//

Filosoferend: Heeft de Iphone een aanzuigende werking op Apple producten

Filosoferend: Heeft de Iphone een aanzuigende werking op Apple producten discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben wel nieuwsgierig of mensen door de iphone nu ook meer Apple PC's gaan kopen. Heeft het uitbrengen van de iphone de aanzuigende werking. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: de invloed van Iphone:

Apples marktaandeel zal significant stijgen 45 78,95%
Apples markt aandeel blijft gelijk 8 14,04%
Microsoft moet oppassen! over 5 jaar is het kleiner dan Apple nu is 4 7,02%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-07-08, 12:08
efvie efvie is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Saenredam
Berichten: 24
Standaard Filosoferend: Heeft de Iphone een aanzuigende werking op Apple producten

Ik ben wel nieuwsgierig of mensen door de iphone nu ook meer Apple PC's gaan kopen. Heeft het uitbrengen van de iphone de aanzuigende werking. De ipod heeft dat volgens mij niet gebracht

Wat denken jullie??
Kan Apple over een aantal jaren het mede hierdoor Microsoft nog lastig maken?
Of is juist de "hype" rond apple producten een nadeel?

Ik zelf denk er in ieder geval zwaar aan. De Iphone wordt (nog in bestelling) mijn eerste Apple product. Weg met de (al 5 jaar oude) PC en laptop op naar de imac en macbook.

gr Frits

Laatst gewijzigd door efvie; 15-07-08 om 12:13.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-07-08, 12:13
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Doordat de iPhone zo'n mooie werking en uitstraling heeft, zet het toe om ook een Mac of een ander Apple product aan te schaffen, tenminste dat ik bij mij zo, maar ik koop het niet, maar zou wel willen natuurlijk.
__________________
iPhone 3G firmware 4.1 (jailbreak)
  #3  
Oud 15-07-08, 12:41
Iphone-Newbe Iphone-Newbe is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den-Bosch
Berichten: 27
Standaard

Nopes totaal niet. Ik blijf Mac ondingen vinden maar dat komt gewoon omdat ik er nooit mee gewerkt heb. Ik vind de iPhone een super apparaat maar heb geen neigingen om Mac hardware/software voor mezelf te kopen niet dat ik hiermee Apple afkraak want ze maken prachtige systemen en de iPhone is zeker een topper. Ben gewoon gewend om met microschoft producten te werken.. Thats all

Ik denk daarbij eigenlijk (weet het wel zeker) dat Apple nooit in de buurt van Microsoft gaat komen en er zeker niet aan kan tippen, daarbij is de Iphone ook echt een super hype waar over een tijdje niet veel aandacht meer aan besteed zal hopen, hier op het forum natuurlijk wel mbt alle ontwikkelingen maar ik denk dat de Media al snel afhaakt.
  #4  
Oud 15-07-08, 12:56
sjeik sjeik is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik denk dat het marktaandeel blijft stijgen..
Mensen zullen niet snel overstappen van Windhoos naar Apple zolang ze op het werk met Windhoos werken. Als de bedrijven, waar natuurlijk de "mensen" werken, overstappen van Windhoos op apple zullen de werknemers zo volgen. Maar daar valt natuurlijk ook over te discussiëren. De tijd zal het leren
  #5  
Oud 15-07-08, 12:58
Vigoroso Vigoroso is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: In een stad
Berichten: 92
Standaard

Iphone zal veel deuren voor hun openen vooral ook in de zakelijke wereld, hierdoor zal ook zeker het marktaandeel voor apple gaan stijgen.. Maar misschien loopt het wel helemaal anders dan we gaan verwachten
__________________
WE THE BEST! LISTEN!!
  #6  
Oud 15-07-08, 15:46
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik ben een levend voorbeeld van iemand die door de iPhone (1st gen) meer aandacht is gaan besteden aan Apple. Het fraaie uiterlijk, maar zeker de geweldige bediening van het toestel maakten me nieuwsgierig. Ik heb inmiddels dan ook een (i)Mac op tafel staan, naast mijn Windows laptop. Een tweedehandsje, maar als nieuw.

