//

N95 VS Iphone

N95 VS Iphone discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb al heel wat telefoon in mijn handen gehad ( ik ben mobiele telefoon reparateur ) maar ik heb nog nooit een toestel gehad ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 06-12-07, 19:19
TokTok1908's schermafbeelding
TokTok1908 TokTok1908 is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Almere
Berichten: 122
Standaard

ik heb al heel wat telefoon in mijn handen gehad ( ik ben mobiele telefoon reparateur ) maar ik heb nog nooit een toestel gehad die zo vloeiend werkt als de iPhone.
Foto's maak ik met een normale camera, heb een GPRS abbo en ben dit niet van plan om deze te verhogen naar een UMTS,MMS'en doe ik nooit en navigatie heb ik vast in de auto,al mijn bedrijfsemails krijg ik gewoon op mijn iPhone binnen en ik sync hem elke dag met outlook en dat gaat ook goed.
het enige dat ik vind tegenvallen t.o.v. N95 is het geluid( fok wat komt er een beregoed geluid uit die N95 zeg!! )

alles wat ik graag in een telefoon wil hebben zit erin, dus ik ben super tevreden.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 07-12-07, 13:32
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Ik heb ze beide.
De n95 is een prima toestel, alleen van het geheugen word ik zo doodziek. Zit snel vol. Verder is de camera geweldig van dat toestel. En de diverse apps die je kunt downloaden. Heerlijk als je zit te bouten dat je arkanoid kunt spelen.

Al diverse keren gehad, wil je even een leuk mms'je maken : geheugen vol... uit het ding, en weer aan. *zucht*
Het HSDPA is ook een genot. Verder draai ik er route 66 op, met gebruik van de interne gps ontvanger.
Best een prettig toestel op de geheugen shit na en als je tijd hebt.

De iphone, is een apple. Dus beter
Ik was vrij sceptisch over de iphone. Maar nu ik hem in handen heb gehad is het een verrekt mooi apparaat. Hij is wel groot. (ik dacht dat de n95 groot was).
Maar doet alles wat ik er van verwacht. Voor mailen is het een geweldig toestel.
Ik ziet het ook meer als tegenhanger van de blackberry dan van de windows mobile shit. Ik hoop nog een keer op een blackberry client op de iphone Dat zou het helemaal zijn.

De n95 is geweldig in de nieuwste snufjes. Echter het gehoer met het geheugen komt me m'n strot uit. En zodra je een hoop apps op je geheugen kaartje hebt staan, word het ding zo lui als dat ie groot is. Snel door menus lopen zit er dan even niet meer in.
De iphone is vrij simpel (kwa functies), maar doet perfect wat hij kan. Ik heb nog niet 1 keer vastlopers gehad, of spontane resets (wat de n95 dus wel doet).

Als ik moet kiezen kies ik voor de iphone. De n95 zal nu als camera gaan fungeren. De camera op de iphone is totaal ruk van kwaliteit.
(heb thuis een mooie spiegelreflex, dus ben wat bevooroordeeld
  #23  
Oud 07-12-07, 13:46
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

@Blackherrie Hahaha geweldig taalgebruik Echter wat je wel zal missen is dat je *Nieteens* kan MMSen met je iPhone. En HSDPA is tig keer sneller dan dat verrekte shit gprs van de iPhone. En de Camera is jammer. Echter de rest van het beestje Wow ge-wel-dig een bekende van mij heeft de iPhone en daar heb ik hem dus voor het eerst gezien nou beter kan het niet En de Touch van me broertje komt ook in de richting

De N95 is een telefoon voor de mensen die ook een Zune of een Creative zen kopen ipv een iPod. (voor de mensen die zig hierdoor beledigt voelen, das niet negatief en niet positief). Vol extra's maar heeft niet het wow effect . Mijn N95 is nu al een tijdje wel en ik mis em niet

Greetz, Stiruam
  #24  
Oud 07-12-07, 13:56
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Grootste nadeel van de n95 is toch wel dat er een nokia logo opstaat.
Elke idioot loopt langzaam aan met zo'n ding. Als ik de schoonmaakster bij ons door het pand zie navigeren met een n95, dan is het toch wel tijd voor iets nieuws he.

Maar zonder dollen. De n95 is best een goed toestel, ik heb de pushmail erop draaien van de baas (vodafone), camera is goed. Alleen het heeft niet het mac gevoel. Tblijft hoe lullig het klinkt toch een Nokia.

Iphone is nu al m'n vriendje, nog niet m'n kak kameraad, maar dat komt nog wel als ik een leuk spel gevonden heb. Suggesties ? Zoek Arkanoid achtig iets
(1 level per kak beurt moet mogelijk zijn).
  #25  
Oud 19-02-08, 16:09
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

1x iPhone altijd iPhone haha

een kennis van mij heeft N95.. ik moest even kijken (in de instellingen) en ik druk maar op de scherm en toen d8 ik OWJA dit is geen touchscreen net als mijn iPhone haha

iPhone vindt ik moooooier en ja GPS zal ik toch niet gebruiken en 2 MP camera is voldoende (vind ik dan)
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
  #26  
Oud 19-02-08, 16:22
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Ik heb voor m'n iPhone een N95 gehad, en alhoewel het ding barst van de functionaliteit, gaat het fout waar het altijd fout gaat met dit soort 'alleskunners': de bediening. Apple heeft een nieuwe standaard neergezet met de iPhone vwb bedieningsgemak en voorlopig is er nog geen één die hier aan kan tippen.

