iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad geeft melding ''geen simkaart'' (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/109752-ipad-geeft-melding-geen-simkaart.html)

grootnick15 15-01-12 17:49

Ipad geeft melding ''geen simkaart''
 
Hoi hoi allemaal,

Ik krijg sinds een paar dagen steeds de melding dat er geen simkaart in mijn Ipad zit, terwijl deze er toch echt in zit....
Als ik hem dan reset doet ie het weer, maar na een aantal uur krijg ik weer dezelfde melding. Ik heb de sim er ook al twee keer uitgehaald maar na de tweede keer gaf hij al meteen de melding...

Wat denken jullie: moet ik de Ipad aan de computer hangen en een algeheel reset doen, of zal ik naar de vodafone winkel gaan?

Groetjes

Studentensteunpunt 22-01-12 12:34

iPad geen simkaart
 
Ik krijg ook die melding, heb gereset en hersteld, maar nog steeds niets. Wie o wie weet een oplossing.

lonerider 24-01-12 02:53

ik zou eerst eens een nieuwe simkaart halen

grootnick15 25-01-12 21:12

Hallo allemaal,,
Nou ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd maar ook deze deed het niet. Toen ben ik maar terug gegaan naar Belcompany om hem op te laten sturen. Daar bij Belcompany vonden ze dat de simkaart houder moeilijk open ging (dit vermelde ze ook op het formulier). Maar goed, ze hebben hem opgestuurd en vandaag kreeg ik een telefoontje dat het NIET onder de garantie valt want het valt onder val - stoot of druk schade?!?!?! Nou is die Ipad nooit gevallen en die simkaart houder is er ook nooit uitgehaald. De verkoper zei dat ze hem opnieuw konden opsturen (second opinion) en dan krijg ik een prijsopgave en daar kan ik dan mee akkoord gaan of niet. Daar heb ik mee ingestemd want feitelijk heb ik geen keus (ik zit aan een abonnement vast van 2 jaar). Maar goed, nu gaat dat andere bedrijf er opnieuw naar kijken. Nou ben ik niet helderziend, maar ik kan me wel voorstellen wat daar gaat gebeuren,, weer het zelfde!!! Op deze manier kunnen ze alles afschuiven op val en stoot schade en kunnen ze onder alle garanties uitkomen. Nou las ik verschillende verhalen op internet over dat de eerste zes maanden de verkoper / fabriek moet aantonen dat het mijn eigen schuld is. Mijn vraag is of dit klopt, en mocht de seconde opinion niks uithalen: wat kan ik dan nog meer??? Voor de duidelijkheid: het bedrijf waarnaar de Ipad de eerste keer werd opgestuurd was Pro Assist.....


MVG N. Groot

jurrien 23-02-12 22:28

Geen Simkaart
 
Ik heb precies hetzelfde probleem met een simkaartje van Vodafone dat toto vandaag zonder problemen in mijn iPad2 heeft gewerkt.
Hou me aanbevolen voor oplossingen of verklaringen.
Ben wel blij te zien dat ik niet de enige ben (helaas).

mvveelen 24-02-12 07:59

Hier op het werk ook iemand gehad met een iPad2 waarbij geen enkele simkaart meer gelezen werd. Hij is teruggegaan met de iPad en had gedacht dat ie opgestuurd zou worden voor reparatie, maar kreeg gewoon een nieuwe mee.

Misschien omdat het een jasje-stropdasje was, maar feit is dat er niet moeilijk werd gedaan en de iPad was toch al enkele maanden door hem in gebruik geweest. Dus probeer het nog eens en neem met "nee" niet zomaar genoegen?

Studentensteunpunt 28-02-12 17:22

simkaart ipad2
 
Inmiddels heb ik ook een oplossing, gewoon een nieuwe gekregen.

jurrien 22-03-12 17:59

Helaas heeft mijn iPad2 een zichtbare beschadiging als gevolg van een val afgelopen zomer. Volgens de AMac winkel in Amsfoort vervalt daarmee de garantie. Is er iemand die weet of de garantiebepalingen van Apple zo werken? Ik krijg daardoor geen nieuwe iPad.

Guest-20180925190238 22-03-12 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurrien (Bericht 782104)
Helaas heeft mijn iPad2 een zichtbare beschadiging als gevolg van een val afgelopen zomer. Volgens de AMac winkel in Amsfoort vervalt daarmee de garantie. Is er iemand die weet of de garantiebepalingen van Apple zo werken? Ik krijg daardoor geen nieuwe iPad.

Ja, zo werken de garantiebepalingen van Apple :)

Maar, waarom heb je een nieuwe iPad nodig als de SIM-kaart niet werkt? Nieuwe SIM-kaarten worden door telecom provider verstrekt. Probeer eerst eens nieuwe SIM-kaart.

EllenM 13-11-12 12:32

Ook ik werd geconfronteerd met melding "geen simkaart geïnstalleerd" op ipad.
Van alles geprobeerd zonder resultaat. Echter:
Nu kan ik onder Instellingen -> Algemeen -> Info zien dat de sim-kaart wel herkend wordt, want de provider staat ertussen en alleen het mobieledatanummer blijft op onbekend staan en de ICCID is onbekend.
Dat wil zeggen dat de ipad de sim-kaart wel herkent en dat er wat anders aan de hand moet zijn.
Ik heb al mijn programma's nagelopen, in de veronderstelling dat er een app kan zijn die problemen veroorzaakt. Niets gevonden.
Inmiddels heb ik de APN-instellingen gewijzigd (toen ik er heel even bij mocht van de ipad), aangezien de provider T-mobile die kennelijk heeft aangepast. Nu geen problemen meer. Hopelijk blijft het goed gaan.

EllenM 13-11-12 23:54

Aanvullend op vorige post: bij aanzetten van data-only verbinding van simkaart nieuwe complicatie: "geen service". Dit keer is de simlockpincode uitgegrijsd en niet benaderbaar.
Na reboot wordt de sim met de pincode herkend en unlockt. Ik heb het simlock eraf gelaten; nu geen nieuwe problemen meer gezien.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:02.