//

Ipad3 beeld zwart, schermverlichting blijft aan, gaat verder gewoon door

Ipad3 beeld zwart, schermverlichting blijft aan, gaat verder gewoon door discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi there, Ik heb sinds vrijdag een ipad 3. Wat een geweldig apparaat, maar helaas heb ik een groot probleem. Het komt regelmatig voor dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-06-12, 01:00
fabiannmb fabiannmb is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 9
Question Ipad3 beeld zwart, schermverlichting blijft aan, gaat verder gewoon door. Help!

Hi there,

Ik heb sinds vrijdag een ipad 3. Wat een geweldig apparaat, maar helaas heb ik een groot probleem.
Het komt regelmatig voor dat tijdens het gebruik van de ipad het beeld zwart wordt/uitvalt. Ik kan de ipad dan wel nog bedienen, je hoort bijvoorbeeld het toetsenbord geluidje nog als je in t gebied van t toetsenbord duwt. De schermverlichting blijft dan ook gewoon aan, alleen is er niks te zien op t scherm. De homebutton induwen helpt niet. Muziek loopt ook gewoon door. Als het gebeurt terwijl hij met apple tv is verbonden blijft de stream goed functioneren terwijl op de ipad alleen een volledig zwart scherm te zien is.Ik krijg in alle gevallen de ipad dan niet aan de gang. Als ik dan de vergrendelknop indruk hoor je het vergrendelgeluid en de schermverlichting gaat uit. Als ik dan weer op de ontgrendelknop druk doet hij het weer normaal en werkt hij weer perfect. Soms treedt het probleem na een half uur op, soms na een minuut. Het gebeurt als ik het scherm even niet aanraak maar ook tijdens het typen *van een mailtje, het kijken van een filmpje of tijdens het scrollen op een webpagina in safari. Ik heb de ipad al opnieuw geïnstalleerd (herstel via itunes) maar dat hielp niet. Verder staan er geen apps en jailbreak op omdat ik eerst dacht dat het door een app of jb kwam, maar dit is dus niet zo. Het probleem blijft terugkomen. Wie kan mij helpen?! Ik heb ook een filmpje gemaakt van het probleem, miss ff posten? T is iig niet de automatische vergrendeling.

Laatst gewijzigd door fabiannmb; 04-06-12 om 18:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-12, 16:25
fabiannmb fabiannmb is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 9
Standaard

Is er niemand die mij kan helpen?
  #3  
Oud 05-06-12, 16:37
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabiannmb Bekijk bericht
Is er niemand die mij kan helpen?
Fabian,

Als je hem vrijdag hebt gekocht, zou ik even terug naar de winkel gaan en een nieuwe vragen. Het lijkt erop dat je scherm kapot is.

Ik (en andere forumlezers met mij) ben benieuwd wat ze in de winkel zeggen. Laat je het even weten?
  #4  
Oud 07-06-12, 22:54
fabiannmb fabiannmb is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Fabian,

Als je hem vrijdag hebt gekocht, zou ik even terug naar de winkel gaan en een nieuwe vragen. Het lijkt erop dat je scherm kapot is.

Ik (en andere forumlezers met mij) ben benieuwd wat ze in de winkel zeggen. Laat je het even weten?
Ik ben zaterdag al in de Ivizi (apple winkel in Heerlen) geweest. Daar konden ze niks doen. Ze hebben even nagekeken of de juiste software erop stond en of de automatisch vergrendeling niet t probleem was. Meer konden zij niet doen. Ze zouden hem opsturen dus had ik hem ingeleverd. Toen ik de winkel uit liep riep de medewerker of ik even wilde komen. Hij vertelde dat ik zowiezo een nieuwe Ipad kreeg maar dan zonder inscriptie. Ik wilde graag met inscriptie dus heb ik hem weer meegenomen en heb ik thuis met applecare gebeld. ongeveer een kwartiertje aan de lijn gehangen en toen besloten ze dat ik gewoon recht had op een nieuwe Ipad omdat ik binnen 14 dagen na aankoop belde. Ze hebben hem zelfs met de hoogste prioriteit verzonden, dus binnen 2 dagen zou ik de Ipad krijgen. Ik heb hem vanmiddag ontvangen dus dat is mooi volgens de afspraak. De nieuwe doet het prima, ik heb 't probleem nog niet gehad! Gelukkig maar, hopelijk blijft dit ook zo. Ik moet nog even een afspraak maken met de tnt, wanneer ze de defecte ipad komen ophalen. Op het moment heb ik dus 2 ipad's hier liggen waarvan ik er maar 1 betaald heb . Ik ben erg blij met de manier hoe apple hun klanten behandelt. Erg klantvriendelijk en binnen een kwartier was geregeld dat ik een nieuwe ipad kreeg met inscriptie, niet 100x doorverbinden en het kost mij helemaal niks. toppie! Ze konden mij verder niet aan de telefoon vertellen wat het probleem is. Ze zeiden dat het klonk als een hardware probleem, dat vermoed ik zelf ook omdat na 2x opnieuw herstellen via itunes het probleem nog steeds aanwezig was. Helaas kan ik dus voor mensen met hetzelfde probleem dus niemand hier een oplossing geven. Ik denk dat ik gewoon net pech had met de defecte ipad. Er zijn er inmiddels al meer dan 3 miljoen gemaakt, daar kan er altijd 1 tussen zitten die net niet helemaal lekker loopt om welke reden dan ook. Waarschijnlijk heb ik gewoon net die ene ipad gekregen. Achja, mijn probleem is opgelost, gelukkig maar! Is er trouwens iemand hier die weet of het jailbreaken via absinthe schade kan toebrengen aan (de hardware van) de ipad? Ik heb de defecte ipad vrijwel meteen gejailbreaked. Ik heb de storing volgens mij ook al gehad voor ik de jailbreak erop zette, maar toen zal ik wel gedacht hebben dat 't gewoon een klein foutje was en heb me er niks van aangetrokken. Ik kan het me niet meer precies herrinneren. Ik wil de nieuwe ipad eigenlijk graag jailbreaken (met absinthe) maar daar ben ik nu een beetje bang voor. Ik wil zeker niet dat de nieuwe straks ook al kapot is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juni 2012 om 00:01 ----------

