//

Koppelverkoop In België

Koppelverkoop In België discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Ik weet niet of de topicstarter het meent of dat ie sarcastisch is over het feit dat koppelverkoop toegelaten zal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-05-09, 09:11
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Ik weet niet of de topicstarter het meent of dat ie sarcastisch is over het feit dat koppelverkoop toegelaten zal worden...
Enkele weken terug is een vanuit de Europeses Unie bevestigd geworden dat het verbod op koppelverkoop in België in strijd is met de Europese wetgeving.

Op termijn zal dit verbod (in de huidige vorm) effectief verdwijnen uit de wet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Op dit moment zullen velen zich niet druk maken over het feit dat je er een abonnement moet bijnemen, maar wacht tot de moment dat je iphone kapot gaat en je helemaal geen abonnement wil, door de aangekochte applicaties en accessoires kan je spreken van een "lock in" en je zal denken dat het zonde is van je geld dat je geen iphone meer wil, maar dan blijf je met misschien wel met een aanzienlijke hoeveelheid aan applicaties zitten die al dan niet geld gekost hebben en die je toch zou willen blijven gebruiken omdat je eraan gewend geraakt bent. Goede strategie van Apple.
Ik denk niet dat Apple er iets mee te maken heeft dat die wetgeving nu aangepast hadden, noch dat ze het deftig bestudeerd hebben. (België is peanuts voor Apple
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 01-06-09, 16:32
hopla hopla is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

waarom zegt iedereen toch dat koppelverkoop duurder is ??????

als ik de prijzen vergelijk belgie nederland dan is nederland gewoon goedkoper.
  #23  
Oud 01-06-09, 17:03
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hopla Bekijk bericht
waarom zegt iedereen toch dat koppelverkoop duurder is ??????

als ik de prijzen vergelijk belgie nederland dan is nederland gewoon goedkoper.
Dat is omdat jij de kosten van het abonnement niet verrekend + het feit dat je aan een operator vastzit om een bepaald toestel te krijgen.
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #24  
Oud 01-06-09, 18:22
hopla hopla is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

hmm dacht dat je in nederland onbeperkt internet had bij het abbonement
+ de iphone gratis.

tarief bij t- mobile Abonnement 2-jarig abonnement
Prijs toestel Prijs p/m*
i-150 € 79,94 € 29,95
i-300 € 0,00 € 44,95
i-500 € 0,00 € 64,95

prijzen mobistar


30€
3u
of 300 sms’jes

200 MB
om te surfen, mailen,
video’s te bekijken
en veel meer!


45€
6u
of 600 sms’jes

500 MB
om te surfen, mailen,
video’s te bekijken
en veel meer!


60€
9u
of 900 sms’jes

1GB
om te surfen, mailen,
video’s te bekijken
en veel meer!

Laatst gewijzigd door hopla; 01-06-09 om 18:30.
  #25  
Oud 01-06-09, 18:32
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

ja wel jij zit dan al bijvoorbeeld er van uit gegaan dat je bij Mobistar gaat... Voor mensen die al een abonnement hebben bij een andere operator en willen switchen... Of mensen zoals mij die een Mobile Vikings account hebben....
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #26  
Oud 01-06-09, 19:13
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hopla Bekijk bericht
hmm dacht dat je in nederland onbeperkt internet had bij het abbonement
+ de iphone gratis.

