkheden:

1. Je koopt een Mini (Apple - Mac mini). Je kunt dan je oude scherm, toetsenbord, muis blijven gebruiken.

Voordeel: (relatief) goedkoop.
Nadelen: het wordt een lelijk allegaartje van verschillende merken.


2. Je koopt een iMac (Apple - iMac). Je hebt dan een compleet alles-in-een systeem (20" scherm, zijn er nog mensen met minder??) waar alles op elkaar is afgesteld. Gooi er een paar euro bij voor een draadloos toetsenbord/muis en je bent gelijk verlost van bedrading. Enig draadje is nog de 230V verbinding.

Voordeel: alles-in-een, afgestemd op elkaar. State of the art en een lust voor het oog.
Nadelen: duurder maar beduidend sneller dan een Mini.
  #7  
Oud 15-06-08, 11:30
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam Bekijk bericht
Doe lekker cheap cheap en bouw je eigen Mac pc Die zijn beter en goedkoper maar wel groter Echter neem ik aan dat je echt een iMac wil
Greetz, Stiruam
En je kunt dan dus geen gebruik maken van updates want die moeten vaak weer worden aangepast/gekraakt.

Al met al zit je met een vreselijk labiel systeem te werken/ met welk voordeel???????
  #8  
Oud 15-06-08, 11:31
Tjedemich Tjedemich is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Delft
Berichten: 97
Standaard

Bedankt Forum.bericht!

Ik wil niet met mijn oude compueter aan de slag en 20" is voor mij een mooi maatje
Hoeveel geld zou ik daar ongeveer aan kwijt zijn als ik het draadloze toetsenbord en muis meereken?
__________________
iPhone: 21-01-2008,
Fw. 3.0 NL
  #9  
Oud 15-06-08, 11:36
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjedemich Bekijk bericht
Bedankt Forum.bericht!

Ik wil niet met mijn oude compueter aan de slag en 20" is voor mij een mooi maatje
Hoeveel geld zou ik daar ongeveer aan kwijt zijn als ik het draadloze toetsenbord en muis meereken?
Ik vind dat mensen dergelijke vragen met gemak zelf kunnen uitzoeken want kost iets van 3 klikken van Apple. Maar je moet rekenen op z'n 1.000,= incl. BTW. Overjarige modellen (zie Apple dealers of media Markt) leveren zo 100 euro of meer korting op.

Gebruikt (zie: TweedehandsMac.nl: Koop en verkoop gebruikte Macintosh computers en iPods & Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland) zijn ze vanaf zo'n 700,= te koop. Let dan wel op dat je een Intel en geen PPC (=G5) koopt en beste eentje van na 1.1.2007.

Laatst gewijzigd door forum.bericht; 15-06-08 om 13:47.
  #10  
Oud 15-06-08, 13:44
macjoris's schermafbeelding
macjoris macjoris is offline
• iOS 1.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: bosch van de Hertog
Berichten: 73
Standaard

Ben je student, of heb je een zoon of dochter die student is of iemand die je kent? Laat die hem aanschaffen, dan krijg je nog eens 14% studentenkorting!

Apple Store Onderwijs

Verder kijk voor alles op de apple store: http://apple.nl
  #11  
Oud 15-06-08, 13:48
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
En je kunt dan dus geen gebruik maken van updates want die moeten vaak weer worden aangepast/gekraakt.

Al met al zit je met een vreselijk labiel systeem te werken/ met welk voordeel???????
Zeer zeker niet waar ik draai al een tijdje Leopard zonder enig probleem op mijn PC. Is gewoon geinstalleerd via MBR partitie en doet nergens over verder is het meestal binnen 7 dagen mogelijk om een upgrade te gebruiken zoals 10.5.3 ik vindt dit juist een uitdaging aangezien je lekker bezig bent. En je kunt zonder moeite je pc uit mekaar halen en de hardware modden. Om eerlijk te zijn gebruik ik liever mn PC dan mn macbook om leopard op te draaien...

