//

welke grootte ipad voor iphoto?

welke grootte ipad voor iphoto? discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) ik wil een nieuwe ipad met de nieuwe iphoto om vooral aan de fotobib te werken die op mijn nas staat, en die ik ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-11-13, 13:48
drive_a_legend drive_a_legend is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard welke grootte ipad voor iphoto?

ik wil een nieuwe ipad met de nieuwe iphoto om vooral aan de fotobib te werken die op mijn nas staat, en die ik ook via osx gebruik.

is het van belang hiervoor een grote ipadcapaciteit te hebben om veel masters op te slaan? of gaat de ipad vooral werken met kleinere versies van de foto's?

dit alles in het kader vande nieuwe synchronisatiemogelijkheden tss ipad en imac voor iphoto.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-11-13, 13:54
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drive_a_legend Bekijk bericht
ik wil een nieuwe ipad met de nieuwe iphoto om vooral aan de fotobib te werken die op mijn nas staat, en die ik ook via osx gebruik.

is het van belang hiervoor een grote ipadcapaciteit te hebben om veel masters op te slaan? of gaat de ipad vooral werken met kleinere versies van de foto's?

dit alles in het kader vande nieuwe synchronisatiemogelijkheden tss ipad en imac voor iphoto.
Heb zelf geen Mac, maar wanneer in Adobe lightroom de foto's tot 1,5 mb verklein, herschaalt iTunes ze weer tot royaal boven de 2 mb. Daarnaast is mijn ervaring dat de iPads, ook de Air, zeer traag door foto bestanden scrolled die op een NAS staan. Heb zojuist mijn router vervangen door een linksys EA6700, waardoor het sneller gaat, maar veel sneller dan 3,5MB/'s haalt hij echt niet.

Heb zelf de 32gb versie, naar zou zeker voor 64gb gaan wanneer je serieus foto's op de iPad zelf wil zetten.
  #3  
Oud 16-11-13, 13:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverleaf Bekijk bericht
Daarnaast is mijn ervaring dat de iPads, ook de Air, zeer traag door foto bestanden scrolled die op een NAS staan.
Als die NAS ingesteld is als SMB-server (aka OpenSMB aka Samba) gaat het inderdaad allemaal zeer traag. Als je NAS kan instellen als SMB2-server (of AFP-server) gaat het een stuk sneller.
  #4  
Oud 17-11-13, 12:09
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

@timosha
Heb je enig idee wat de transfer snelheid dan zou moeten zijn?

Heb gisteren mijn QNap 219P gechecked en AFP (Apple file protocol) staat aan. Mijn net nieuwe router heeft merkbaar verbetering gebracht, zowel bij surfen als bij het via Wi-Fi bladeren door bestanden op mijn NAS, maar waar mijn pc met gemak 25-35MB/s haalt, piekt de iPad tot ca 4MB/'s en dat lijkt me toch weinig.
  #5  
Oud 17-11-13, 12:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverleaf Bekijk bericht
@timosha
Heb je enig idee wat de transfer snelheid dan zou moeten zijn?
Tussen een iPad Air en een Mac Pro Server met OS X Server 3.0.1 (die ik gebruik als "NAS") haal ik met SMB2 en AFP doorvoersnelheden van >150 Mb/s. De primaire router is een Time Capsule en de secundaire router is een Airport Extreme.

Om interferentie, en vertraging, te vermijden gebruik ik wel de 5Ghz band met alle iDevices die dat ondersteunen.
  #6  
Oud 17-11-13, 13:54
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Dan ga ik me eens op deze NAS concentreren, hij is al wat ouder. Ik heb ook de jumbo frames in stapjes van 1500 naar 9000 gezet op de NAS, maar dat maakt niet uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Welke ipad, met welke versie kan ik het beste kopen om te jailbreaken Maildebby Jailbreak 2 18-08-13 16:56
iPad 3 app grootte conservo iPad algemeen 6 18-03-12 18:00
grootte apps ipad ralphvlassak iPad algemeen 2 19-10-11 10:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.