tarief bij t- mobile Abonnement 2-jarig abonnement
Prijs toestel Prijs p/m*
i-150 € 79,94 € 29,95
i-300 € 0,00 € 44,95
i-500 € 0,00 € 64,95

prijzen mobistar


30€
3u
of 300 sms’jes

200 MB
om te surfen, mailen,
video’s te bekijken
en veel meer!


45€
6u
of 600 sms’jes

500 MB
om te surfen, mailen,
video’s te bekijken
en veel meer!


60€
9u
of 900 sms’jes

1GB
om te surfen, mailen,
video’s te bekijken
en veel meer!
Als je natuurlijk veel belt en veel sms't en je nu al bij mobistar bent, dan is de iphone via koppelverkoop natuurlijk voordelig. Je betaalt misschien vandaag al 30 a 40 euro per maand aan je gsm verkeer. Maar iemand die bv zoals ik maar zeer matig de gsm gebruikt en misschien uitkomt op maar 10 a 15 euro per maand, is niet gebaat bij een abo van 30 euro per maand. Ook wil ik geen mobistarklant worden, ben zeer tevreden bij proximus, dus voor mij wil dit zeggen dat ik een iphone zonder abo zal moeten kopen en hier ligt hem het probleem: nu kost een iphone me 615 euro voor de 16 Gb, maar wanneer koppelverkoop toegelaten is zal volgens mij de prijs van een los toestel serieus stijgen: vb in duitsland kost hij 999 euro zonder abo. Verder heb ik ergens gelezen dat in Belgie geen abo van 24 maanden gaan mogen, maar max 12 maand, waardoor volgens mij het maandelijks bedrag ook veel hoger zal zijn dan in Nederland, die iphone moet door iemand betaald worden en meestal is dat de klant.
  #27  
Oud 13-06-09, 15:55
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard Belgische koppelverkoop is er al

Wanneer je in de Belgische (groot)steden goed uitkijkt dan zie geregeld borden voorbijkomen met daarop/daarin een grote affiche van de Belgische Phonehouse waarop reclame wordt gemaakt voor een GSM @ 1€ met een bijbehorend tweejarig abonnement.

Als je naar de site van de Phonehouse gaat kom je al snel volgende promotie tegen :

Promoties - Phone House

Lijkt mij vanzelfsprekend dat het reeds mogelijk is onder het mom van koppelverkoop te verkopen, maar dan nog wel met de optie om een losse GSM te kunnen kopen...

Ik wil niks suggereren, maar ik heb zo het vermoeden dat een verkoop van de iPhone onder koppelverkoop-model zéér nabij is!
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #28  
Oud 14-06-09, 00:06
DeluxZ DeluxZ is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 16
Standaard

Hoe zit het nou precies in Belgie? Koppelverkoop wordt toegestaan, MAAR het toestel moet ook los te koop zijn.

Hoe zit het dan met simlock? Is dat nou verboden of niet in Belgie?
  #29  
Oud 14-06-09, 00:59
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

Koppelverkoop is toegestaan indien het toestel ook apart verkrijgbaar is.
Simlock is echter niet toegestaan. De klant moet nog altijd de provider kunnen kiezen die hij wil gebruiken bij zijn gsm.

Phone house is al een tijdje bezig met koppelverkoop. Je kan er alle gsm's kopen met een abonnement of een verzekering op je gsm. Er gaan echter slechts ongeveer tussen de 10 en 50€ af van de prijs.
  #30  
Oud 14-06-09, 11:55
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TMSTT Bekijk bericht
Er gaan echter slechts ongeveer tussen de 10 en 50€ af van de prijs.
Klopt inderdaad. Ik ben gisteren bij de Phonehouse hier in de buurt geweest en daar wisten ze mij te vertellen dat dit normaal is. De duurdere GSM's zullen later wel volgen, het zijn nu vooraal de goedkopere GSM's die ze in combinatie met een abonnement proberen aan te smeren...
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #31  
Oud 14-06-09, 13:34
DeluxZ DeluxZ is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TMSTT Bekijk bericht
Koppelverkoop is toegestaan indien het toestel ook apart verkrijgbaar is.
Simlock is echter niet toegestaan. De klant moet nog altijd de provider kunnen kiezen die hij wil gebruiken bij zijn gsm.

