//

Jailbreak geen schuld?

Jailbreak geen schuld? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vraag over iets waar ik absoluut geen verstand van heb maar ik zou er graag iets over willen weten. Verbeter me maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-10-11, 18:00
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard Jailbreak geen schuld?

Ik heb een vraag over iets waar ik absoluut geen verstand van heb maar ik zou er graag iets over willen weten. Verbeter me maar als ik het fout heb maar is het echt zo dat een jailbreak los staat van een besturingssysteem? Eh...er dus gewoon naast staat? Ik merk namelijk dat veel mensen die problemen met hun iphone of ipad hebben van alles de "schuld" geven maar nooit de jailbreak die ze er op uitgevoerd hebben. Kan zo'n jailbreak dan NOOIT de oorzaak zijn van problemen op je phone of pad?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-11, 18:33
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

de jailbreak opzich doet niks, je breekt je systeem open zodat je apps en tweaks kunt installeren, deze apps en tweaks kunnen er bij verkeerd gebruik wel voor zorgen dat je device vast loopt. ik heb nog nooit gehoord dat een device definitief stuk was.
volgens mij heb ik het zo juist uitgelegd.
__________________
Bla bla bla...
  #3  
Oud 25-10-11, 18:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe Bekijk bericht
Verbeter me maar als ik het fout heb maar is het echt zo dat een jailbreak los staat van een besturingssysteem? Eh...er dus gewoon naast staat?
Een jailbreak zit niet naast het besturingssysteem, het zit er in ! Een JB doet oa. aanpassingen aan de kernel. Dat kan je ook goed zien tijdens de JB (er verschijnt oa. "patching kernel").

Ergo, een JB is een drastische aanpassing van het besturingssysteem.
  #4  
Oud 25-10-11, 18:49
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Dank je voor de uitleg. Het ging mij er dus om dat ik regelmatig lees dat mensen ergens een probleem mee hebben en met allerlei vragen komen maar dat niemand ooit eens vraagt of het probleem wat ze hebben aan hun jailbreak kan liggen. Alsof ze er dus bij voorbaat al vanuit gaan dat dat onmogelijk is. Ik weet nu dus beter.😏
  #5  
Oud 25-10-11, 18:54
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Allerlei problemen kunnen inderdaad aan de jailbreak liggen, maar vaker aan de tweaks die na de jailbreak worden geïnstalleerd (zoals Winterboard ofzo). Vooral de userland jailbreaks van Comex en die van Geohot waren veelal relatief weinig intrusive en kunnen dus als zeer solide worden gezien.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Tom Tom schuld van ongewenst dataverkeer (in NL zelf)? montefeltro iPhone Navigatie 13 06-03-10 16:21
iPhone: Combineren Iphone (geen Jailbreak) en Itouch (Jailbreak) in iTunes tyfoon Jailbreak 2 31-08-09 19:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:03.