//

Ipad 2 kan niet zonder stekker!

Ipad 2 kan niet zonder stekker! discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb mijn Ipad 2 zelf gerepareerd. Ik heb het glas en de Wifi antenne vervangen. Alles doet het nu zoals het hoord alleen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-01-12, 09:40
wessel79 wessel79 is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 13
Angry Ipad 2 kan niet zonder stekker!

Hallo,

Ik heb mijn Ipad 2 zelf gerepareerd. Ik heb het glas en de Wi-Fi antenne vervangen. Alles doet het nu zoals het hoord alleen kan ik niet zonder netspanning.
Elke keer als ik de stekker eruit haal valt de ipad uit. Pas als ik de stekker er weer in doe start hij weer op. Hij laat wel netjes op naar 100%. Wat kan dit zijn??
Alle stekkers zitten goed vast.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-01-12, 09:54
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Het lijkt erop dat de accu geen goed contact maakt met de printplaat. Als je de stekker erin steekt geeft hij aan dat hij oplaadt, maar ik denk dat dit meer een weergave is van dat hij netspanning heeft en de accu juist NIET oplaadt.

Ik heb zelf nog geen iPad uit elkaar gesleuteld, maar bij de iPhone is het zo dat er 4 contactjes verbinding moeten maken met de printplaat, en misschien is dat in jouw geval niet helemaal het geval?
  #3  
Oud 16-01-12, 13:39
wessel79 wessel79 is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Het lijkt erop dat de accu geen goed contact maakt met de printplaat. Als je de stekker erin steekt geeft hij aan dat hij oplaadt, maar ik denk dat dit meer een weergave is van dat hij netspanning heeft en de accu juist NIET oplaadt.

Ik heb zelf nog geen iPad uit elkaar gesleuteld, maar bij de iPhone is het zo dat er 4 contactjes verbinding moeten maken met de printplaat, en misschien is dat in jouw geval niet helemaal het geval?
Ik heb weer open gehad en kon de schroef van de printplaat nog een slagje geven. Gevolg is dat de contactjes nu wel een goede verbinding maken en nu doet hij het gewoon zonder stekker.

Nadeel nu is dat de aan/uit knop het niet meer doet. Hij reageerd er niet meer op als je het indrukt. Ik heb het kabeltje moeten loskoppelen en de kabel iets moeten wegbuigen. Misschien een draadbreukje?
  #4  
Oud 16-01-12, 15:05
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Mja, kan al lijkt me de kans niet zo heel groot als je iets subtiel wegduwt. Maar ik ben er niet bij geweest dus je zult zelf wel een vermoeden hebben of het daar wel of niet door komt. En anders meten....maar ik weet niet of je daar de spulletjes voor hebt.
  #5  
Oud 16-01-12, 15:07
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Meten is weten hebben ze me altijd geleerd.

Dus dat lijkt me geen slecht idee ...
  #6  
Oud 16-01-12, 15:50
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Hier zie je wat plaatjes:
Handleiding iPad 3G Front Panel / LCD / Touchscreen vervangen - RobinP.nl Onderdelen Shop

http://www.ifixit.com/Guide/Installi...Antenna/5385/1

http://www.ifixit.com/Teardown/iPad-...eardown/5071/2

Laatst gewijzigd door Beech43; 16-01-12 om 15:56. Reden: Aanvulling
  #7  
Oud 20-01-12, 21:54
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik vermoed dat je zelf iets fout hebt gedaan en dat het daardoor niet werkt.

Eerlijk gezegd heb ik maar één grote vraag: waarom heb je een reparatie op je iPad 2 uitgevoerd, als je er nog garantie op hebt?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
video afspelen zonder beel kan niet meer piposo19 Muziek, foto & video 4 09-07-11 14:27
Home button werkt niet meer! en battery is leeg maar geeft een stekker en bliksem aan ryansch iPhone algemeen 2 07-09-10 00:08
Europese stekker voor iPad lader , waar ? cardwizard iPad algemeen 50 19-06-10 02:30
kpn 3g bellen zonder oortjes kan niet dkolkman KPN 4 09-12-08 08:59
Apps waar jij niet meer zonder kan? Soulplayer Jailbreak apps en thema's 2 13-05-08 16:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:54.