//

Externe hd aan de iPad met camera kit?

Externe hd aan de iPad met camera kit? discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Is het mogelijk om een 2.5 inch hd aan te sluiten op je iPad en deze te benaderen via de Camera Connection Kit? Ik weet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-08-10, 09:12
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Angry Externe hd aan de iPad met camera kit?

Is het mogelijk om een 2.5 inch hd aan te sluiten op je iPad en deze te benaderen via de Camera Connection Kit? Ik weet dat het mogelijk is met een Usb stick, maar lukt het ook met een kleine hd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-08-10, 09:51
patrickhopman patrickhopman is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 15
Standaard

dat werkt precies hetzelfde ja^^ je hebt wel een jailbreak nodig en het programma iFile
  #3  
Oud 01-08-10, 10:17
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickhopman Bekijk bericht
dat werkt precies hetzelfde ja^^ je hebt wel een jailbreak nodig en het programma iFile
Ik heb een link gevonden en het schijnt mogelijk te zijn als je je externe hd aansluit aan een ..... Laptop!

Geweldig, moet dus naast me iPad ook me laptop meenemen met vakantie. Is dit echt waar?

Of is het inmiddels wel mogelijk om ipad aan te sluiten aan hd - zonder extra usb power via een laptop - en gewoon simpel te lezen en schrijven van en naar hd. Ik heb een jailbreaked iPad.
  #4  
Oud 01-08-10, 12:03
Bibi2205 Bibi2205 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 331
Standaard

Je iPad kan de harde schijf waarschijnlijk niet van genoeg stroom voorzien, en dat is een hardwarematig probleem.. Als je zoiets wil doen zonder extra laptop dan moet je je harde schijf in een apart stopcontact steken, wat ook niet zo handig is uiteraard.
  #5  
Oud 01-08-10, 15:53
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bibi2205 Bekijk bericht
Je iPad kan de harde schijf waarschijnlijk niet van genoeg stroom voorzien, en dat is een hardwarematig probleem.. Als je zoiets wil doen zonder extra laptop dan moet je je harde schijf in een apart stopcontact steken, wat ook niet zo handig is uiteraard.
Je kunt je harde schijf ook van power voorzien via de usb naar je iPad voeding die je toch mee neemt, geen probleem. Maar moet je dan ook nog via je laptop inloggen via de terminal om o.a. de schijf te unmounten?

Een iPad EN je laptop meenemen op vakantie is niet echt handig, een iPad met losse externe schijf geen probleem.
  #6  
Oud 01-08-10, 16:31
Bibi2205 Bibi2205 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidgilmour Bekijk bericht
Je kunt je harde schijf ook van power voorzien via de usb naar je iPad voeding die je toch mee neemt, geen probleem.
En voor die iPad voeding heb je een stopcontact nodig..

Geen idee hoe het zit met terminal enzo, ik neem vanaf nu waarschijnlijk altijd mijn 13" MBP en iPad mee, dan kan ik nog kiezen wat ik ter plaatse gebruik.
  #7  
Oud 01-08-10, 16:39
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Ik meen een YT filmpje te hebben gezien waarbij er een externe hd werd gebruikt die via eigen adapter voorzien werd van stroom waarmee het lukte. In het veld heb je er dan niets aan maar op je hotelkamer/accomodatie wsh weer wel. Maar heb het nog niet kunnen testen want helaas nog steeds geen kit verkrijgbaar hier.... Als iemand al wat verder is met het storen van avchd files (hd video van o.a. panasonic) dan houd ik me aanbevolen...
  #8  
Oud 01-08-10, 17:14
tnz tnz is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Standaard

Ik heb externe harde schijven met zelf een stroom aansluiting. Ik vind het wel raar dat je dan een jailbreak nodig hebt. Wil Apple niet dat we externe HD's aansluiten ofzo? Lijkt mij toch juist een selling point voor de iPad.
  #9  
Oud 01-08-10, 17:21
Merdera Merdera is offline
• iOS 9.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 15
Standaard

Dat wil Apple zeker niet, anders had er ook wel een simpel sd sleufje ingezeten, voor meer geheugen.

