//

Algemeen Dagblad iPad app: begin niet aan een abonnement!

Algemeen Dagblad iPad app: begin niet aan een abonnement! discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Graag informeer ik jullie mijn bevindingen over deze app. Na 3 gratis edities was ik om. Mijn favoriete krant, Algemeen Dagblad, wilde ik vanaf nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-05-11, 20:40
Chytin's schermafbeelding
Chytin Chytin is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 74
Thumbs down Algemeen Dagblad iPad app: begin niet aan een abonnement!

Graag informeer ik jullie mijn bevindingen over deze app.

Na 3 gratis edities was ik om. Mijn favoriete krant, Algemeen Dagblad, wilde ik vanaf nu via de iPad lezen. Ik heb op Zaterdag 14-05-2011 gelijk een jaar abbo via AD HD app genomen en netjes een bevestigings e-mail gekregen van iTunes en dacht gelijk te beginnen met het lezen van de Maxima editie (Zaterdag krant). FYI: mijn iTunes/App Store is gekoppeld aan mijn Credit Card en alle aankopen zijn netjes vanaf geschreven.

Het ellende begon. Bij het inloggen op de AD HD app, krijg ik de melding dat ik geen lopend abonnement hebt. Ik wend mij tot de AD support pagina, die lijkt echter geschreven te zijn door een stagiar. Veel wijzer wordt je er eigenlijk niet van.

Om problemen op te lossen kon ik wenden tot registratie@ad.nl
Ik heb Zaterdag een e-mail gestuurd en Maandagochtend een e-mail terug ontvangen.
Ik moest een abonnee nummer koppelen aan mijn e-mail adres. Fijn, maar waar vind ik deze abonnee nummer? Is dit wel de normale procedure vraag ik me af? Ik kon bellen met de lezerservice van de AD om een abonnee nummer op te vragen. Ik heb gelijk met hun gebeld en een abonnee nummer konden zij toch echt niet vinden. Ik moest mijn telefoon nummer en e-mail adres achterlaten en dan zou ik spoedig wat van hun horen. Dit is normaal de sluiproute die elk helpdesk neemt als ze een klant niet kunnen helpen, want vergeet maar dat je gebeld of gemaild zal worden. Ik besloot toch maar te wachten.
Toen ik opmerkte dat het einde van de kantooruren erg snel naderde nam ik het hef weer in eigen handen. Ik belde opnieuw. Ik kreeg een dame aan de lijn die de naam van mijn buurman kon achterhalen op mijn opgegeven postcode, maar van mij niet. Dame noemde mij wel 30 keer Meneer dit, meneer dat, meneer zus, meneer zo. Haar advies, u moet geduld hebben. Abonnement zou waarschijnlijk deze week ingezet worden in hun systeem. Ik zei een iTunes abonnement gaat per direkt in, dat staat ook op jullie support pagina.
Dame leek niks van deze support pagina af te weten en elke keer als ik daarop aanwees, onderbrak zij mij met meneer dit, meneer dat ... En besloot op een gegeven moment maar op te hangen. Ik had het nog zo rustig gehouden, maar toen kwam echt stoom uit mijn oren.

Uiteindelijk maar weer gebeld en iemand anders aan de lijn gekregen die wel behulpzaam leek te zijn. Erg ver kwam zij ook niet met de gegevens die ik opnoemde. Niemand lijkt daar getraind te zijn voor de AD HD app.
Zij was zelf einde raad en wist mij niet verder te helpen. Wat ik verder moest doen, wist zij zelf ook niet. Ik werd dus aan mijn lot overgelaten.

Uiteindelijk maar weer een e-mail gestuurd naar AD in de hoop dat ik wel geholpen zal worden. Maar intussen loop ik dus kranten mis van mijn abonnement. Ik heb ook maar een e-mail gestuurd naar iTunes support, bellen kun je niet met hun. Binnen 24 uur geven zij antwoord als ik ze mag geloven.

Wij wachten dus nog even af...

In de meantime, wil ik een ieder die ook maar enigzins dacht een abonnement te nemen op deze krant te wachten of maar helemaal vanaf te zien.
Dit lijkt gewoon een app besteld bij de makers van Volkskrant en NRC app. Voor losse edities zijn dit fijne apps. Bij een abonnement is door de ontwikkelaar en de content aanbieder niet goed over nagedacht. Het werkt gewoon niet. Met de iPad willen zij makkelijk aan hun geld komen, geen support, geen stap voor stap uitleg, helemaal niks.

U bent gewaarschuwd!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-05-11, 21:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hartelijk bedankt voor het delen. Ik heb weliswaar geen abo's op Nederlandse e-papers maar wel op een aantal Duitse en Belgische kranten en tijdschriften.

