//

iPad 2, geen 3G, wel gprs/Wi-Fi

iPad 2, geen 3G, wel gprs/Wi-Fi discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo hallo, Ik heb het internet er over af gespeurd maar kan been concrete informatie vinden. Het probleem staat al grotendeels in de titel van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-03-12, 23:18
Kleed Kleed is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Exclamation iPad 2, geen 3G, wel gprs/Wi-Fi

Hallo hallo,

Ik heb het internet er over af gespeurd maar kan been concrete informatie vinden.
Het probleem staat al grotendeels in de titel van dit topic maar zal het nogmaals toelichten in het kort.

Mijn iPad 2 ontvangt geen 3G meer, Wi-Fi en gprs gaat prima en ik krijig het look niet aan de praat. Een aantal resets en het opnieuwe instellen van de APN (overbodig) gevolgd door een aantal herstel pogingen heeft nog geen vruchten af geworden.


Het lukt mij niet om dit aan de praat te krijgen, heeft een van jullie misschien een idee?!

FYI: ik heb geen jailbreak op m'n iPad.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-12, 12:58
Kleed Kleed is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik heb inmiddels zelf het probleem weten op de lossen,

Geef toch even de oplossing voor de mensen die hier ook nog mee zitten.

Het probleem ligt (meestal) in een cydia App SBSsettings, deze had ik er voorheen op staan maar vanwege de test naar IOS 5.1 verwijderd.

Na het verwijdern van de jailbreak ging het prima, een paar dagen later ontstond het probleem.

SBSsetting geeft je de optie in de ipad om 3g of Gprs aan/uit te zetten, deze optie creert een fout in de kernel en dus ook in backups, de instelling 3G blijft uit geschakeld en de iPad bied geen mogenlijkheid om dit weer handmatig in te schakkelen

De enigste oplossing hiervoor is om je ipad te herstellen en in te stellen als een nieuwe iPad, Hierna moet je je oude back-up niet terug zetten, hier door krijg je het zelfde probleem weer.

Als je gebruikt maakt van een jailbreak en een cydia app die de functie deelt met die van SBSsettings, en wilt de jailbreak verwijderen. Verwijder dan eerst deze app in Cydia voordat je hem hersteld met iTunes.

Helaas is dit de enigste oplossing.


Topic mag gesloten worden.
Reageren

Labels
3g., geen 3g verbinding, gprs



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel Wi-Fi geen internet op 4S, maar wel op ipad 2, 2 laptops en 1 iPhone 4 nouska1976 Wi-Fi 2 25-11-11 22:32
Geen EDGE/GPRS, wel 3G Mitjell Proximus 4 15-05-11 11:15
Geen dataverkeer (3G of GPRS), wel Wi-Fi, firmware 3.1.3 driesg Wi-Fi 8 28-07-10 11:55
iOS4 Geen internet via GPRS - wel via Wi-Fi renedis Wi-Fi 8 03-07-10 23:22
Wel 3G maar geen GPRS? nielss iPhone algemeen 1 20-04-10 11:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.