//

Oproep: beschadigingen door smartcover

Oproep: beschadigingen door smartcover discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal! Bij deze ben ik op zoek naar mensen die net als ik beschadigingen aan hun iPad2 hebben door hun smartcover. Ik heb onder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-05-12, 13:19
Theemonster Theemonster is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Zandvoort
Berichten: 10
Standaard Oproep: beschadigingen door smartcover

Hallo allemaal!

Bij deze ben ik op zoek naar mensen die net als ik beschadigingen aan hun iPad2 hebben door hun smartcover.
Ik heb onder mijn magneetstrip flinke krassen en beschadigingen terwijl de smartcover er nooit af gaat, ik haalde hem er toevallig net af om mijn iPad schoon te maken en zag de krassen en 'butsen'. Het is een soort ster van krassen die helemaal door de bovenste aluminium laag heen is.

Ik heb contact opgenomen met Apple en volgens hen zijn dat 'gebruikerssporen'. Ben ik het niet mee eens omdat ik de smartcover er nooit af haal.

Volgens Apple was ik de eerst in Nederland die dit melde en ze zien het daarom niet als bekend probleem en willen er niets aan doen.

Nu ben ik dus op zoek naar mensen die ook dit probleem hebben, zodat ik Apple kan mailen met foto's van mijn beschadigingen en met jullie reacties kan aantonen dat ik niet de enige ben.

Dus bij deze: wie heeft er nog meer last van beschadigingen onder de magneetstrip? Hoelang gebruik je de betreffende smartcover al en gaat het om een leren of stoffen smartcover?
Het gaat hier alleen om smartcovers die geproduceerd zijn door Apple zelf..

Ik hoor het graag!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-05-12, 13:22
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik zie ook duidelijk "gebruikerssporen", maar dan op de plek van een van de magneten (het type materiaal maakt bij mij dus niet uit).

Wat wil je nou precies bereiken bij Apple?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 09-05-12, 13:31
Theemonster Theemonster is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Zandvoort
Berichten: 10
Standaard

Ik wil bereiken dat ze het probleem erkennen en mij niet met het advies opzadelen: 'claim het maar bij uw inboedelverzekering'

Ik vind het namelijk, principieel, belachelijk dat een Apple product wat speciaal gemaakt is voor de ipad2 en destijds groots werd aangekondigd een ander Apple product beschadigt. Dan had ik net zo goed het geld niet kunnen besteden zeg maar.

Ik koop een smartcover van Apple omdat ik er vanuit ging dat als Apple een beschermingsproduct aanbieden voor een specifiek apparaat, het apparaat ook beschermen en juist niet beschadigen.

Kijk, ik hoef geen nieuwe iPad oid, want hij werkt nog heel goed en ben er nog steeds zeer tevreden mee, maar ik zou wel graag erkenning van het probleem willen.

Ik doe er alles aan om mijn iPhone, iPad en iPod te beschermen (hoesjes, screenprotector, smartcover) en dan ben ik wel een beetje boos dat ik zie dat die bescherming het juist stuk maakt..
  #4  
Oud 09-05-12, 14:05
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Elk product dat je op een of andere manier aan een ander product vast maakt zal beschadigingen geven. Zeker als je het ene van het andere haalt.

De smartcover bevat magneten. Deze trekken dingen aan, stof met metaaldeeltjes zeg maar. Deze deeltjes maken krasjes. Daar kan Apple toch niets aan doen? En als je geen nieuwe wil, wat ben je dan met het erkennen. Slecht gebruik van cover gaat de uitkomst zijn.
Bewijs jij het tegendeel?

Achter sommige screensavers, click covers etc komt wat zand uit je jas, broekzak,... deze maken ook krassen.
Het is en blijft een gebruiksvoorwerp.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #5  
Oud 11-05-12, 14:37
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Theemonster heeft natuurlijk wel een punt.

Apple lanceert een geweldig product als de iPad en verkondigt (zowaar al bij de introductie) dat je een dergelijk product goed moet beschermen. Natuurlijk heeft Apple daar een 'magical' product als de Smart Cover voor bedacht.

Datzelfde product blijkt helaas toch niet zo magisch te zijn, want het blijkt (niet enkel) bij Theemonster voor beschadigingen te zorgen.

