//

Systeembord vragen voor school, alsjeblieft help;)

Systeembord vragen voor school, alsjeblieft help;) discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi iedereen, Ik moet volgende week voor natuurkunde systeemborden-simulaties inleveren, maar de opdrachten die wij hebben gekregen zijn veel moeilijker die ik had verwacht. Mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-01-09, 15:34
Vsteegman Vsteegman is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 156
Standaard Systeembord vragen voor school, alsjeblieft help;)

Hoi iedereen,

Ik moet volgende week voor natuurkunde systeemborden-simulaties inleveren, maar de opdrachten die wij hebben gekregen zijn veel moeilijker die ik had verwacht. Mijn vader is ingineur dus ik dacht dat hij mij wel met mijn probleem kon helpen maar hij had nog nooit van een systeembord gehoord. Ik moet in totaal voor school 10 opdrachten inleveren, zelf heb ik er 5 gemaakt maar hier haal ik niet een hoog cijfer voor denk ik. Dus vroeg ik af of jullie mij een beetje zouden konden helpen met de andere 5 opdrachten. Elk klein beetje hulp zou ik erg appricieren.

1. Fiets licht dat automatisch aanschakelt tijdens het fietsen als de duisternis intreedt en vervolgens weer uitschakelt, nadat de fiets 5 minuten stilstat of de duisternis voorbij is.
- Deze heb ik zelf bijna compleet, met lichtsensor, bewegingssensor, comperator, invertor en led. Alleen weet ik niet hoe ik de pulsenteller in moet stellen voor 5 minuten. Ook weet ik niet hoe ik de bewegingssensor moet resetten.

2. Invoeren van pincode op jou locker en de mogelijkheid de pincode telkens te kunnen wijzigen.
Deze heb ik zelf ook geprobeerd, maar kom er echt niet uit. Als deze niet lukt maakt het niet zoveel uit.

3. Een hondenriem die blokkeert als de hond plotseling gaat rennen en die niet blokkeert als de hond gewoon loopt.

4. Voor de veiligheid in bijv. de trein: een iPod die automatisch uitschakelt als je in slaap valt. Bij diefstal gaat de sirene (zoemer) af.

5. Een auto remt automatisch als deze te dicht achter een voorganger rijdt.

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zou ik dat echt super aardig vinden. Ik moet het voor maandag inleveren dus alle kleine beetjes helpen. Ik weet dat het een beetje raar is om hier te vragen, maar ik dacht dat aangezien hier zoveel mensen met veel tecnische kennis zitten het misschien wel goed zou uitpakken.


Groet, Victor
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-09, 15:54
Cdrazar Cdrazar is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

Hee Victor,

Ik heb de toets van Systeembord 3 maanden geleden met een 9,6 afgesloten Dus ik heb er wel wat verstand van. Maar jij gebruikt gewoon sysbord.exe ? Dus als ik deze opdrachten voor je zou maken ( of een deel van deze opdrachten ) en ik sla het op als een .sysexe bestand ( of hoe dat bestandje ook zou mogen heten ) Dan kun jij het gewoon openen? Laat me maar even weten met welk programma je werk, dan kan ik je wel helpen.
  #3  
Oud 10-01-09, 15:56
kuradius's schermafbeelding
kuradius kuradius is offline
• iOS 7.1.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: naaldwijk
Berichten: 51
Stuur een bericht via MSN naar kuradius
Standaard

nou bij een ipod zou je kunnen doen bij de oordopjes een soort sensor dat als je hoofd hangt een gedurende tijd 1 minuut ofzo dat hij dan uit gaat zoiets heb jeook al val je in slaap tijdens het auto rijden dat je dan ineens een piep hoort
__________________
Type:iPhone USA 8gb (t-mobile nl) Firmware: 2.2 jailbroken
  #4  
Oud 10-01-09, 16:36
Vsteegman Vsteegman is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 156
Standaard

Bedankt voor jullie beiden replies. Ik heb Cdrazar een PM gestuurd.

Gr Victor
  #5  
Oud 11-01-09, 17:54
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

ik heb een heel klein beetje met een systeembord gehad op school
ik kan je alleen met 1 helpen:

je moet een pulsengenerator (ik bedoel zo'n geval dat elke ... tijd een signaal geeft) zo moeten instellen dat hij elke minuut een pulse geeft, die sluit je dus aan op je pulsenteller en dan kijk je of de bit die 1 aangeeft en die 5 aangeeft aanstaan. Als dit dan het geval is zet je de fietslamp uit en reset je de teller
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App voor het bijhouden van je cijfers op school msunique Ontwikkelen voor iOS 12 06-05-14 23:28
Vragenlijst voor school Loxkun Chat en geruchten 11 09-04-09 08:50
Wat voor werk/school doe je? Wally21 Chat en geruchten 30 30-11-08 20:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.