//

Ik kan de optie (gebruik compacte stem) in Voice over niet uit zetten.

Ik kan de optie (gebruik compacte stem) in Voice over niet uit zetten. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben nieuw op dit forum dus ik moet allemaal nog wel bekijken hoe het allemaal werkt. Ik ben sinds gisteren in het bezit gekomen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-02-12, 16:01
GertSchinkel GertSchinkel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 3
Standaard Ik kan de optie (gebruik compacte stem) in Voice over niet uit zetten.

Ik ben nieuw op dit forum dus ik moet allemaal nog wel bekijken hoe het allemaal werkt.
Ik ben sinds gisteren in het bezit gekomen van een IPad 2 en omdat ik visueel gehandicapt ben maak ik gebruik van de optie voice over. Deze optie gebruik ik ook op mijn IPhone en daar op werkt hij prima. Op de IPad werkt hij op zich ook prima maar daar kan ik de optie (gebruik compacte stem) niet uitzetten, iets wat bij mijn IPhone wel kan. Als ik er op dubbeltik zegd hij wel dat hij aan of uit gezet wordt maar het stemgeluid verandert niet.
Ik heb al geprobeerd om de IPad via ITunes volledig te herstellen maar ook dat helpt niet, de optie (gebruik compacte stem) wordt dan zelfs niet meer weergegeven onder de instellingen van Voice over. Je zou dus zeggen dat op één of andere manier deze optie na een her installatie van het os niet volledig wordt geinstalleerd.
Pas toen ik een reservekopie van mijn IPhone op de IPad had gezet stond de optie er weer tussen. Maar als je er op dubbel tikt reageert hij dus niet en zegd dus alleen dat hij aan of uit gezet is.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik er aan zou kunnen doen om dit wel goed werkend te krijgen.

Ik hoop in ieder geval het probleem duidelijk te hebben omschreven.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt.

Gert Schinkel.

Laatst gewijzigd door WDS001; 25-02-12 om 18:05. Reden: [B] tags weggehaald
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-03-12, 20:01
lognesz lognesz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard voiceover uitzetten

Homeknop: driemaal klikken voor toegankelijkheidsopties - iPhoneclub.nl

3x achter elkaar klikken op de hometoets blijkbaar...
ik heb er ook heel lang naar moeten zoeken, was spontaan bij mij aangegaan...
succes.
  #3  
Oud 08-03-12, 21:03
GertSchinkel GertSchinkel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 3
Standaard

Dank voor je reactie, ik zal het eens proberen. Ik had ook al iets gezien over dat op eén of andere manier de stemmen niet volledig gedownload zouden worden, wat daar van waar is weet ik niet maar kan natuurlijk een bug zijn in de software.
Maar uiteraart bedankt voor je reactie.
  #4  
Oud 20-03-12, 09:51
lognesz lognesz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard

ik heb het gevonden: instellingen, algemeen, toegankelijkheid, voiceover uitzetten
  #5  
Oud 20-03-12, 11:26
GertSchinkel GertSchinkel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik weet dat je op die manier Voiceover uit kan zetten. Maar we zijn er blijkbaar dan nog niet.
Wat ik in andere forums heb gezien is dat na de installatie van Ios5 er nog een aantal voice bestanden gedownload moeten worden. Als het apparaat verbonden is met een Wi-Fi netwerk en een lader zou dit automatisch moeten gebeuren.
Maar blijkbaar gaat daar ergens iets niet goed en ik heb het vermoeden dat dit een bug in de software is en dat dit probleem ook bij versie 5.1 niet opgelost is.
dus ik hoop dat er toch iemand in dit forum is die dit leest en daar meer over kan vertellen.
Maar natuurlijk weer bedankt voor je reactie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stem voice assistant veranderen ios5 Wilders4ever iPhone algemeen 8 30-12-11 17:20
Voice control activeren met stem Mittt Jailbreak apps en thema's 0 09-02-11 15:22
Voice over wilt niet meer uit joerieve iPhone algemeen 1 25-02-10 12:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.