//

enkele vragen betr. aanschaf iPad zakelijk gebruik

enkele vragen betr. aanschaf iPad zakelijk gebruik discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag, Mijn baas wil voor mij en twee collega's drie tablets aanschaffen. Nu wil ik mijn baas en collega's overtuigen te kiezen voor de iPad. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-11, 19:31
louis4u louis4u is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard enkele vragen betr. aanschaf iPad zakelijk gebruik

Goedemiddag,

Mijn baas wil voor mij en twee collega's drie tablets aanschaffen. Nu wil ik mijn baas en collega's overtuigen te kiezen voor de iPad. Hij zal voornamelijk gebruikt worden om catalogi, klanthistorie en dergelijke op te slaan en om te emailen. Ook willen we er bij de klant eenvoudige presentaties mee verzorgen.
Één van mijn collega's is nogal huiverig voor de Apple, hij is Windows gewend en is bang dat zijn bestanden (word, excel, pdf etc) niet goed weergegeven worden. Ook ziet hij erg op tegen iTunes. Hoe kan ik hem overtuigen dat dit echt geen probleem is?

Verder vroeg ik me zelf af:
Als ik op mijn pc iTunes heb, dan kan ik dus bestanden uploaden naar iTunes en die met de iPad weer downloaden zodat ze op de iPad staan. (Zo heb ik het me laten uitleggen.) Is het echter ook zo, dat wanneer mijn collega van de binnendienst een bestand op mijn iPad wil hebben, hij dit bestand ook met iTunes op ZIJN PC maar met MIJN gebruikersnaam/wachtwoord kan uploaden zodat ik het vanuit iTunes weer op de iPad kan zetten? Dit zou erg makkelijk zijn.

Zelf lijkt het me erg handig om ook een iPhone erbij te nemen (de iPad zal waarschijnlijk de Wi-Fi versie zijn) zodat ik ook onderweg mobiel kan mailen en mijn agenda kan raadplegen. Maar daar zijn de geleerden het nog niet over eens.

Ik wil mijn baas overtuigen om voor de iPad te kiezen, hoe completer mijn verhaal hoe sneller we tot aanschaf overgaan. Ook is de Galaxy tab al een paar keer genoemd, maar op de een of andere manier heb ik daar geen goed gevoel over.

Wie kan me helpen mijn baas over de streep te trekken?
Excuses voor het lange verhaal..

Bedankt,

Groet Louis.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-11, 21:32
PeterPastoor PeterPastoor is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 63
Standaard

Voor de bestandsoverdracht kun je bv Dropbox gebruiken. Dit gebruiken wij ook voor iPhone, iPad en pc. Verder gebruiken wij docstogo. Word, excel en dergelijke.

Alles werkt perfect.
  #3  
Oud 03-11-11, 21:48
Pat3766 Pat3766 is offline
• iOS 15.1.1
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 110
Standaard

Apple wordt wel eens verguisd om zijn rigide (naár verluidt) beleid aangaande apps. Het hele systeem heeft wel tot gevolg dat de apple producten betrouwbaar en veilig zijn.

Er zijn ook veel zakelijke apps te vinden. Ik kan mijn onderneming voor 90% runnen vanaf mijn ipad. Alleen met excelsheets die complexer zijn en voor meer omvangrijke worddocumenten is de laptop beter. Ik gebruik iworks en quickoffice. Goodreader voor pdf en godocs voor de google documenten. Idesk voor het maken van tekeningen, schetsen en schema's Awesomenote en Evernote voor notities tijdens overleggen etc.
Ik kan met mijn iphone een presentatie op mijn ipad besturen, dat maakt dat ik vrij door de ruimte loop en overal kan doorgaan naar een volgende sheet. Ik maak mindmaps met ithoughthd. Super progje.

Ik heb een bluetooth toetsenbord voor langere teksten.

De samsung zal denk ik prima functioneren. Ik hoorde wel eens dat deze nog wel eens vastloopt/crasht. Dat kan ook een vals gerucht zijn. Android heeft naar ik begreep nog niet veel aanbod in zakelijke apps.
  #4  
Oud 07-01-12, 00:13
denman80 denman80 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: veenendaal
Berichten: 166
Standaard

Bij ons is er ook voor iPad gekozen. Android is een open source waardoor de APps goedkoper zijn maar wel meer kans is op rotzooi. Op mijn vorige Andries heb ik in een maand tijd 4 keer virus gehad. Ook vastlopen doet het bij android veel vaker dan bij Apple.
  #5  
Oud 07-01-12, 10:07
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis4u Bekijk bericht
Goedemiddag,

Verder vroeg ik me zelf af:
Als ik op mijn pc iTunes heb, dan kan ik dus bestanden uploaden naar iTunes en die met de iPad weer downloaden zodat ze op de iPad staan. (Zo heb ik het me laten uitleggen.) Is het echter ook zo, dat wanneer mijn collega van de binnendienst een bestand op mijn iPad wil hebben, hij dit bestand ook met iTunes op ZIJN PC maar met MIJN gebruikersnaam/wachtwoord kan uploaden zodat ik het vanuit iTunes weer op de iPad kan zetten? Dit zou erg makkelijk zijn.

Groet Louis.
Gaat wel iets lastiger om te sharen, maar dan zou je elkaars iCloud / Apple id moeten hebben. Dan kan je via iCloud.com het beheren. Bestanden zoals Apps en muziek is gekoppeld aan Apple id. Dus als je 3-4 verschillende hebt kan je niet zomaar op 1 gekochte app op de anderem zetten.

Documenten zou wel lukken. Je hebt ook hele mooie Apps zoals pages, notes, numbers die door iCloud nu gesupport worden.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #6  
Oud 07-01-12, 12:40
manfred1973 manfred1973 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 9
Standaard

Ik zou eens kijken of de app Dropbox niets voor je kan betekenen. Je hebt hier een Public folder die je met anderen kunt delen. Ik gebruik wel Dropbox maar niet deze optie. Denk wel dat je voor documenten etc. Deze app kunt gebruiken om bestanden te delen e.d.
  #7  
Oud 07-01-12, 16:59
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manfred1973 Bekijk bericht
Ik zou eens kijken of de app Dropbox niets voor je kan betekenen. Je hebt hier een Public folder die je met anderen kunt delen. Ik gebruik wel Dropbox maar niet deze optie. Denk wel dat je voor documenten etc. Deze app kunt gebruiken om bestanden te delen e.d.
Zeker een goede tip! Alleen ze zijn nog van plan.. :
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vragen over Iphone4 aanschaf icm lopend HI abonnement Exterminator KPN 2 16-06-11 11:33
Enkele vragen over de Ipad Moesje18 iPad algemeen 1 27-04-10 13:59
Enkele vragen ivm mogelijke aanschaf Onkelpazuzu Koopinformatie Nederland 0 15-03-10 09:59
Enkele vragen sysax Archief 1 02-08-08 14:31
enkele vragen Banjo Overige providers Nederland 6 02-10-07 20:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:57.