Onmiddellijk na ontvangst van betaling in de iTunes store kreeg ik steeds een (automatische?) e-mail van de uitgevers met gebruikersnaam en paswoord. Ingeven in de app en het werkte en werkt nog steeds.

Het kan dus wel goed gedaan worden
  #3  
Oud 16-05-11, 21:58
Chytin's schermafbeelding
Chytin Chytin is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 74
Standaard

De gebruikersnaam en wachtwoord lijkt gekoppeld te zijn aan je Apple ID.
Op het moment dat jij je iTunes abonnement wilt overzetten krijg je de melding dat er geen lopende abonnement is. Echter, als je in iTunes in je aanschafgeschiedenis gaat kijken dan zie je gewoon jouw abonnement op AD staan.
De Belgen en Duitsers lijken dus beter hun werk gedaan te hebben.
  #4  
Oud 17-05-11, 20:26
ruudverschoor ruudverschoor is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 18
Standaard

Ik ben papieren abonnee en kan de krant gratis op de iPad krijgen tot september maar dan moet wel je abonneenummer gekoppeld worden aan de IPad. Dit is mij tot op heden niet gelukt. Er komen allerlei foutmeldingen en geen krant.
  #5  
Oud 17-05-11, 20:51
Chytin's schermafbeelding
Chytin Chytin is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 74
Standaard

update 17/05/2011:

Ik ben erg teleurgesteld in de AD en de service die zij verlenen, of beter gezegd: de service die zij NIET verlenen. Het amateurisme wat ik hebt ondervonden grenst aan het ongelofelijke.

Iedereen lijkt daar van niks af te weten, kan mij niet verder helpen of moet ik naar een e-mail adres mailen welk niks van zich af laat weten.

Het gaat hier niet om een gratis applicatie waar je geen support voor hoeft te verlenen. Het gaat om mijn zuurverdiende geld. Mijn abonnement is ingegaan op Zaterdag 14 Mei en intussen krijg ik niks te lezen waar ik dus wel voor hebt betaald.

Vandaag ondernam ik weer actie en belde de lezersservice, omdat ik van registratie@ad.nl geen reactie terug krijg. Opnieuw konden ze mij telefonisch niet verder helpen. Ze hebben geen abonnee nummer van mij en ik verwacht die ook niet te krijgen. Maar ik wil wel verder worden geholpen. Niemand bij lezersservice van AD weet hoe de applicatie werkt en kan geen enkel support verlenen. Het enige wat ze steeds doorgeven is dat ik de mensen op bovengenoemd e-mail adres moet benaderen. Ondanks meerdere pogingen krijg ik geen reactie terug. Ik ben echt teneinde raad.

Omdat ik niet de enige bent die dit probleem ondervind (zie recente reacties bij de app) onderzoek ik manieren om dit verder onder de aandacht te brengen. Dit zijn geen koosjere praktijken lijkt mij. Bij de app melden zij dat je opmerkingen en suggesties kan mailen naar ipad@ad.nl, maar mails komen daar niet aan wegens niet bestaand e-mail adres.
Ik heb ook via iTunes support geprobeerd, maar ook hun geven geen reactie.

Weet iemand wat ik nog zou kunnen doen, alle tips zijn welkom.

Nogmaals, aan ieder die een abonnement wilt nemen op AD iPad krant. Doe dit aub niet! Bespaar alle ellende die ik tot op deze dag ervaar en vermoedelijk nog dagen gaat ervaren.
Als ik de optie had om mijn abonnement op te kunnen zeggen, deed ik dat vanavond nog.
  #6  
Oud 17-05-11, 20:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Stuur eens een lezersbrief met uw verhaal naar AD.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 17-05-11 om 21:01.
  #7  
Oud 17-05-11, 21:06
pippirules pippirules is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruudverschoor Bekijk bericht
Ik ben papieren abonnee en kan de krant gratis op de iPad krijgen tot september maar dan moet wel je abonneenummer gekoppeld worden aan de IPad. Dit is mij tot op heden niet gelukt. Er komen allerlei foutmeldingen en geen krant.
Ik ben ook papieren abonnee en het leek mij wel wat om hem op de iPad te lezen. Een Ad account aangemaakt en mijn mailadres en wachtwoord ingevuld bij de app, account, persgroepaccount. Als ik op bewaar klikte kreeg ik steeds een melding: fout bij het inloggen, probeer later nog eens. Ik belde met de lezersservice en men zei dat ik het moest blijven proberen, het kon nogal druk zijn. Na 1,5 week op de gekste tijden geprobeerd ingelogd te komen, nul resultaat, zucht. Gisteren weer gebeld met de lezerservice en met resultaat. Die mevrouw checkte even het mailadres zoals in hun administratie bekend is(door mij jaren geleden opgegven) en het mailadres dat ik onlangs bij het aanmaken van het Ad-account had ingevuld. Dit kwam niet overeen. Zij heeft vervolgens mijn emailadres uit ad-account in haar administratie opgenomen. Verder gaf ze mijn abonneenummer, dit kon ze geven, nadat ik mijn postcode en adres had gegeven. Dit nummer had ik ook nodig om de account te kunnen activeren. Ik ben hierna naar de app gegaan en bij axcount, knop ga verder, dat opvolgen (abonneenummer invullen). Hierna kon ik mijn eerste krantje downloaden, whoeii. Succes gewenst!
  #8  
Oud 17-05-11, 21:08
pippirules pippirules is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 13
Standaard

