//

Infuse & MKV

Infuse & MKV discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb infuse gekocht op de ipad mini. Nu heb ik een mkv bestand wat ik wil streamen vanaf een nas server, maar helaas ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-01-14, 09:55
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard Infuse & MKV

Hoi,

Ik heb infuse gekocht op de ipad mini.
Nu heb ik een mkv bestand wat ik wil streamen vanaf een nas server, maar helaas duurt het veel te lang om dit te laden en soms blijft het gewoon hangen. Mp4 of andere bestanden werken perfect.
Ik wil streamen vanaf mijn nas en doorsturen via mijn ipad naar mijn apple tv.
Ik heb al meerde players gekocht en vind het toch wel een beetje zonde van mijn geld, omdat ik tot nu toe geen 1 van de players mkv streamt van een nas server.
Is het wel mogelijk om mkv te streamen op een apple product met infuse?

Mocht mkv niet goed werken op apple, geef dan graag even door zodat ik hier geen tijd meer aan hoef te besteden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-01-14, 12:05
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

mkv werkt prima in Infuse. Ik gok dat het aan je Wi-Fi bereik/snelheid schort.

Probeer eens de mkv te kopieren naar de ipad. Kan via itunes of bijvoorbeeld ftp als je Infuse gestart hebt op de ipad. Doet ie het dan wel goed dan is het zeker de doorvoersnelheid van je netwerk.
  #3  
Oud 27-01-14, 12:28
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Ik weet niet hoe ik moet kopieeren in itunes. Als ik naar de tabblad films ga, kan ik niks slepen in mijn bibliotheek. Het verplicht mij films te kopen in itunes store.
  #4  
Oud 27-01-14, 12:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mijnipadx Bekijk bericht
Ik wil streamen vanaf mijn nas en doorsturen via mijn ipad naar mijn apple tv.
Dat gaat alleen werken als je een Wi-Fi verbinding hebt zonder de minste interferentie.

Streaming gebruikt het User Datagram Protocol (UDP). UDP is een connectionless protocol zonder noemenswaardige foutcorrectie. Bij interferentie op Wi-Fi gaat het mis. En dan zijn er ook nog routers die UDP niet of niet goed ondersteunen.

Om jouw vraag te beantwoorden: Infuse werkt hier zeer goed met mkv bestanden op een iPad Air en Apple TV 2 (met jailbreak). Ik gebruik wel de 5 GHz Wi-Fi band (zonder interferentie).
  #5  
Oud 27-01-14, 14:16
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om jouw vraag te beantwoorden: Infuse werkt hier zeer goed met mkv bestanden op een iPad Air en Apple TV 2 (met jailbreak). Ik gebruik wel de 5 GHz Wi-Fi band (zonder interferentie).
Ik heb heb geen ipad air en ook geen apple tv 2. Ik heb een ipad mini en een apple tv 3.
Mijn router is een N router.
Dan maar itunes store films kopen & nas verkopen.
  #6  
Oud 27-01-14, 14:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mijnipadx Bekijk bericht
Mijn router is een N router.
Dat wil zeggen dat die router de IEEE 802.11n standaard kan gebruiken. Dat zegt absoluut niets over de ondersteunde TCP protocollen.
  #7  
Oud 27-01-14, 14:29
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Ik ga toch even wat verder kijken in mijn router. Volgens de gebruikershandeiding staat hij standaard op 2.4ghz. Hij kan wel op 5ghz gezet worden, maar niet alle toestellen ondersteunen dit.
Bedankt voor je reactie .
  #8  
Oud 27-01-14, 15:19
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Welke router is het? Mogelijk ondersteund ie dual band, simultaan 2,4 & 5 GHz.

Overigens toevoegen via iTunes:

Open iTunes > in de balk rechts 'Apps' selecteren > dan zie je rechts Infuse als icoon.
Ga nu via verkenner naar de folder van de film > slepen naar het Infuse icoon binnen iTunes.

Syncen en voila. De MKV in beschikbaar binnen Infuse.
  #9  
Oud 27-01-14, 18:38
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Bedankt voor je uitleg. Zodra ik de mogelijkheid heb om het te proberen zal ik hier een update plaatsen.
  #10  
Oud 27-01-14, 22:17
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Probleem is opgelost. Het licht aan mijn ipad. Zodra ik dichtbij mijn router zit heb ik goed verbinding, maar als ik meer dan 10m zit heb ik slechter bereik. Bedankt voor je hulp!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Krakend geluid in Infuse DMSchnitzler Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 13-01-14 19:26
Mkv streamen mogelijk? Sharonelle Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 22 07-01-12 02:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:46.