Het is erg wennen, waar Apple/Mac de naam heeft intuïtief te zijn, is het dat voor mij vaak (nog) niet. Is ook logisch, als je al heel wat jaren dag in dag uit Windows hebt gebruikt.
Over een aantal dingen ben ik gewoon niet enthousiast, dat kan volgens mij beter - net als in Windows. Zonder de eeuwige discussie opnieuw te willen starten lijkt het mij dat beide systemen voors en tegens hebben en dat de 'bazen' goed naar hun klanten én naar die van de ander zouden moeten luisteren om e.e.a. te vervolmaken. Laat ze asjeblieft van elkaar afkijken en overnemen.
Wie weet hebben we dan t.z.t. een besturingssysteem met een vierkleurige appel als logo.

Kort gezegd: mijn Windows machines gaan zeker nog niet weg, Apple is evenmin volmaakt als MS en ja, ik denk dat door de iPhone de interesse voor Apple-producten gaat toenemen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #7  
Oud 15-07-08, 18:54
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Het is erg wennen, waar Apple/Mac de naam heeft intuïtief te zijn, is het dat voor mij vaak (nog) niet. Is ook logisch, als je al heel wat jaren dag in dag uit Windows hebt gebruikt. .
Ik ben ooit (zo'n 7 jaar geleden) ook overgestapt en ik heb 1 tip: denk er aan dat Apple vaak de CMD (AKA Appeltje) knop gebruikt daar waar je in Windows CTRL gebruikt. M.n. bij zaken als knippen, plakken en derg.

verder, hang er een 'normale' muis aan en probeer niet zo'n 1-knops muis onder de knie te krijgen.
  #8  
Oud 15-07-08, 19:24
marc_dierens marc_dierens is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 25
Standaard

Voor mij was de 1e iPod een eye-opener, ondertussen draait enkel de oude pc van mijn vrouw nog op Windows, al de rest is vervangen door Apple:

iPod
iPod Touch (werk)
Time Capsule
Airport Express
MacBook
iMac
MacBook Pro (werk)

En natuurlijk iPhone 1e generatie, en wachtend op de 3G
  #9  
Oud 15-07-08, 21:50
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone-Newbe Bekijk bericht
Nopes totaal niet. Ik blijf Mac ondingen vinden maar dat komt gewoon omdat ik er nooit mee gewerkt heb. Ik vind de iPhone een super apparaat maar heb geen neigingen om Mac hardware/software voor mezelf te kopen niet dat ik hiermee Apple afkraak want ze maken prachtige systemen en de iPhone is zeker een topper. Ben gewoon gewend om met microschoft producten te werken.. Thats all

Ik denk daarbij eigenlijk (weet het wel zeker) dat Apple nooit in de buurt van Microsoft gaat komen en er zeker niet aan kan tippen, daarbij is de Iphone ook echt een super hype waar over een tijdje niet veel aandacht meer aan besteed zal hopen, hier op het forum natuurlijk wel mbt alle ontwikkelingen maar ik denk dat de Media al snel afhaakt.
Een rationele marketing benadering:
Apple stond tot zo'n 7 jaar geleden voor een Niche markt van reclame jongens, dtp-ers e.d. en werd door het gewone PC-volk als nerd apparatuur gezien.

Then there was the Ipod.... het aanboren van een nieuwe mark. Terwijl iedereen downloade van torrents kwam Apple met Itunes, " betalen" voor muziek, dat werd toen door critici als onmogelijk gehouden. En anno 2008? Een giga succes, zelfs elektronica wordt Ipod voorbereid.

En met de 1e gen. Iphone werd een verdere stap gemaakt in het verbreden van het markt, voortbordurend op het Ipod succes werd de omzet zeker gesteld door de toegevoegde bel mogelijkheid.

De 3G versie opent deuren naar de zakelijke markt (blackberry concurrent), terwijl de consumentenmarkt extra features voorgeschoteld krijgt om iig aan Apple te blijven hangen.

Iphone-newbee, in je profiel staat dat je nu nog windows gebruikt.
Geloof me, als je je Iphone nu al geweldig vind, ga maar vast sparen!
Veel functies op je Iphone werken vergelijkbaar op een Mac: simpel, logisch en het werkt gewoon! En waarde vast, kijk maar eens op marktplaats!
En als je dan je Iphone aan een mac hangt wil je helemaal niet meer terug: alles wordt gesynchroniseerd; mail, safari (inclusief bookmarks én passwords en adressen en agenda). Je Iphone en mac zijn gewoon een samenwerkend team!