@chytin een mail naar Radar, uw eventuele rechtsbijstandsverzekering benaderen!
Sterkte!
  #9  
Oud 17-05-11, 21:57
Chytin's schermafbeelding
Chytin Chytin is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 74
Standaard

@pippirules

Bedankt voor de tip.
Ik geef AD Woensdag 18-05 tot het eind van de middag de tijd, daarna schakel ik beide instanties in. Ik ben er helemaal klaar mee.
  #10  
Oud 18-05-11, 22:49
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pippirules Bekijk bericht
@chytin een mail naar Radar, uw eventuele rechtsbijstandsverzekering benaderen!
Sterkte!
dat moet je echt niet doen, is negatieve energie en zonde van vreugdevolle tijd. Nederland zit vol met verongelijkte mensen. En bij de rechtsbijstand zitten geen winnaars, ook zonde van je tijd (en geld).

Zij kunnen jou de diensten niet leveren, daarom hoef jij hun ook niet te betalen. Zet simpel elke betaling stop. Je stuurt ze een fax (dus geen brief of email) met je clientnummer waarin je uitlegt dat je elke betaling opschort, (evt terugwilt wat je kwijt bent). In de aanhef plaats je: "ingebrekestelling". Je bewaart je brief en faxbevestiging. Klaar ben je. Je stapt de deur uit, en de zon schijnt. Zo is simpel is het. Enjoy!
  #11  
Oud 22-05-11, 15:20
Chytin's schermafbeelding
Chytin Chytin is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 74
Standaard

@gregre,

Rechtsbijstandsverzekering heeft mij in het verleden goed bijgestaan met een andere issue. Geen kwaad woord over hun.
Betaling gaat via iTunes en wordt afgeschreven van mijn credit card. Ik kan faxen naar de AD tot ik een ons weegt, maar ICS die het bedrag van mij wilt incasseren zal doodleuk acceptgiro's, met een verhoging van late betaling, blijven sturen. Uiteindelijk trek ik toch aan de kortste eind...en de zon schijnt hier (Rotterdam) vandaag al helemaal niet ;-)
-----
Hierbij een update:

Nadat ik een enorm boos e-mail had gestuurd aan AD lezersservice en meldde dat bij iPadclub een negatieve thread loopt en ook wees op negatieve recensies in de Appstore en dat ik bovengenoemde instanties wilde benaderen, stond op een gegeven de telefoon roodgloeiend bij mij. Ik werd zowel door lezersservice en hun techniek teruggebeld en raakte mijn mailbox overvol.
Naar het schijnt zijn er vele meldingen binnengekomen bij hun over het niet werken van de app. Het probleem concentreerde zich alleen bij abonnementen. Voor de rest is het een top app, beetje buggy dat wel, maar dat zal vast opgelost worden in een update.
Omdat ik vanuit ging dat het probleem niet snel opgelost zou worden stelde ik ervoor dat zij mij de papieren krant toestuurde, tot zij het probleem hadden opgelost.
Ik betaalde namelijk al voor kranten die ik niet geleverd/gedownload krijg.
Dat de AD hier niet op wilde gaan plus dat de app nog steeds niet werkt, heeft mij doen besluiten Apple nogmaals te benaderen.
Inmiddels ben ik bezig mijn abonnement ongedaan te maken, dit betekent dat zij mijn aankoop gaan terugdraaien. iTunes Support heeft dit inmiddels in werking gezet en aangegeven dat na de refund ik weer kan trachten een abonnement te nemen via de app.
Kijk, ik ben wel een beetje gek, maar zo gek ben ik toch echt niet.

