//

iPad wilt na reparatie niet meer verbinden met routers, wel met hotspot.

iPad wilt na reparatie niet meer verbinden met routers, wel met hotspot. discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen Gisteren is mijn iPad gevallen er zat een barst in. Verder deed alles het nog. Ik heb na de val Safari nog gebruikt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-04-12, 20:32
Hostpik Hostpik is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar Hostpik
Standaard iPad wilt na reparatie niet meer verbinden met routers, wel met hotspot.

Beste mensen

Gisteren is mijn iPad gevallen er zat een barst in. Verder deed alles het nog. Ik heb na de val Safari nog gebruikt en normaal kunnen surfen.. Vandaag ben ik gelijk naar de Apple Store gegaan waaruit bleek dat een barst niet onder de garantie valt. Vervolgens ben ik naar een reparateur gedaan die het repareert terwijl je wacht.

Tijdens de reparatie begon hij het te hebben over hoe hij de Wi-Fi-antenne niet meer vastzat, door de val. Dat was vreemd, omdat de iPad het gisteren nog gewoon deed en dat vertelde ik hem ook. Daarna zei de reparateur dat het kwam doordat hij het scherm eraf haalde, omdat de contactpunten van de Wi-Fi-antenne aan het scherm schijnt te zitten. Ik vond het een vreemde zaak en hij ging het voor me testen.

Na een tijdje wachten kwam de reparateur terug met het slechte nieuws dat de iPad geen verbinding kon maken met de Wi-Fi. Ik was nog steeds schichtig en zette de mobiele hotspot-functie van mijn Samsung Galaxy S2 aan. Deze vond de iPad gewoon wel. De reparateur begon een verhaal op te hangen dat hij vaste Wi-Fi netwerken niet zou vinden, maar de hotspot werkt hetzelfde als het draadloze signaal van een router. Ik had het gevoel alsof ik opgelicht werd, maar ik er meer van wist dan de reparateur en hem te slim af was. Hij wilde me gewoon een nieuwe Wi-Fi module aansmeren terwijl het waarschijnlijk niet nodig was!

In de trein terug naar huis heb ik nog gesurft via mijn mobiele hotspot, en dat werkte prima. Onderweg ving hij geen Wi-Fi netwerken op, maar dat deed mijn mobiel ook niet. Nu ben ik thuis en ziet de iPad, naast mijn hotspot, geen andere netwerken. Hoe zou dit kunnen? De netwerkinstellingen herstellen had geen effecten. Ik ga zometeen een restore proberen. Zou de reparateur misschien op een manier de IP-adressen van de routers geblokkeerd hebben?

Mijn grote vraag is nu; wat de **** heeft die reparateur met mijn iPad gedaan?

Bij voorbaat dank,

Hostpik
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-04-12, 16:49
pr0phecy pr0phecy is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Vreemd joh. Als je thuis zit zie je dan je thuis hotspot EN je mobiele hotspot tegelijk? Of alleen maar 1? Misschien dat je Wi-Fi van je iPad niet meer zo sterk is? Dat hij alleen spots van dichtbij pakt? Je zou misschien bij McDonalds kunnen proberen, kijken of je daar signaal krijgt? Daar is het signaal in elk geval niet "hidden".
  #3  
Oud 19-04-12, 17:16
Hostpik Hostpik is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar Hostpik
Standaard

Thanks voor de reply, ik had op Tweakers ook gevraagd naar een mogelijke verklaring. Na uitgemaakt te worden voor paranoïde kwam ik wel op een verklaring. Als ik mijn iPad letterlijk op de router leg, vindt de iPad pas een signaal. De Wi-Fi module is dus inderdaad kapot. Na meerdere malen proberen om de reparateur duidelijk te maken dat hij verantwoordelijk is voor die schade (met de barst in het scherm werkte de Wi-Fi nog perfect, ik heb nog een reservekopie gemaakt met iCloud) wilde hij nog steeds niet die module kosteloos vervangen. Inmiddels heb ik een brief gestuurd naar de reparateur.
  #4  
Oud 19-04-12, 17:36
pr0phecy pr0phecy is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Jammer dat het zo moet gaan he... Succes ermee joh. Want toegeven is helaas niet de mens meest voorkomende eigenschap.
Reageren

Labels
hotspot, ipad, reparatie, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad verbinden met NAS Cookiesmonster iPad Apps 13 25-11-12 17:49
ipad verbinden met Wi-Fi ??? doralien Wi-Fi 3 23-06-11 16:13
Ipad verbinden met Iphone runnerpeter Archief 2 01-05-10 17:30
tethered-toestel wilt niet meer opstarten met behulp blackra1n ab156 Archief 1 16-02-10 15:23
Kan niet meer met itunes verbinden voor de rest werkt alles ducaz iTunes 0 12-01-10 15:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.