//

Welke Apple beter?

Welke Apple beter? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Zoals jullie weten zijn er verschillende APPLE notebooks. Nu vroeg ik mij af welke beter is / zijn? Ik zelf heb helemaal GEEN verstand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-02-08, 18:36
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Question Welke Apple beter?

Hallo,

Zoals jullie weten zijn er verschillende APPLE notebooks.
Nu vroeg ik mij af welke beter is / zijn? Ik zelf heb helemaal GEEN verstand van MAC's

je hebt:
- iBook
- PowerBook
- iMac
- MacBook
- enz.
- enz.

welke (en waarom) vinden jullie dan 1 van de hierboven of als er een andere versie is beter?

ik wil wel een Mac kopen (gewoon prive gebruik en misschien dat ik 'm naar school/stage meeneem)

en welke OS is het beste op deze APPLE notebooks.. Vista draait het beste onder een MAC.. maar is het verstandig om vista erop te draaien of gewoon MAC OS gebruiken? die Leopard?


KOM MAAR OP!!
__________________
Don't tell people your dreams, show them!

Laatst gewijzigd door DertKesh; 19-02-08 om 20:51.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-02-08, 18:47
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

Ik ken er niet veel van maar kzou toch zeker GEEN macbook air kopen
veel te fragiel vrees ik
  #3  
Oud 19-02-08, 18:59
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Hallo,
ik wil wel een Mac kopen (gewoon prive gebruik en misschien dat ik 'm naar school/stage meeneem)
Heb je geld genoeg?

Koop dan een iMac 20" voor thuis en een MacBook Air voor onderweg. Vooral de laatste is echt een aanrader. Subliem apparaat en je hebt er zelfs geen muis bij nodig want dezelfde strokes (en meer) als bij de iPhone.
  #4  
Oud 19-02-08, 19:01
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Heb je geld genoeg?

Koop dan een iMac 20" voor thuis en een MacBook Air voor onderweg. Vooral de laatste is echt een aanrader. Subliem apparaat en je hebt er zelfs geen muis bij nodig want dezelfde strokes (en meer) als bij de iPhone.
dus je kan door je scherm scrollen met behulp van je vinger(s) ofzo bij macbook air (?)

ik wil zowiezo een notebook..!!
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
  #5  
Oud 19-02-08, 19:01
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

Je hebt een grotere touchpad dan bij een gewone laptop/macbook en een soortgelijke bediening als de iphone (dus inzoomen door te pinchen en opzij 'vegen' enzo)
geen bediening op het scherm zelf als je dat dacht
  #6  
Oud 19-02-08, 19:13
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeekes Bekijk bericht
Je hebt een grotere touchpad dan bij een gewone laptop/macbook en een soortgelijke bediening als de iphone (dus inzoomen door te pinchen en opzij 'vegen' enzo)
geen bediening op het scherm zelf als je dat dacht
ow oke, ik dacht dus aan dat laatste, dat ik met mijn vingers op het scherm kon bewegen ofzo

die iMac 20 ziet er mooi uit
en die macbook air ook

ik zou ze allebei wel willen hebben eigenlijk maar is te $$$$ of zal ik €€€€ zeggen.
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
  #7  
Oud 19-02-08, 19:27
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
dus je kan door je scherm scrollen met behulp van je vinger(s) ofzo bij macbook air (?)
ik wil zowiezo een notebook..!!
Er zit een vrij groot touchpad op en daar doe je alles mee. Grotendeels dezelfde bewegingen als bij de iPhone. Extra is wel dat je ze desgewenst zelf kunt instellen.

Werkt subliem. Ga eens kijken bij een Apple Dealer die hebben ze nu allemaal staan.

Bijkomend voordeel (i.t.t. Windows) je hebt geen AV/Firewall software nodig!
  #8  
Oud 19-02-08, 19:28
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Bijkomend voordeel (i.t.t. Windows) je hebt geen AV/Firewall software nodig!
dat heb je toch bij geen enkele mac nodig
aangezien hij sowieso een mac ging kopen...
  #9  
Oud 19-02-08, 19:28
CadmanF's schermafbeelding
CadmanF CadmanF is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Veenendaal
Berichten: 146
Standaard

Hallo DertKesh..,

Jouw keuzes met mijn uitleg..:

- iMac - De perfecte thuis computer... Maar dus niet mobiel zoals jij wilt...
- PowerBook - Is ook leuk, maar wordt niet meer gemaakt...
- MacBook - Voor jouw gebruik het beste, let op, niet de instapper kopen, wel met de SuperDrive...
- MacBook Air - Supervet alleen meer zakelijk gericht wegens de 'slechte' configuratie...
- MacBook Pro - Heel vet alleen echt gericht op zakelijk of professioneel gebruik... Dus voor jouw doeleinden veels te hoge configuratie...


