//

iPad 1: Laad niet meer op, batterij vervangen?

iPad 1: Laad niet meer op, batterij vervangen? discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Forum Leden, Even een korte vraag, waarbij wellicht dit bij een van jullie al is voorgekomen... Ik bezit een iPad 1 WiFi+3G 32GB, sinds ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-06-12, 15:57
sbams sbams is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 4
Standaard iPad 1: Laad niet meer op, batterij vervangen?

Beste Forum Leden,

Even een korte vraag, waarbij wellicht dit bij een van jullie al is voorgekomen...

Ik bezit een iPad 1 Wi-Fi+3G 32GB, sinds ongeveer 2 weken laad de iPad niet meer op. Inmiddels is de batterij leeg en wat ik ook probeer op geen enkele manier krijg ik 'm opgeladen. Tevens als ik de adapter aansluit geeft de iPad geen enkel teken van leven (heb alle adapters die ik heb reeds geprobeerd)

Optie 1: De batterij is stuk en bij het vervangen van de batterij zal de iPad weer werken.
Optie 2: De iPad is door andere problemen levenloos geworden, vervangen van de batterij heeft geen zin. Weggooien die iPad.
Optie 3: Breng 'm naar een reparatiecentrum, welke raad je mij aan? (regio Amsterdam).
Optie 3.1: Breng 'm naar de Apple store en betaal op een Genius-wijze veel te veel geld om 'm weer aan de praat te krijgen.
Optie 4: Wat raad je mij aan te doen?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Bvd. Groet, Sander
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-06-12, 16:09
Sjaakafhaak Sjaakafhaak is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: 050
Berichten: 194
Standaard

heb ik ook gehad, bleek "alleen" de connector stuk te zijn... vaak kan je wel naar van die iphoen/ipad reparatie centrum, onderzoek vaak gratis, mits je daar later ook laat repareren.
  #3  
Oud 13-06-12, 16:12
sbams sbams is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 4
Standaard

Dank voor je reactie, klinkt als een logische mogelijke oorzaak.
  #4  
Oud 13-06-12, 16:21
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Kun je er niet gewoon mee terug naar de verkoper?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #5  
Oud 13-06-12, 16:28
sbams sbams is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 4
Standaard

@Wouter1981, ik ben terug naar iCentre gegaan, helaas werken ze daar niet echt mee... Volgens de medewerker geeft Apple alleen garantie/vervanging als je kunt aantonen dat je het probleem al sinds het begin hebt. Ik kan dit uiteraard niet aantonen; de batterij liep leeg en de iPad startte vervolgens niet meer op. Volgens deze medewerker kan hij de iPad opsturen en voor E50 'kijken' wat er mogelijk mee aan de hand is. Wellicht hebben andere forum leden dergelijke ervaringen, ik hoor ze graag.
  #6  
Oud 13-06-12, 16:48
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Kijk hier eens naar.. Uw rechten bij een product dat niet goed (ondeugdelijk) is | ConsuWijzer

Ik weet ook uit eigen ervaring dat gelijk hebben en krijgen twee verschillende dingen zijn. Maar zelf (laten) repareren kan altijd nog. Succes!
  #7  
Oud 13-06-12, 17:28
sbams sbams is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 4
Standaard

Dank @wouter1981, goed punt!
  #8  
Oud 07-08-12, 20:55
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

Mijn zoontje heeft met zn geld op Koninginnedag verdiend via marktplaats een 2e hands IPAD1 gekocht. Zo verdrietig nu de kleine man. Hij laadt heel heel langzaam op. Ik heb het met 2 verschillende kabels geprobeerd. Ben ff radeloos. Heeft iemand een checklist van dingen die er mis kunnen zijn. Hij zit al 4 dagen in t stopcontact en is voor 36% opgeladen. Toen ik het voor hem bestelde deed hij t gewoon. Verkoper had wel alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Hij laadt dus heel heel langzaam op. Wie helpt mijn kleine man.
  #9  
Oud 07-08-12, 21:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het lijkt er op dat de twee accucellen niet meer gebalanceerd zijn. Probeer het volgende eens:

1) Haal de iPad van de lader;
2) Doe een harde reset (aan/uit knop en thuisknop gelijktijdig indrukken tot het witte appeltje verschijnt);
3) De iPad gaat nu rebooten en het accupack kalibreren;
4) Sluit de iPad aan het stroomnet aan met de juiste lader, dus de originele iPad lader van 10 W (2A @ 5V);
5) Laat de iPad opladen tot 100%:
6) Als 100% capaciteit bereikt is dan laat de iPad nog een uur aan de lader. De accucellen worden nu gebalanceerd;
7) Voer opnieuw een harde reset uit om het accupack nogmaals te kalibreren;

Succes gewenst
Reageren

Labels
batterij, ipad, vervangen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone laad niet op, kan ik testen of het de batterij is? t!mmy iPhone algemeen 1 31-05-12 15:38
iPad2 batterij laad niet op Myrrhman iPad algemeen 1 06-04-12 09:10
Batterij iphone 4 laad niet op sias9 iPhone algemeen 6 21-02-12 20:26
iPhone laad niet meer op MikeElzas iPhone algemeen 4 09-02-12 09:57
iphone start niet meer na batterij vervangen Cemelli iPhone algemeen 1 05-01-10 09:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:07.