Zelfs mijn vrouw (niet zo handig met de PC ) pakt vaak even de mac.
  #10  
Oud 15-07-08, 22:37
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Marktaandeel in welke markt? Apple is een zeer klein bedrijf in vergelijking met Microsoft. Apple maakt overgeprijsde consumenten producten die er leuk uitzien, maar meer ook niet.

Voor de rest richt Apple zich sterk op vendor lockin met proprietary soft- en hardware.
__________________
Are you ready for this!
  #11  
Oud 16-07-08, 14:06
nms nms is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 36
Standaard

Wat ik zelf merk is dat wanneer ik ooit een nieuwe stereo toren zou kopen ik er ook zeker op zal letten dat ik m'n iPhone fatsoenlijk aan kan sluiten.
Wat uiteindelijk voor mij weer zal betekenen dat wanneer ik een nieuwe telefoon zal kopen ik weer een telefoon moet kopen die op m'n andere apparatuur aansluit, dus weer een Apple.
Tenzij alles tegen die tijd goed draadloos functioneert, al zou ik dan waarschijnlijk ook bij Apple blijven.

Daarnaast ben ik een windows gebruiker, maar door mijn ervaring met de iPhone interface beschouw ik windows nu al als inferieur.
Een laptop met windows zie ik als een underdog en mijn streven is dan ook als ik een nieuwe laptop koop dit een Mac Book of iBook te laten zijn.
Dus het klopt denk ik wél dat de iPhone zal zorgen voor een enorme groei van Apple.

Daarnaast is het, op dit moment, wel zo dat ik liever de beste HDTV van een goed ander merk koop dan het standaard model van Apple.
Daar wil ik toch graag de keuze uit allerlei verschillende configuraties.
  #12  
Oud 16-07-08, 17:21
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Apple werkt met Unix (dus zelfs geen Linux aftreksel) en dat kun je dus bepaald niet "proprietary" noemen integendeel zelfs want als er iets "proprietary" is dan is het Windows met al z'n smaakjes wel. Unix is een volkomen open systeem. Enige verdienste van Apple is dat ze een (nagenoeg) perfecte GUI omheen gemaakt hebben.

Apple duur? Als je appels en peren vergelijkt dan is Apple inderdaad duur maar als je gelijkwaardige systemen vergelijkt dan blijkt telkens dat apple niet wezenlijk duurder is.

Apple zeer klein bedrijfje? Ach kijk gewoon eens naar de beurswaarde en een ieder komt tot meer objectieve conclusies.


(En ik ben absoluut geen "Apple Gelovige", in tegendeel.)
  #13  
Oud 16-07-08, 17:23
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

Ik was de laatste jaren altijd al aan het twijfelen of ik een Mac zou kopen. heb nu ondertussen al een 24"imac erbij en een MacBook Air. Ben helemaal overtuigd, een server komt er ook nog de komende maanden.
  #14  
Oud 16-07-08, 17:58
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Bij mij ook, met mijn 1e iPod merkte ik dat die wel heel simpel werkte en precies deed wat ik wilde.
Zelf mijn schoonmoeder, toen 72 jaar jong, kon binnen een minuut haar muziek aanklikken en afspelen.
De interesse was gewekt, "als alle Mac spullen zo eenvoudig en goed werken moet ik daar maar eens naar kijken" dacht ik toen.
Toen ik op een zondag een hele dag had gewerkt en bij het afsluiten windows crashte op een beeldscherm-driver ging de knop om.
Letterlijk die maandag morgen ben ik naar de winkel gegaan en heb een iMac gekocht.
Inmiddels heb ik deze al weer ruime tijd staan en ben nog iedere dag verbaasd dat ik zo lang heb gewacht met overstappen

Wat mij trouwens heel lang heeft afgehouden van Apple producten is de manier waarop "mac gelovigen"
Apple prediken en alles wat niet Apple is (lees: Windows/Microsoft/Bil Gates) hekelen en verafschuwen.
Deze "religie" wilde ik absoluut (!) niet bij horen.
Inmiddels betrap ik me er wel op dat ik zelf ook wel eens heel enthousiast kan zijn over Apple
Na het zien en werken op mijn iMac zijn de meeste familie leden ook overgestapt
  #15  
Oud 16-07-08, 22:51
j0shua j0shua is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Rome
Berichten: 4
Standaard

Wat je zegt Redchilly, je kunt amper om de frustratie heen doordat een windows machine simpelweg blijft crashen. Het is bij mij zelfs zo erg dat ik er op ten duur aan de betreffende foutmeldingen en crashes gewend ben geraakt.