Phone house is al een tijdje bezig met koppelverkoop. Je kan er alle gsm's kopen met een abonnement of een verzekering op je gsm. Er gaan echter slechts ongeveer tussen de 10 en 50€ af van de prijs.
Kijk dat is gunstig, want Mobistar heeft toch al aangekondigd dat ze de iPhone ook los gaan verkopen. Dus dan is deze simlock vijr. Geen zorgen dus voor de Nederlanders die net als mij in België een iPhone gaan halen
  #32  
Oud 14-06-09, 14:07
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

Was gisteren in de carrefour in oostakker, en heb het even gevraagd aan de balie en ze zijden, "ja, vanaf nu bieden wij gsms aan met een abbonement." dus koppelverkoop, het was momenteel alleen met goedkope toestellen
  #33  
Oud 17-06-09, 15:34
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

er is ondertussen een klacht ingedient door unizo. Meer met de bedoeling om de wet zo snel mogelijk in orde te krijgen dan de bedoeling om de winkelketens te treffen.

bron: De Standaard Online - Klacht tegen gratis gsm
  #34  
Oud 17-06-09, 15:59
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickyclaeys Bekijk bericht
er is ondertussen een klacht ingedient door unizo. Meer met de bedoeling om de wet zo snel mogelijk in orde te krijgen dan de bedoeling om de winkelketens te treffen.

bron: De Standaard Online - Klacht tegen gratis gsm
Triestige actie van Unizo, kunnen het weer niet hebben dat er een beslissing is genomen waar zij geen inspraak hebben gehad. Of dachten ze nu werkelijk dat ze meer zeggenschap hebben dan Europa?
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #35  
Oud 17-06-09, 21:42
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Triestige actie van Unizo, kunnen het weer niet hebben dat er een beslissing is genomen waar zij geen inspraak hebben gehad. Of dachten ze nu werkelijk dat ze meer zeggenschap hebben dan Europa?
Nee Unizo heeft gelijk dat ze lastig doen. Zo'n wetvacuum is verdomd irritant en kan lastige gevolgen hebben. Ze zeggen ook niet dat ze tegen de afschaffing ervan zijn maar voor een reglementering. Voor sommige sectoren kan onbeperkte koppelverkoop inderdaad wel eens de doodsteek betekenen voor kleinere ondernemingen in bepaalde (sub)sectoren.

Zo kan er in de verzekeringssector er ruim misbruik van gemaakt worden om je te verplichten al je verzekeringen bij een verzekeringsonderneming te nemen en eigenlijk zelfs bij eenzelfde verzekeraar/bank....

De wetgeving hoort gewoon zo snel mogelijk bijgestuurd te worden.

Het is best mogelijk dat onder de aangepaste wetgeving de huidige deals nog steeds niet mogen... En tot dat duidelijk is gaan de echt grote bedrijven er zich niet aan wagen...
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #36  
Oud 17-06-09, 21:45
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Nee Unizo heeft gelijk dat ze lastig doen. Zo'n wetvacuum is verdomd irritant en kan lastige gevolgen hebben. Ze zeggen ook niet dat ze tegen de afschaffing ervan zijn maar voor een reglementering. Voor sommige sectoren kan onbeperkte koppelverkoop inderdaad wel eens de doodsteek betekenen voor kleinere ondernemingen in bepaalde (sub)sectoren.

Zo kan er in de verzekeringssector er ruim misbruik van gemaakt worden om je te verplichten al je verzekeringen bij een verzekeringsonderneming te nemen en eigenlijk zelfs bij eenzelfde verzekeraar/bank....

De wetgeving hoort gewoon zo snel mogelijk bijgestuurd te worden.

