//

'Nieuwe' hobby - Fotografie

'Nieuwe' hobby - Fotografie discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Omdat de iPhone niet een al te beste camera aan boord heeft ben ik verder gaan zoeken Alle gekheid op een stokje, ik heb vandaag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-10-08, 14:40
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard 'Nieuwe' hobby - Fotografie

Omdat de iPhone niet een al te beste camera aan boord heeft ben ik verder gaan zoeken

Alle gekheid op een stokje, ik heb vandaag een Canon EOS 1000D gekocht als starters model met een EF-S 18-55 IS lens. Ben benieuwd wat voor mooie plaatjes ik hiermee kan maken. Nu het bos er zeer mooi uitziet, zullen we binnenkort maar eens gaan testen

Zijn er hier nog meer (amateur)fotografen onder ons, die mij misschien nog van handige tips kunnen voorzien?



Test: http://www.pixelmania.nl/artikel.asp...anon_EOS_1000D
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 25-10-08 om 14:42.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-08, 14:46
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

Beste tip is proberen
Instellingen veranderen, testen, spelen, etc...

kijken waar het beste resultaat (naar jou mening) uitkomt!

Succes

En inderdaad, bos is nu mooi
  #3  
Oud 26-10-08, 12:06
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

wat voor tips wil je hebben? ..Alvast eentje; verdiep je een beetje in de theorie van fotografie (diafragma/sluitertijd/ISO etc.) en wat deze waarden doen met je foto.. Zo kan je de camera benutten zoals die bedoeld is. Tweede tip, geniet vooral van deze fantastische hobby!

Anders zou het hetzelfde zijn als wanneer je een Iphone3G aanschaft en er alleen maar mee kan bellen en verder niets.. Daar is tie in eerste instantie voor bedoeld, maar hij kan veel meer!
  #4  
Oud 26-10-08, 12:17
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nutty75 Bekijk bericht
wat voor tips wil je hebben? ..Alvast eentje; verdiep je een beetje in de theorie van fotografie (diafragma/sluitertijd/ISO etc.) en wat deze waarden doen met je foto.. Zo kan je de camera benutten zoals die bedoeld is. Tweede tip, geniet vooral van deze fantastische hobby!

Anders zou het hetzelfde zijn als wanneer je een Iphone3G aanschaft en er alleen maar mee kan bellen en verder niets.. Daar is tie in eerste instantie voor bedoeld, maar hij kan veel meer!
Heb al een boek gekocht bij bol.com speciaal voor de Canon EOS 1000D. Ben me nu ook al aardig aan het inlezen op de verschillende internet sites. Inderdaad, je moet eerst wat achtergrond info weten voordat je echt met de camera goed aan de slag kan.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #5  
Oud 26-10-08, 12:26
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

om zomaar tips te gaan geven is een beetje moeilijk.. Ligt er een beetje aan wat je wil fotograferen, welk effect je wil bereiken in je foto, lichtomstandigheden, etc.. Een boek(al dan niet voor de 1000D, daar heb je eigenlijk ook al wel je handleiding voor, theorie van fotografie blijft hetzelfde ongeacht de camera) en het internet is in ieder geval al een goed begin, al denk ik dat je meer leert van gewoon veel doen met verschillende instellingen en naderhand op de computer instellingen van je camera vergelijken en kijken wat voor effect het heeft gehad op je foto. In ieder geval heb je gekozen voor Canon, wat mij betreft een goede keus. Fotografeer al jaren met heel veel plezier met canon.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust, evt. via PB of misschien handiger via MSN. (indien je dat makkelijk vind, PB dan ff voor het adres)
Veel plezier!

Laatst gewijzigd door nutty75; 26-10-08 om 12:29.
  #6  
Oud 26-10-08, 12:28
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Dank voor je aanbod. Ga zelf eerst even inlezen en proberen. Misschien dat ik nog op je aanbod in ga
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat Is Jouw Hobby..? CadmanF Stel jezelf voor 186 16-07-12 14:54
Foto: ervaringen met HDR fotografie Donskinny Muziek, foto & video 3 24-09-10 17:14
Mijn andere hobby, luchtballon varen iScorpio Chat en geruchten 7 08-08-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:45.