Enne.., waarom de Feuk zou je in hemelsnaam Vista willen gaan installeren op een Mac...?? Dus gewoon lekker draaien op Leopard die er standaard opzit...

En yes.., je hebt geen virusscanner nodig om je computer draaiende te houden...
__________________
Proud Member Of VCorps...
Proudly Rollin' On A Firebike...
  #10  
Oud 19-02-08, 19:29
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

idd vista ***** echt
  #11  
Oud 19-02-08, 19:35
sjoran's schermafbeelding
sjoran sjoran is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zutphen
Berichten: 201
Stuur een bericht via MSN naar sjoran
Standaard

ik heb een maandje geleden een macbook 13'' gekocht en moet zeggen dat hij me zeer goed bevalt. Voorheen had ik gewoon een acer met windows xp, in eerste instantie wilde ik ook op mijn macbook windows zetten, ma na een weekje werken onder mac os x leopard helemaal van het idee afgestapt..... mac is egt super, je moet het ff door hebben maar daarna is het veel simpeler en vooral logischer............ ook vind ik dat een mac in combinatie met een iphone egt super werkt, zo heb je bijvoorbeeld het programma iphoto waar je foto's kan uitsplitsen naar gebeurtenis en die vervolgens via itunes weer kan syncen in dezelfde volgorde.........en zo zijn er wel meer dingen die (naar mijn idee) egt beter werken. Ik zou dus zeggen koop een macbook..!!!!


P.S.: Het design is natuurlijk ook super
__________________
Iphone 3G 16GB WIT simlock-vrij..!!!!
  #12  
Oud 19-02-08, 19:52
Kaspers's schermafbeelding
Kaspers Kaspers is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 058
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Hallo,
KOM MAAR OP!!
ik wil zowiezo een notebook..!!
iBook's en PowerBooks zijn (oudere) PowerPC systemen en ook niet meer in de store te koop. Deze systemen draaien geen Vista (native, naast Mac OS bijvoorbeeld), dus die vallen af als je persé ook de optie wilt houden om Windows te kunnen draaien. Het ligt verder een beetje aan je wensen en aan je budget welke Apple (sub)notebook voor jou het beste uitkomt. Als je veel uit te geven hebt en 15 / 17 inch is niet te groot voor je, dan is een Macbook Pro een fantastich apparaat. Compleet uitgevoerd in aluminium, led backlight, toetsenbord verlichting, etc etc. Probleem is echter wel dat je wat meer op tafel neer moet leggen dan een doorsnee Acer. Toch gaat een Apple over het algemeen een stuk langer mee dan een Acer bijvoorbeeld. Mede omdat Apple zijn OS graag ook over 2 jaar nog op zijn huidige systemen netjes wil laten draaien. Ik denk dat Vista nou niet bepaald netjes draait op een 2 jaar oude Acer bijvoorbeeld. Dit zijn weer dingen die juist de kosten kunnen drukken ten opzichte van een Windows machine. Een MacBook is je tweede optie. Deze heeft dus een kleiner scherm en is niet in aluminium uitgevoerd en heeft geen backlight. Als je meer te besteden hebt, is de middenklasser "MacBook Air" misschien een uitkomst. Je levert wel in qua prestaties, maar je krijgt er wel een ultra dun apparaat in een aluminium enclosure + toetsenbordverlichting en een geweldig touchpad voor terug. Eigenlijk had je dit ook allemaal kunnen nalezen op Apple.nl.

Succes met je keuze.
__________________

Laatst gewijzigd door Kaspers; 19-02-08 om 19:57.
  #13  
Oud 19-02-08, 20:14
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers Bekijk bericht
iBook's en PowerBooks zijn (oudere) PowerPC systemen en ook niet meer in de store te koop. Deze systemen draaien geen Vista (native, naast Mac OS bijvoorbeeld), dus die vallen af als je persé ook de optie wilt houden om Windows te kunnen draaien. Het ligt verder een beetje aan je wensen en aan je budget welke Apple (sub)notebook voor jou het beste uitkomt. Als je veel uit te geven hebt en 15 / 17 inch is niet te groot voor je, dan is een Macbook Pro een fantastich apparaat. Compleet uitgevoerd in aluminium, led backlight, toetsenbord verlichting, etc etc. Probleem is echter wel dat je wat meer op tafel neer moet leggen dan een doorsnee Acer. Toch gaat een Apple over het algemeen een stuk langer mee dan een Acer bijvoorbeeld. Mede omdat Apple zijn OS graag ook over 2 jaar nog op zijn huidige systemen netjes wil laten draaien. Ik denk dat Vista nou niet bepaald netjes draait op een 2 jaar oude Acer bijvoorbeeld. Dit zijn weer dingen die juist de kosten kunnen drukken ten opzichte van een Windows machine. Een MacBook is je tweede optie. Deze heeft dus een kleiner scherm en is niet in aluminium uitgevoerd en heeft geen backlight. Als je meer te besteden hebt, is de middenklasser "MacBook Air" misschien een uitkomst. Je levert wel in qua prestaties, maar je krijgt er wel een ultra dun apparaat in een aluminium enclosure + toetsenbordverlichting en een geweldig touchpad voor terug. Eigenlijk had je dit ook allemaal kunnen nalezen op Apple.nl.