Als een product zelf de grondslag vormt voor het doel waarvoor hij - nota bene - bedacht is (voorkomen van beschadigingen), dan is er gewoon iets mis.

Als blijkt dat de smart cover bij normaal gebruik krassen op de body veroorzaakt, dan deugt het product niet. Als de magneten verantwoordelijk zijn voor de krassen, dan had Apple een andere verbindingsmogelijkheid moeten kiezen.

Het (doorgaans) arrogante Apple reageert te vaak inadequaat op individuele klachten. Pas als er een hele horde (vergelijkbare) klachten binnenkomt, onderneemt Apple enigszins actie. Herinneren jullie je 'antennegate' nog......?

Gelet op het vorenstaande juich ik het initiatief van Theemonster dan ook van harte toe!

OT: Ik heb zelf een iPad2 met smartcover, maar ik heb zelf nog geen beschadigingen kunnen ontdekken. Mocht dat veranderen dan zal ik dat melden Theemonster.
  #6  
Oud 09-06-12, 18:33
Hendrik159 Hendrik159 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 1
Standaard Smartcover

Ik heb net hetzelfde aan de hand en vind de beschadigingen echt niet kunnen.

Je koopt het net zodat je geen beschadigingen krijgt.

Heb je nu al wat meer kunnen bereiken bij apple?
  #7  
Oud 26-08-12, 11:54
Lot80 Lot80 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 1
Standaard Smartcover van Apple

Ik heb ook wel degelijk beschadigingen op mijn iPad door de Apple smartcover. Ik gebruik de stoffen smartcover sinds april 2012.

Koop je een Apple product om je iPad te beschermen, krijg je dit! Wat een tegenvaller...
  #8  
Oud 05-11-12, 09:24
bartvandenbrekel bartvandenbrekel is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik heb ook beschadigingen op mijn iPad door mijn leren smartcover. Heb hem er ongeveer al een half haartje op zitten
  #9  
Oud 24-11-12, 19:48
JERONY7 JERONY7 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 7
Standaard

Ik heb ook veel krassen op de rand waar de magneetstrip van mijn oranje smartcover zit. De plastic laag die op de aansluiting van de smartcover zit, lijkt ook deels weg te gaan.
  #10  
Oud 25-11-12, 13:15
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Mijn IPad2 is nu vanaf moment van introductie in gebruik, met de Apple cover. Haal hem er nooit af.
De sporen van de magnetjes zijn te zien op het aluminium. De matte laag is gedeeltelijk weg. Maar geen diepe sporen.
Maar......mijn mini Ipad met Apple cover heeft een polytheen laagje over de magneetjes!!!
Ze hebben kennelijk geleerd van bovenstaande klacht(en)!!
  #11  
Oud 04-03-13, 23:46
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Wil je geen krassen en of beschadigingen leg je ipad in de vitrine kast en kijk er naar .

Bij normaal gebruik krijg je dus ook normale beschadigingen .
  #12  
Oud 07-03-13, 21:54
fiatfreak fiatfreak is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 20
Standaard

ik heb een cover van lifeproof
deze is waterdicht dus ook stofdicht
cover hoeft er niet af en de ipad is altijd
goed beschermd geen draaiende delen
en ook geen deksel
veel plezier van
kost wat maar dan heb je ook iets
  #13  
Oud 16-07-13, 12:25
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Ik gebruik ook een smartcover voor mijn ipad 2 welke er na bijna 2 jaar nog splinternieuw uitziet..en ik gebruik hem tog elke dag regelmatig..maar ik heb een smartcover met een achterkantbescherming, dus niet met magneten.. Ik heb voor mijn vriend vorige week een ipad mini gekocht en daar heb ik dan direct deze smartcover ook voor bijgekocht plus protector..ik ben er vrij tevreden over en kostte maar 15€ en is al een jaar prima
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschil ipad 2 smartcover eerste generatie en de gewone smartcover markytel iPad algemeen 4 21-03-12 21:37
IPad 2 Best Skin ever icm smartcover Yash100 iPad algemeen 1 06-10-11 17:32
België: Voicemail/gemiste oproep ipv oproep Macbook-jan Overige providers België 1 07-04-09 11:26
iPhone beschadigingen Armando iPhone algemeen 3 17-06-08 18:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:29.