Beste AD, als jullie dit lezen. Jullie zijn een klant kwijt wegens het feit jullie geen support hadden opgezet voor deze app, traag of niet reageerden, telefoons in my face ophingen, mij constant doorverwees naar afdelingen die ook van niks af wisten, beloftes niet nakwamen .. en zo kan ik wel even doorgaan.
Alle succes en wijsheid toegewenst aan jullie.

Aan toekomstige AD HD abonnees, doe je voordeel mee met deze thread. AD is overigens een prima krant en dat geldt ook voor de app wat betreft de leesbaarheid en losse edities kopen. De techniek erachter, wat betreft abonnementen, is nog niet af.
  #12  
Oud 22-05-11, 18:42
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard !

goed van jou. toch gekregen wat je wilde.

hier schijnt de zon wel, weinig negatieve energie (maar t scheelt ook als je mr bent in t kwadraat). keep on smiling!
  #13  
Oud 22-05-11, 22:19
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Ik heb als papieren abonnee geen enkel probleem ondervonden om te registreren en kan de krant elke dag netjes downloaden. Wat me wel enorm verbaasde is de aanwezigheid van reclame (bekend koffiemerk) in de app zelf....
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #14  
Oud 23-05-11, 18:30
Chytin's schermafbeelding
Chytin Chytin is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 74
Standaard

@gregre,

Je ziet het verkeerd. Ik heb niet gekregen wat ik wilde.
Na 3 gratis edities wilde ik een jaar lang de AD lezen op de iPad en dat heb ik dus niet gekregen. Dit voorval kent enkel verliezers, maar dat het goedkomt met de AD app (en ook met mij), daar bestaat geen enkel twijfel.
Nog een uitermate vrolijke avond toegewenst aan jouw (zal vast wel lukken).

@FridgeNL,

De papierkrant abonnees konden zonder problemen inloggen, kwestie van abonnee nummer opvragen (als je die niet zelf kon vinden), account aanmaken en inloggen op de iPad. De reclame tussendoor is wel storend, dat verschijnt om de haverklap, ook bij losse edities die ik had gekocht en wel kon downloaden.
Bij gratis apps doe ik niet zo moeilijk om reclame, maar als je een krant koopt dan wil ik dit soort ongein niet zien. In de krant zelf zit al genoeg reclame.
  #15  
Oud 24-05-11, 11:05
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

@ Chytin:
Ik ben het helemaal met je eens hoe schandalig het is hoe grote bedrijven je vaak afschepen en misbruik maken van hun onbereikbaarheid.
  #16  
Oud 04-06-11, 18:51
marjoh marjoh is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor de waarschuwing.
Hou het wel bij nu.nl
  #17  
Oud 05-06-11, 14:38
Juan-Paolo's schermafbeelding
Juan-Paolo Juan-Paolo is offline
• iOS 13.0
• 12.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 94
Standaard

Zou de ontwikkelaar van de app in dit soort gevallen geen ondersteuning kunnen bieden?
Het is ongetwijfeld niet ontwikkeld door het AD zelf.
__________________
Sunshine, almost always.......
  #18  
Oud 06-06-11, 01:08
Chytin's schermafbeelding
Chytin Chytin is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 74
Standaard

@Juan-Paolo,

Vast wel, alleen het probleem is: Nergens kan ik zien wie de ontwikkelaar is en wat hun contact details zijn.De Persgroep is de uitgever van oa. de AD en Trouw, maar niet de ontwikkelaar van de app. Er is intussen wel een update geweest. Ik heb de app nog wel maar maak er verder geen gebruik meer van, dus of alle problemen al opgelost zijn kan ik moeilijk zeggen. De uitermate vervelende afhandeling ligt te vers in mijn geheugen om hier weer aan te wagen. De AD lees ik nog steeds heel erg graag (de nieuwe look and feel bevalt mij wel), maar haal hem gewoon bij de kiosk. Ik kies voor de zekerheid dat ik altijd een krant mee krijg als ik ervoor betaal.
  #19  
Oud 06-06-11, 12:56
Juan-Paolo's schermafbeelding
Juan-Paolo Juan-Paolo is offline
• iOS 13.0
• 12.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 94
Standaard

Probeer het eens bij Service2Media. Zij hebben ook De telegraaf in de portefeuille. Stond een interessant stuk over op nu.nl vandaag.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
whats app geeft niet aan dat ik een bericht heb?? snipje iPhone Apps 1 18-05-10 23:04
Nummer speelt niet aan het begin af? sjalih iPhone algemeen 5 04-04-10 11:10
Interview voor dagblad: jouw favoriete app lmar iPhone Apps 1 07-02-10 23:08
Verlichting scherm lekt door aan zijkant, algemeen probleem? Mele77 iPhone algemeen 43 13-04-09 13:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.