Het is best mogelijk dat onder de aangepaste wetgeving de huidige deals nog steeds niet mogen... En tot dat duidelijk is gaan de echt grote bedrijven er zich niet aan wagen...
inderdaad met deze actie wil unizo de wet er zo snel mogelijk doorkrijgen (met enkele aanpassingen). want nu kunnen bedrijven wel ver gaan zolang er geen duidelijke regelmentering gaan. Op dit moment is de consument niet echt beschermd.
  #37  
Oud 18-06-09, 11:43
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickyclaeys Bekijk bericht
Op dit moment is de consument niet echt beschermd.
Unizo is dan ook geen consumentenorganisatie. Daarvoor moet je bij Pest-Aankoop zijn...
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #38  
Oud 18-06-09, 11:47
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Nee Unizo heeft gelijk dat ze lastig doen. Zo'n wetvacuum is verdomd irritant en kan lastige gevolgen hebben.
Het is dan ook gewoon een obessie van Unizo om altijd lastig te willen doen. Uiteindelijk zijn alle consumenten - en producentenorganisaties één pot nat die allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben; in de pers komen en op die manier nog meer leden zien te verwerven waardoor ze nog meer kunnen verdienen. Het zal hun worst wezen wat er gebeurd met die iPhones, als ze er maar aan verdienen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Ze zeggen ook niet dat ze tegen de afschaffing ervan zijn maar voor een reglementering. Voor sommige sectoren kan onbeperkte koppelverkoop inderdaad wel eens de doodsteek betekenen voor kleinere ondernemingen in bepaalde (sub)sectoren.
Ik zou inderdaad - net zoals vele andere Belgen - het enorm jammer vinden mochten mensen vanaf nu verplicht worden om een stuk grond te kopen met daarbij een contract voor een bouwpromotor/aannemer/projectontwikkelaar. Voor de meeste mensen is de afbetaling van hun huis de grootste lening die ze zullen aangaan in hu leven en als je zelfs daar dan al niet meer vijgelaten wordt, is het al ver gekomen.

Opmerkelijk detail is wel dat Unizo Hotgsm.be bij zijn erkenden leden heeft staan en dat er zelfs een label van Unizo prijkt op de website. Beetje je eigen ruiten inslaan denk ik dan...
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #39  
Oud 18-06-09, 12:48
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Unizo is dan ook geen consumentenorganisatie. Daarvoor moet je bij Pest-Aankoop zijn...
idd het is geen consumenteorganisatie, maar zoalng er geen duidlijke wet is is de consument niet beschermd
  #40  
Oud 18-06-09, 13:10
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Het is dan ook gewoon een obessie van Unizo om altijd lastig te willen doen.
Als je een belangengroep vertegenwoordigt ga je inderdaad vaak lastig moeten doen.... om de belangen van die groep te verdedigen... Dus obessie versus bestaansredenen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Het is dan ook gewoon een obessie van Unizo om altijd lastig te willen doen. Uiteindelijk zijn alle consumenten - en producentenorganisaties één pot nat die allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben; in de pers komen en op die manier nog meer leden zien te verwerven waardoor ze nog meer kunnen verdienen.
Daar geef ik je nu wel gedeeltelijk gelijk in. 100% voor testaankoop zelfs. Maar Unizo ed. organiseren ook intern voor hun leden nog veel lobby activiteiten, lezingen, meetings and legale ondersteuning

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Opmerkelijk detail is wel dat Unizo Hotgsm.be bij zijn erkenden leden heeft staan en dat er zelfs een label van Unizo prijkt op de website. Beetje je eigen ruiten inslaan denk ik dan...
Bwa één lid kwaad... hoop andere leden blij... Tis een beetje 'the needs of the many' vs 'the needs of the few' tov hun ledenbestand denk ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Het zal hun worst wezen wat er gebeurd met die iPhones, als ze er maar aan verdienen..
Ik weet dat dit forum iphoneclub heet... Maar het hele koppelverkoop gaat véél véél verder dan dat hoor. Dus ik denk niet dat iphones een belangrijk punt vormen in deze discussie.
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...

Laatst gewijzigd door Puck84; 18-06-09 om 13:21.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doet mobistar nu al aan koppelverkoop? AlfaRomeoDriver Orange 4 19-01-11 13:16
koppelverkoop in België krisvb Archief 3 14-07-09 17:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.