Maar dat is slechts mijn idee.
__________________
Ipad 1 32GB Wi-Fi / Ipad 3 64GB Wi-Fi+Cell / Ipad Air 32GB Wi-Fi
  #10  
Oud 01-08-10, 19:44
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tnz Bekijk bericht
Ik heb externe harde schijven met zelf een stroom aansluiting. Ik vind het wel raar dat je dan een jailbreak nodig hebt. Wil Apple niet dat we externe HD's aansluiten ofzo? Lijkt mij toch juist een selling point voor de iPad.
Why put a $0,02 usb port and $0,03 sd port on an iPad when we can sell them for € 30?
  #11  
Oud 01-08-10, 20:28
tnz tnz is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Standaard

Het zal wel zo gaan dat toekomstige concurrenten deze mogelijkheid wel gaan toestaan, en dan kan Apple het simpelweg ook gaan toestaan, klaar is kees.
  #12  
Oud 01-08-10, 20:44
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Als Apple dat zou toestaan, is het nut van een 32 of 64 gig ipad toch ook te verwaarlozen?
  #13  
Oud 01-08-10, 21:06
shao shao is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 29
Standaard

Het mounten van usb stick via camera kit kan toch ook alleen maar via dezelfde truuk voor een hdd?
  #14  
Oud 01-08-10, 21:11
tnz tnz is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Standaard

Als mobiel device is het niet handig om zo'n grote externe HD mee te nemen, voor kleine flashdisks enzo zou het wel kunnen. Maar je hebt natuurlijk ook gewoon draadloze netwerken, waar je bestanden kunt opslaan.

Misschien moet Apple anders maar (voor de toekomst) dat idee van verschillende schijfgroottes als prijsindicatie doorstrepen en iets anders bedenken. Ze moeten bijna tegennatuurlijke beslissingen nemen om te voorkomen dat mensen op eigen initiatief hun opslagcapaciteit opschroeven.
  #15  
Oud 01-08-10, 21:33
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tnz Bekijk bericht
Als mobiel device is het niet handig om zo'n grote externe HD mee te nemen, voor kleine flashdisks enzo zou het wel kunnen. Maar je hebt natuurlijk ook gewoon draadloze netwerken, waar je bestanden kunt opslaan.

Misschien moet Apple anders maar (voor de toekomst) dat idee van verschillende schijfgroottes als prijsindicatie doorstrepen en iets anders bedenken. Ze moeten bijna tegennatuurlijke beslissingen nemen om te voorkomen dat mensen op eigen initiatief hun opslagcapaciteit opschroeven.
Voor 60 euro heb je een kleine 500 gb hd, makkelijk mee te nemen, dat is het probleem niet.
  #16  
Oud 26-09-10, 15:21
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Is het nu al mogelijk om een 2,5 inch externe hd via usb aan te sluiten en dan via iFile op een gehailbreakte iPad bestanden over te zetten? Ik sluit mijn hd dan aan mijn notebook aan voor de stroom, maar ik zie de HD niet mounten. Is dit nu al wel mogelijk en heeft iemand dit al met succes gedaan?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Canon Camera en Connection kit op Ipad Paraic iPad algemeen 18 10-02-12 11:31
Apple iPad Camera Connection Kit i.c.m. hd niels323f iPad accessoires en onderdelen 1 14-11-10 23:44
iPad Camera Kit waov iPad accessoires en onderdelen 12 21-10-10 12:22
iPad Camera Connection Kit VisionRoy iPad accessoires en onderdelen 216 15-10-10 08:39
Tips voor Ipad op reis en externe HDD via Connection Kit brian0404 iPad accessoires en onderdelen 11 12-10-10 16:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.