De iPhone heeft mij een introductie gegeven over hoe een simpel vormgegeven product het maximale haalt uit zijn usability. Ik ben mij nu aan het orienteren om ook over te stappen van een Windows besturingssysteem naar een Macintosh want mocht dit hetzelfde effect hebben zoals bij de iPhone, dan is dat voor mij een openbaring!

De poll geeft echter wat beperkte opties naar mijn mening. Ik denk niet dat het marktaandeel significant gaat stijgen maar wel geleidelijk.
  #16  
Oud 16-07-08, 23:05
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j0shua Bekijk bericht
De poll geeft echter wat beperkte opties naar mijn mening. Ik denk niet dat het marktaandeel significant gaat stijgen maar wel geleidelijk.
Mee eens, dat vond ik dus ook al. Ik sluit me dan ook helemaal aan bij "geleidelijke" stijging.
  #17  
Oud 19-07-08, 10:29
alo-b alo-b is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Dicht bij den haag
Berichten: 150
Standaard

Ik denk dat de iphone wel degelijk aantrekkingskracht uitoefent op anderen appleproducten. Nooit iets van apple gehad. Een vriendje heeft een mac, en mijn opa ook. We vonden het maar mislukte, langzame, onhandige en irriterende computers. Toen kreeg ik een iphone. Het stukje techniek dat mijn leven voorgoed veranderden. 2 kleine gesprekjes van hoe het vroeger bij ons zou zijn en hoe het nu is.

jantje: Ik heb een nieuwe mac.
Ik: oke, leuk. Ik heb een pc met windows vista.

jantje: Ik heb een nieuwe mac.
Ik: Cool, wat voor 1? Mag ik hem zien, die dingen zijn zo vet!

Als ik op het moment het geld zou hebben zou ik een mac aanschaffen. Windows hoeft dan niet meer. Apple is de toekomst. Het is denk ik vooral zo dat mensen denken dat een mac hetzelfde designe en gebruikersgemak heeft als de iphone. Hierdoor willen ze toch een mac kopen, terwijk ze dat eerst nooit zouden hebben gedaan.
  #18  
Oud 22-07-08, 12:29
efvie efvie is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Saenredam
Berichten: 24
Standaard

Even de data (voor US) van 2007 erbij gezocht:

Apple heeft in de laatste dagen van 2007 een marktaandeel van 8 procent bereikt.Apple heeft in de laatste dagen van 2007 een marktaandeel van 8 procent bereikt.

Significantie stijging zou dus ongeveer een stijging van 50-100% betekenen t.o.v. het marktaandeel van 8% in zeg 2 jaar.

Gelijk blijven is 8-10% over 2 jaar

Het raam ingooien is dan een stijging van 1000% in 5 jaar....

Ach.. als je een stijging van 18% in 1 maand kan realiseren

NB: ik kan over marktaandeel in NL niet veel vinden.
  #19  
Oud 22-07-08, 22:53
efvie efvie is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Saenredam
Berichten: 24
Standaard

Wat laatste nieuws:
" Qua aantallen gaat het om een stijging van 41 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar en 28 procent meer dan in de periode januari tot en maart 2008"
Apple verkoopt meer Macs dan ooit - news - ZDNet.nl
  #20  
Oud 22-07-08, 22:57
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc_dierens Bekijk bericht
Time Capsule
Airport Express
Is dat niet een beetje dubbel ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie heeft ervaring met deze online aanbieder van Apple producten? Carl66 Koopinformatie Nederland 8 29-12-09 12:43
Wie heeft al een gelockte iphone 3gs uit de apple store binnen? borgqueenx Koopinformatie Nederland 5 29-06-09 16:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.