//

Bizar probleem met iCloud

Bizar probleem met iCloud discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo (ik moet even mijn verhaal kwijt, hoop dat iemand van jullie me kan helpen) Afgelopen 8 januari wat aan het rond surfen op marktplaats ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-01-12, 23:26
tazzie85 tazzie85 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 37
Standaard Bizar probleem met iCloud

Hallo (ik moet even mijn verhaal kwijt, hoop dat iemand van jullie me kan helpen)

Afgelopen 8 januari wat aan het rond surfen op marktplaats vond ik een iPhone 3Gs wit 16GB
Ik ben naar deze adverteerder diezelfde avond naar toegegaan en kocht de telefoon.
Thuis aangekomen, kwam ik nadat ik het toestel aan het opladen was erachter dat er nog wat gegevens (contacten) van oude eigenaar instonden en heb deze gelijk verwijderd.
Meteen heb ik al mijn gegevens erop gezet en was super blij met mijn nieuwe foon.
Gisterenavond word ik gebeld door mijn moeder dat er iemand had gebeld die een telefoon had gekocht (nieuw) en had schijnbaar andere contacten erin staan en deze beller begon zich achter het hoofd te krabben of deze telefoon daadwerkelijk nieuw was omdat er andere contacten instond , diegene is 3 x terug gegaan naar de winkel hebben ze 3 x de telefoon leeg gehaald en 3 x kwamen opnieuw deze contacten terug in de telefoon en besloot diegene maar naar ''Pa'' te bellen die in de telefoon stond.
Ik ben gelijk naar mijn ouders gegaan om te kijken of ik diegene terug kon bellen en kwam er al gauw achter dat het het nummer was van die dame waarvan ik mijn huidige 3Gs had gekocht.
Ik hoor eerst haar verhaal aan (zonder te zeggen dat ik haar oude foon had gekocht) en idd ze noemt al mijn contacten op..
Dus na dat gehoord te hebben zeg ik tegen haar .. ik heb jouw oude telefoon gekocht..
Heel bizar.. meest logische zou dan zijn dat ik haar nummers zou hebben.
Zij heeft een nieuw (bij The Phone House gekochte gesealed en wel) 4s waarvan zodra ze haar tel synchroniseert mijn contacten op staan
We kwamen tot conclusie dit kan niet via iCloud want daar zal je wel een wachtwoord voor nodig hebben..
We spraken af om morgen (vandaag dus) samen naar The Phone House te gaan om verhaal te halen.
Wij daar samen naar toe.. heel apart meisje van Geek Squad wist het ook niet en keek al beroerd toen ze ons aan zag komen lopen.
Die konden niets..
Daarna zijn we op eigen houtje naar een APR gegaan (Apple Premium Reseller) deze jongens die stonden dus ook met de bek vol tanden en konden ook geen verklaarbare reden vinden behalve misschien dat er iets moet zijn gebeurd in het wel zeggen en schrijven kwartier dat ik bij die dame binnen ben geweest er iets met mijn contacten en haar Wi-Fi is gebeurd.... strange..
Die jongens stuurde ons weer door naar Apple Care , en vervolgens stuurt Apple Care ons weer door naar Lelieveld in de Meern.

Buiten het feit dat dit vrij bizar is ben ik natuurlijk niet erg blij mee dat mijn gegevens rond zwerven en op andermans telefoon terecht komen..
Nu had ik gelukkig alleen contact personen aanstaan op iCloud maar had nog erger gekund..

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
We hebben inmiddels zij en ik allebei wachtwoorden veranderd van Apple ID (nu kan ik niet meer op mijn oude aangezien die geregistereed was met een oud email adres van oude provider nu weet ook niet hoe ik daar alles nog mee terug krijg) ik heb er altijd 2 gebruikt voor de appstore.
En opnieuw alles leeggetrokken..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben met stomheid geslagen dat dit zomaar zonder dat ik ook maar haar telefoon noch pc , noch iPad heb aangeraakt..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-01-12, 23:57
koen855 koen855 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik denk dat jij nog ingelogd was op haar account. Toen jij jou contacten op je iphone zette uploadde je iphone deze naar haar account, en zo naar haar iphone. Omdat zij nog ingelogd was op jouw telefoon hoefde jij noch zij een wachtwoord in te vullen.
  #3  
Oud 20-01-12, 00:31
tazzie85 tazzie85 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 37
Standaard

Daar heb ik dus ook aan gedacht maar.. ik heb de telefoon hier in de desktop aangesloten .. zag gelijk haar gegevens 'contacten' heb gelijk deze allemaal gewist telefoon opnieuw leeg gemaakt en daarna weer opnieuw eraan gehangen.. ben daarna pas mijn contact gaan invoeren.. Dus dan moet ie nadat ie weer opnieuw leeg is gemaakt, toch geen ID meer van haar automatisch kunnen inloggen..
  #4  
Oud 20-01-12, 09:18
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

ten eerste... je praat over iPhone...
waarom maak je deze post aan in de iPad afdeling??

ten tweede even voor de duidelijkheid....

