//

Met een IPad zonder 3G toch op het water internetten, wie heeft daar ervaring mee

Met een IPad zonder 3G toch op het water internetten, wie heeft daar ervaring mee discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn Ipad heeft geen 3G, nu hoorde ik dat je (als je b.v. met een boot weg bent) toch kunt internetten met een Huawei (Mobile ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-05-12, 19:24
Wiemar Wiemar is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard Met een IPad zonder 3G toch op het water internetten, wie heeft daar ervaring mee

Mijn Ipad heeft geen 3G, nu hoorde ik dat je (als je b.v. met een boot weg bent) toch kunt internetten met een Huawei (Mobile broadband hotspot). Wie heeft daar ervaring mee en wat kan je dan het beste nemen, een abonnement of een prepaid kaartje, het gaat om ± 3 maanden dat ik dat wil gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee en kan zoiets alleen via internet gekocht worden of ook gewoon in een winkel. Wie helpt mij?

Vr.gr. Wiemar
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-05-12, 09:39
Thomas202 Thomas202 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 39
Standaard

Ik zou een prepaid kaartje nemen, omdat je aan een abbo weer 1 of 2 jaar aanvast zit. Maar heeft je iPad wel een simkaartvakje? Anders heb je er alsnog niets aan. Je kan ook gewoon een simkaartje halen bij de telefoonwinkel in de buurt (Belcompany, the Phonehouse etc.), of je besteld het via internet, dat kan ook.
  #3  
Oud 12-05-12, 09:42
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

De eerste zin uit de startpost wekt de indruk dat de vraagsteller een Wi-Fi only model heeft...
  #4  
Oud 12-05-12, 10:14
Goewie Goewie is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 8
Standaard 3G Router

Er zijn routers op de markt met 3G functie erin.
Het zijn er slechts enkelen dus je moet even Google raadplegen.
Toevallig weet ik dan Linksys er 1tje heeft.
Ik meen de wrt54g3gs maar ik weet het niet zeker mer.
Daar kan je dan een prepaid of abo simkaart instoppen en dan kan je gewoon een draadloos netwerk opzetten waarmee je Ipad verbinding kan maken en dan zorgt de 3g voor de internetverbinding.

Check wel eerst even of er op het water ook 3g bereik is anders heb je er niks aan.
  #5  
Oud 12-05-12, 14:56
panisb panisb is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 30
Standaard

Of gewoon iphone als hotspot gebruiken m et pda net
  #6  
Oud 12-05-12, 17:12
Wiemar Wiemar is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goewie Bekijk bericht
Er zijn routers op de markt met 3G functie erin.
Het zijn er slechts enkelen dus je moet even Google raadplegen.
Toevallig weet ik dan Linksys er 1tje heeft.
Ik meen de wrt54g3gs maar ik weet het niet zeker mer.
Daar kan je dan een prepaid of abo simkaart instoppen en dan kan je gewoon een draadloos netwerk opzetten waarmee je Ipad verbinding kan maken en dan zorgt de 3g voor de internetverbinding.

Check wel eerst even of er op het water ook 3g bereik is anders heb je er niks aan.
Ik kan op het water wel gewoon met mijn GSM bellen, maar heeft dat wel met 3G te maken? Het gaat mij inderdaad om zo'n soort aparaatje waar je dan een verbinding mee kunt maken om te internetten, maar heeft iemand hier ervaring mee, dat dat ook goed werkt, want zo'n ding kost toch gauw 100 euro en als het dan niet lukt is dat te duur.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 mei 2012 om 16:15 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
De eerste zin uit de startpost wekt de indruk dat de vraagsteller een Wi-Fi only model heeft...
Dat klopt, zonder 3G, maar er moeten aparaatjes zij die je in je zak kunt stoppen, en die dan met een simkaartje wel verbinding met internet kunnen maken en daar wil ik graag wat meer van weten.
  #7  
Oud 13-05-12, 02:49
Solski Solski is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 14
Standaard

Ik schakel regelmatig mijn telefoon in als een Wi-Fi hotspot,
En dat werkt echt geweldig, echt gewoon snel internet op mn ipad, waar dan ook!
  #8  
Oud 13-05-12, 18:54
Wiemar Wiemar is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solski Bekijk bericht
Ik schakel regelmatig mijn telefoon in als een Wi-Fi hotspot,
En dat werkt echt geweldig, echt gewoon snel internet op mn ipad, waar dan ook!
Is dat met een gewone gsm en hoe doe je dat dan precies?
Alvast bedankt
  #9  
Oud 13-05-12, 19:06
Solski Solski is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 14
Standaard

Ja, ik heb een htc sensation, en daar zit standaard de app Wi-Fi hotspot op.Er zijn ook genoeg van die apps te downloaden.
Die zendt je 3G uit als Wi-Fi zeg maar
  #10  
Oud 13-05-12, 20:08
El Dino El Dino is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 18
Standaard

Het scheelt ook op welk water je zit. Wij zitten veel op de Grevelingen. Aan de Noordzee-kust heb ik goed bereik maar vanaf de Archipel wordt het dramatisch. Op de Mosselplaat kan ik niet eens meer bellen. Nu heb ik T-Mobile wat toch al vaak slecht bereik heeft. KPN heeft op de Grevelingen wel goed bereik.
  #11  
Oud 13-05-12, 20:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solski Bekijk bericht
Ja, ik heb een htc sensation, en daar zit standaard de app Wi-Fi hotspot op.Er zijn ook genoeg van die apps te downloaden.
Die zendt je 3G uit als Wi-Fi zeg maar
Klopt. Dat heet tetheren / je mobiel als modem gebruiken.
Bij de iPhone kan dit momenteel bij oa KPN en Vodafone. T-mobile broedt al anderhalf jaar op 'een klantvriendelijke oplossing'.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie heeft er ervaring met het programma Titanium Studio? Parky Ontwikkelen voor iOS 6 17-01-12 00:34
Wie heeft ervaring met aanpassen PLIST's (bluetooth profile)? allewijn iPhone algemeen 14 15-03-11 20:24
Wie heeft ervaring met iphoneservicepoint.nl Bashie Koopinformatie Nederland 0 19-02-11 15:08
wie heeft er ervaring met deze carkit? haneli iPhone accessoires en onderdelen 0 04-04-09 22:21
Beloofde netwerkverbetering. Hoe staat het daar mee? Robkro Odido (T-Mobile) 1 04-11-08 12:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:01.