Ik bedoel, leuk hoor, als je telefoon 5 megapixels, GPS en UMTS heeft, maar als Jan Modaal niet snapt hoe dat allemaal werkt en 'm uiteindelijk gebruikt om alleen maar mee te bellen, wat is dan de toegevoegde waarde? Dát is de kracht van de iPhone imho.
  #27  
Oud 19-02-08, 16:28
nielsr nielsr is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 96
Standaard

Ik heb nu de N95 en ben er erg tevreden mee, deze gaat voorlopig nog niet de deur uit als ik de iPhone heb. Soms vind ik de N95 iets te traag en die genoemde problemen met het geheugen heb ik nog maar 1 keer gehad. Misschien moeten jullie een een software update doen GPS gebruik ik niet maar de 5MP camera erg vaak, dit is ook het enige wat ik mis op de iPhone.

Qua functies zal de N95 in mijn ogen winnen maar qua gebruiks gemak zeker niet!
  #28  
Oud 22-02-08, 15:56
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

software update lost inderdaad die geheugen problemen op.
Heb de n95 nu altijd bij me voor foto's maken en gps.
moet es kijken of er een app is waarmee je een netwerk kunt aanmaken met de n95. ding is toch hsdpa. en dan via iphone connectie leggen met de n95...

Dan heb je toch weer relatief snel internet.

Gevonden!!!

Joiku - JoikuSpot Light Beta

Maak van je n95 hotspot heb ze toch allebei altijd bij.

Laatst gewijzigd door Blackherrie; 22-02-08 om 16:16.
  #29  
Oud 23-02-08, 16:55
CasperBTU CasperBTU is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 7
Standaard

Zal het mogelijk zijn om met toekomstige firmware updates, met de iPhone via UMTS te kunnen internetten?
  #30  
Oud 23-02-08, 16:59
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

simpel: nee
dat heeft niet te maken met software, wel met hardware
er gaat wl nog een tweede generatie iPones aankomen die wel ondersteuning voor 3G (umts/hsdpa) gaan hebben
  #31  
Oud 23-02-08, 17:23
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik heb vanmiddag mogen surfen op een Nokia N95. Het is sneller dan op de iPhone, maar veel verschil merk ik toch niet. En daarbij is de manier waarop je kan internetten gewoon ronduit SLECHT in vergelijking met een iPhone. Dat je zon nep muiscursor ziet die je moet besturen met vier knoppen. Echt een drama gewoon.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #32  
Oud 23-02-08, 21:30
dakrido dakrido is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 0
Standaard

hallo,
Mn eerste berichtje hier...
Lid geworden omdat ik een iphone overweeg (lees: droom van...)
Heb momenteel een N95 en die bevalt me op zich 100%, maar als een echte macfan kan je natuurlijk niet zonder een iphone...
Enige minpunt voor mij is GPS. Ik gebruik mn N95 dagelijks om te navigeren (heb route 66 europa) , dus ben benieuwd of ik op het het forum gebruikers kan vinden die met een gps muis aan de slag zijn gegaan, al blijft dat natuurlijk behelpen...
dakrido
  #33  
Oud 25-02-08, 07:56
nikoc nikoc is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

Dit weekend nog een discussie gehad met een makker over dit onderwerp en ik moet zeggen, de N95 ziet er heel indrukwekkend uit, vooral wat de functionaliteit betreft, maar op het einde heb ik hem toch de mond gesnoerd met: 'It just ain't no iPhone'
  #34  
Oud 25-02-08, 08:48
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Voila YouTube - Broadcast Yourself.


Wel slecht hoor, zegt die kerel 'why dont you mms' .. jezus, ik heb verdomt GPRS, ik stuur gewoon een email
  #35  
Oud 25-02-08, 09:29
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Das wel grappig die youtube filmpjes
Internetten gaat op de n95 die ik heb een stuk rapper dan op de iphone. Echt veel rapper. Echter vind ik het internetten op de iphone handiger. Groter scherm. Geen vergroot glas nodig

Hoop dat er snel een umts versie komt en een camera upgrade. Umts internetten is toch wel lekker.
  #36  
Oud 25-02-08, 17:44
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amp. Bekijk bericht
Voila YouTube - Broadcast Yourself.


Wel slecht hoor, zegt die kerel 'why dont you mms' .. jezus, ik heb verdomt GPRS, ik stuur gewoon een email
en foto's op de tv laten zien gaat toch ook (met zo'n kabeltje) dacht ik....
  #37  
Oud 25-02-08, 18:32
CasperBTU CasperBTU is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 7
Standaard

Wel raar eigenlijk dat je niet kan MMS's met de iPhone.

Zou Apple dit soort functionaliteiten express hebben weggelaten (UMTS, MMS). Zodat ze die in de 2nd Gen toe kunnen voegen om zo extra omzet te generen?
  #38  
Oud 25-02-08, 19:02
deltoro deltoro is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 22
Standaard

Ik heb mijn n95 geruild voor een Iphone. En ik ben zeer blij dat ik dit heb gedaan. Iphone is gewoon het van het.
  #39  
Oud 26-02-08, 18:59
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik heb inmiddels mogen internetten op een Nokia N95 en op een G800 van Samsung.

Ik merk dus echt geen verschil tussen UMTS en GPRS. Ik heb verschillende sites gebruikt.
Ik heb me iPhone ernaast gelegd om te vergelijken en er is geen verschil. Sommige sites gaan sneller op de iPhone en sommige sneller op de Nokia of Samsung.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #40  
Oud 26-02-08, 19:11
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

zou dat aan safari liggen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone, N95 of Android toestel. Akela Wilmans Koopinformatie Nederland 0 13-04-10 18:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.