Jij hebt haar 3GS gekocht en zij heeft nieuwe 4S gehaald.
Jullie delen opeens dezelfde contacten...

Het enige logische hieraan is is dat jij op haar Account al jou contacten heb gezet.
Met andere woorden, toen jij de iPhone 3GS kocht was hij nog aangemeld via iCloud op haar account.. Toen jij het aan jou PC aansloot heeft iTunes gwn een kopie gemaakt van haar account zonder dat jij ervan wist...
Dus in dit geval als zij met een andere apple apparaat op haar account inlogt dan automatisch via iCloud komen de contacten van de 3GS naar de 4S..
Dus dat is niet verbaaswekkend...

Jij hebt alles leeggehaald.. kan... Maar hoe heb je dat gedaan? alleen de contacten verwijderd? de iPhone 3Gs gereset? of via iTunes hersteld?
Zijn belangrijke details...

Laatst gewijzigd door scoop1; 20-01-12 om 09:21. Reden: info
  #5  
Oud 20-01-12, 17:10
tazzie85 tazzie85 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 37
Standaard

Ik heb haar 3Gs gekocht zij had een nieuwe 4s aangeschaft bij the Phone House, haar telefoon was door een bevriende (apple) man leeggehaald (mijn huidige dus) alleen stonden haar contact personen er nog in.. deze heb ik via stel opnieuw in en wis alle inhoud en gegevens leeggemaakt.
Daarna heb ik heb nadat ie klaar was en leeg het toestel aan iTunes gehangen.
Want hij zou dus dan toch leeg moeten zijn en niet meer via haar account in kunnen loggen..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 januari 2012 om 17:11 ----------

Heb hem daarna als 'nieuwe iPhone aangemeld
  #6  
Oud 21-01-12, 11:30
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tazzie85 Bekijk bericht
Ik heb haar 3Gs gekocht zij had een nieuwe 4s aangeschaft bij the Phone House, haar telefoon was door een bevriende (apple) man leeggehaald (mijn huidige dus) alleen stonden haar contact personen er nog in.. deze heb ik via stel opnieuw in en wis alle inhoud en gegevens leeggemaakt.
Daarna heb ik heb nadat ie klaar was en leeg het toestel aan iTunes gehangen.
Want hij zou dus dan toch leeg moeten zijn en niet meer via haar account in kunnen loggen..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 januari 2012 om 17:11 ----------

Heb hem daarna als 'nieuwe iPhone aangemeld
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden...
me broertje en ik hebben ook 3Gs..
heb de mijne via Stel opnieuw en wis alle inhoud en gegevens leeggemaakt en alles was echt leeg... iCloud was ook verdwenen..
Maar toen ik mijn broertje 3Gs hetzelfde deed... Bleek dit dus achteraf niet helemaal leeg te zijn... na herstart waren er 11 contacten, 3 notes, 2 emails (maar geen account) en iCloud was WEL actief.....

toen ik deze iphone aan de pc via usb kabel hing, alleen om op te laden, gebeurde iets vreemds... iTunes begon zgnd een sync uit te voeren op mijn iTunes.. Dus deze 11 contacten werden binnen paar min zonder dat ik het eigenlijk door had met mijn contacten gesyncd op outlook...
Dus als ik dit geval toepas in jou situatie.. dan zijn deze vrouw contacten met jou contacten gemixed! jij hebt deze vervolgens verwijderd...
Jij hebt toen gesyncd... zijn jou contacten op je iPhone gekomen...
Omdat je met iCloud was aangemeld heeft hij backup van jou contacts gemaakt op mevr iCloud... En toen zij iPhone 4s kocht en iCloud actief maakte, kreeg zij automatisch jou contacten mee op haar tellie...

Dit is de enige logische op dit moment...

Deze situatie is moeilijk maar kan gebeuren.....

Enige wat je nu kan doen. even handmatig moet mevrouw jou contacten van iCloud verwijderen en moet dit weer goed komen...
Ik hoop dat ze ook geen outlook backup heeft gemaakt, anders zijn jou contacten ook hier... (maaar meeestal als je iCloud actief heb, doen je geen outlook vanwege dubbele contacten)


Suc6
  #7  
Oud 22-01-12, 20:57
tazzie85 tazzie85 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 37
Standaard

Maar stel.. dit is gebeurd nadat beide telefoon's tot 2 x toe zijn leeggehaald.. dan nog zou dit toch niet mogen gebeuren..

Maar noch verklaart het niet dat mijn tel wel daarna leeg was dus ook geen contacten meer had..
Ik heb niet gesynct ik heb alles er handmatig opgezet omdat ik van te voren nooit iCloud heb gebruikt aangezien ik daarvoor een 3G had
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps gaan niet van iPhone naar iPad met icloud. Rest werkt wel van icloud. Iem Edwinvo iCloud 5 01-12-11 10:16
Bizar batterij probleem Belgie/Nederland djwhizz iPhone algemeen 5 10-09-09 10:56
Zeer bizar transparant icon probleem Antiparadox Jailbreak apps en thema's 0 12-02-09 22:24
Bizar 3G gedrag met FW 2.0.2 Aaibaar iPhone algemeen 2 20-08-08 11:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.