Succes met je keuze.
Bedankt voor je uitleg, op internet is veel te lezen en te zien maar ik wil dus ook de mening van de iPhoneclub.nl leden weten, wat zij vinden van bepaalde apple notebooks waarom zij een bepaalde keuze hebben gemaakt etc.
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
  #14  
Oud 19-02-08, 20:19
Kaspers's schermafbeelding
Kaspers Kaspers is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 058
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Bedankt voor je uitleg,
Graag gedaan ,

Ik adviseer je eens een lokale Premium Reseller binnen te lopen en je zelf eens te laten informeren / overtuigen. Het is namenlijk vaak een redelijk grote uitgave voor een student, dan wil je dus wel het product wat aan je wensen voldoet en toch betaalbaar blijft. Ik zou dus persoonlijk niet voor een 17 inch Macbook Pro gaan, het een erg groot apparaat, niet echt makkelijk om te vervoeren naar je stage.
__________________

Laatst gewijzigd door Kaspers; 19-02-08 om 20:22.
  #15  
Oud 19-02-08, 20:20
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Bedankt voor je uitleg, op internet is veel te lezen en te zien maar ik wil dus ook de mening van de iPhoneclub.nl leden weten, wat zij vinden van bepaalde apple notebooks waarom zij een bepaalde keuze hebben gemaakt etc.
Stel anders je vraag ook eens op nl.comp.sys.mac
  #16  
Oud 19-02-08, 20:36
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Prijs Macbook Air:
(Dynabyte/Dixons)
€1699,00

Prijs iMac 20:
(Dynabyte/Dixons)
€1448,00

Prijs Macbook Pro:
(Dynabyte)
€1898,00

Duuuuur!!!!
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
  #17  
Oud 19-02-08, 20:38
Kaspers's schermafbeelding
Kaspers Kaspers is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 058
Berichten: 154
Standaard

Je kijkt volgens mij nou niet echt verder dan je neus lang is..
Ik kan ook wel een Mac Pro voor je samenstellen die >5000 euro kost..

Een Macbook of iMac heb je al vanaf respectievelijk 1049 en 1199 euro (zonder studentenkorting).
__________________
  #18  
Oud 19-02-08, 20:42
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Prijs Macbook Air:
(Dynabyte/Dixons)
€1699,00

Prijs iMac 20:
(Dynabyte/Dixons)
€1448,00

Prijs Macbook Pro:
(Dynabyte)
€1898,00

Duuuuur!!!!
Je moet niet alleen naar de prijs kijken maar ook naar wat je allemaal als hardware en bijbehorende software geleverd krijgt!

Trouwens weet je wat pas duur is? "2 Gekke 1.1.3 iPhone(s) ". Of bel jij met elk oor iemand anders?
  #19  
Oud 19-02-08, 20:42
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers Bekijk bericht
Je kijkt volgens mij nou niet echt verder dan je neus lang is..
Ik kan ook wel een Mac Pro voor je samenstellen die >5000 euro kost..

Een Macbook of iMac heb je al vanaf respectievelijk 1049 en 1199 euro (zonder studentenkorting).
ik ben naar de site gegaan die jij mij hebt gegeven en heb daar naar de prijzen gekeken (bij de dichtsbijzijnde winkels).

ik heb geen verstand van Apple producten dus weet ook niet wat de prijzen zijn. Ik schreef hier de prijzen op die ik op die sites heb gezien.
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
  #20  
Oud 19-02-08, 20:43
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Je moet niet alleen naar de prijs kijken maar ook naar wat je allemaal als hardware en bijbehorende software geleverd krijgt!

Trouwens weet je wat pas duur is? "2 Gekke 1.1.3 iPhone(s) ". Of bel jij met elk oor iemand anders?
Nee 1tje is te koop (nog nooit gebruikt) Heb al een klant!! Maar dat heeft niks te maken met mijn onderwerp toch? (notebooks?)
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke beter tussen de 2 bodyguardz? pompino iPhone accessoires en onderdelen 7 20-11-10 22:17
Dit kan veeeel beter, Apple Hautje iTunes 8 20-07-09 12:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:35.