Greetz, Stiruam
  #12  
Oud 15-06-08, 13:52
Tjedemich Tjedemich is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Delft
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macjoris Bekijk bericht
Ben je student, of heb je een zoon of dochter die student is of iemand die je kent? Laat die hem aanschaffen, dan krijg je nog eens 14% studentenkorting!

Apple Store Onderwijs

Verder kijk voor alles op de apple store: Apple
Goed idee! Zelf zit ik in VWO5 dus dat gaat nog net niet, maar ken wel mensen die studeren in de buurt
__________________
iPhone: 21-01-2008,
Fw. 3.0 NL
  #13  
Oud 15-06-08, 14:50
tomscholle's schermafbeelding
tomscholle tomscholle is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Almelo
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar tomscholle
Standaard

@ronaldoo:
Ik ben net over op van windows naar mac. Ik ben inderdaad eerst wezen kijken naar een 2007 model. Hier zijn hele mooie aanbiedingen voor, als jij bij de dealers langs gaat. Ik heb toch voor een 2008 model gekozen maar heb eerst zoveel mogelijk info bij de dealers verworven. Als je de imac via een student koopt (14% korting) bij apple.nl krijg je na de levering ook nog eens een tegoed bon van 35 euro. Apple probeert je zo over te halen voor een harde schrijf (time machine). Dus is apple net zo goedkoop als de dealers.
  #14  
Oud 15-06-08, 14:50
Tjedemich Tjedemich is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Delft
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronaldoo Bekijk bericht
Waar ga je hem voor genruiken als het enkel is voor internet en bla bla zou ik gewoon een 20 inch kopen
Heb zelf een 3.06 ghz gekocht verleden maand had hiervoor een 2,4 ghz 24 inch maarhet is te zien hoeveel geld heb je en wat kun je spenderen aan een imac
Laat je niet upjutten door wat ze hier zeggen van deze is beter of deze je moet zien naar je eigen needs en geld.
Heb je geld genoeg over voor een mac dan zou ik gaan voor ne mac pro en een cinema display
De imacszijn allemaal even goed en als je slim bent zou ik is zien voor een late 2007 model bij veel dealers geven ze daar fikse kortingen op en je doet er het zelfde mee dan op een nieuwe imac
Ja, ik ga de Mac vooral gebruiken voor basis dingen en ben geen echte film bewerker of iets dergelijks. Maar ik neem aan dat je met de goedkoopste op de Apple site (999 euro) al erg veel kan als je alleen die basis wilt zoals film kijken, downloaden en muziek luisteren. Ik denk dat een 20 inch zeker goed is.

Bedoel je met een dealer een grote winkelketen of een particulier?
__________________
iPhone: 21-01-2008,
Fw. 3.0 NL
  #15  
Oud 15-06-08, 14:52
Tjedemich Tjedemich is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Delft
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomscholle Bekijk bericht
@ronaldoo:
Ik ben net over op van windows naar mac. Ik ben inderdaad eerst wezen kijken naar een 2007 model. Hier zijn hele mooie aanbiedingen voor, als jij bij de dealers langs gaat. Ik heb toch voor een 2008 model gekozen maar heb eerst zoveel mogelijk info bij de dealers verworven. Als je de imac via een student koopt (14% korting) bij apple.nl krijg je na de levering ook nog eens een tegoed bon van 35 euro. Apple probeert je zo over te halen voor een harde schrijf (time machine). Dus is apple net zo goedkoop als de dealers.
Je bedoeld dat een 2008 model als student uiteindelijk even veel kost als een 2007 model bij een dealer?
__________________
iPhone: 21-01-2008,
Fw. 3.0 NL
  #16  
Oud 15-06-08, 16:23
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Ik wil toch wel even zeggen dat ik het degoutant vind dat jullie op zoek gaan naar studenten om van te profiteren. Kom op zeg, jullie werken waarschijnlijk allemaal, verdienen minstens zo'n iMac netto per maand en dan gaan jullie 100 euro afpitsen door te gaan schooien bij een student?
Sorry, maar als ik begin te werken zou ik dat nog niet eens DURVEN vragen aan een student, en de eerste die nu naar mij komt, kan voor mijn part den BOOM in!

Sorry dat moest er ff uit
  #17  
Oud 15-06-08, 16:27
polowater polowater is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hoofddorp, Noord-Holland
Berichten: 79
Standaard

IK vind dat een vrij domme statement.
Tjedemich zit in VWO 5 ( ik in VWO 4) en hij verdient die Mac dus NIET netto per maand, en als een vriend van je nou een student is die er best aan wil meewerken,waarom niet?
Elke euro is mooi meegenomen.

kijk als je een totaal onbekende voor jouw gaat aanspreken, die dus ook nog eens student is en gaat vragen of hij een Imac voor je wilt kopen, dan zeg ik nee.. doe is normaal. Maar anders is het een hartstikke goed idee.
  #18  
Oud 15-06-08, 16:30
Tjedemich Tjedemich is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Delft
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
Ik wil toch wel even zeggen dat ik het degoutant vind dat jullie op zoek gaan naar studenten om van te profiteren. Kom op zeg, jullie werken waarschijnlijk allemaal, verdienen minstens zo'n iMac netto per maand en dan gaan jullie 100 euro afpitsen door te gaan schooien bij een student?
Sorry, maar als ik begin te werken zou ik dat nog niet eens DURVEN vragen aan een student, en de eerste die nu naar mij komt, kan voor mijn part den BOOM in!

Sorry dat moest er ff uit
Tja, in 5VWO heb je meestal geen netto inkomen van 2000 euro per maand.. Zou mooi zijn natuurlijk . Ben al blij als ik hem binnenkort nog kan kopen, want rijk ben ik niet..

En als er een vriend uit de straat toevallig student is is er toch niets mis mee om wat euro's te besparen?
__________________
iPhone: 21-01-2008,
Fw. 3.0 NL
  #19  
Oud 15-06-08, 16:33
polowater polowater is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hoofddorp, Noord-Holland
Berichten: 79
Standaard

Ik heb dus précies hetzelfde gezegd Ben het er dus zó mee eens!
  #20  
Oud 15-06-08, 16:45
tomscholle's schermafbeelding
tomscholle tomscholle is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Almelo
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar tomscholle
Standaard

Voor alle duidelijkheid:
De meeste van ons die werken hebben het te druk om studenten over te halen een iMac voor ons te kopen. Als ik al uit ben op een korting neem ik wel een macbook mee als ik in Amerika ben. Met de huidige koers kun je op deze manier de meeste `korting` krijgen. Gezien ik een iMac heb gekozen was het voor mij geen optie hem in Amerika te kopen. Dus ik heb hem bij Apple besteld (jep zonder korting wel alle service). Maar als je nog op school zit en je bent zelf geen student maar een vriend van je wel dan moet je zeker gebruik maken van de regeling die Apple aanbied aan studenten.

Doel van apple bij deze actie is tenslotte: Nieuwe gebruikers zo vroeg mogelijk een mac verkopen. Ik ben er van overtuigd dat apple er geen probleem mee heeft dat een scholier gebruik maakt van een studenten regeling!

Maar voor al die vaders en moeder waarvan hun kind studeert ........tja.......
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: iPhone+iPod Touch op een iMac KvdS iTunes 0 26-12-10 15:17
veel gelezen: maar welke Fm-transmitter is een aanrader ? andre-nl iPhone accessoires en onderdelen 92 10-10-09 13:11
Mac OS X: Eén Itunes op Imac, twee acounts? nutty75 iTunes 5 24-06-08 17:52
Windows: Itunes op een windows pc en een Imac ? VD Services iTunes 2 14-04-08 14:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.