UPDATE:
Ik heb net beide ipads even vergeleken. Als je ze schuin houdt zie je bij de defecte ipad wat wit licht lang het scherm komen aan de boven kant, alsof het scherm niet helemaal goed vast zit. Bij de andere is het bovenin gewoon helemaal zwart en is er geen licht te zien. Zou dit iets met 't probleem te maken kunnen hebben? De defecte ipad is volgens mij ook nog eens jaloers geworden op de nieuwe.... sinds ik de nieuwe gebruik is de oude niet meer te gebruiken. Valt nu iedere minuut uit en is daarna niet meer op te starten, soms pas na 5 minuten met een reset. Ik heb de nieuwe ook maar gewoon gejailbreakt en hij loopt nog steeds als een zonnetje. top!
  #5  
Oud 11-06-12, 10:24
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Fijn dat het is opgelost. Veel plezier met je nieuwe iPad.

Voor JB vragen moet je even verder zoeken op dit forum. Ik heb geen JB, omdat het IMHO niet veel toevoegt.
  #6  
Oud 11-06-12, 14:35
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik zou toch even dit lezen:
iPad jailbreaken niet illegaal maar garantie vervalt wel | iPad | iPadblogs.nl

En dit: http://ipad2jailbreak.nl/voor-en-nadelen/
  #7  
Oud 14-06-12, 15:45
iJoey iJoey is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tiel
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Mee eens, kijk hiermee uit.
Als Apple kan bepalen dat je defecte schermprobleem plaatsvind op een gejailbreakte iPad, kunnen ze je garantie intrekken en je alsnog een dikke rekening sturen. Ik zou als het kan echt voordat hij wordt opgehaald zeker de jb eraf halen, risico hoef je dan niet te lopen.

Gr.

Joey
  #8  
Oud 15-06-12, 16:42
fabiannmb fabiannmb is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iJoey Bekijk bericht
Mee eens, kijk hiermee uit.
Als Apple kan bepalen dat je defecte schermprobleem plaatsvind op een gejailbreakte iPad, kunnen ze je garantie intrekken en je alsnog een dikke rekening sturen. Ik zou als het kan echt voordat hij wordt opgehaald zeker de jb eraf halen, risico hoef je dan niet te lopen.

Gr.

Joey
Jailbreak heb ik meteen nadat het probleem is opgetreden verwijderd. Dit om te kijken of het door de jailbreak kwam, dit is niet het geval. Ook heb ik er al 6 keer een reset op uitgevoerd en 4x een herstel via itunes. Het zit 'm echt in de hardware. toch bedankt voor de tip

gr
  #9  
Oud 31-10-12, 17:47
Rubske Rubske is offline
• iOS 4.3.5
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iJoey Bekijk bericht
Mee eens, kijk hiermee uit.
Als Apple kan bepalen dat je defecte schermprobleem plaatsvind op een gejailbreakte iPad, kunnen ze je garantie intrekken en je alsnog een dikke rekening sturen. Ik zou als het kan echt voordat hij wordt opgehaald zeker de jb eraf halen, risico hoef je dan niet te lopen.

Gr.

Joey
Joey bedankt voor deze link Voor- en nadelen | iPad2Jailbreak.nl - nu ga ik er toch nog eens goed over nadenken!
  #10  
Oud 31-10-12, 17:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubske Bekijk bericht
....nu ga ik er toch nog eens goed over nadenken!
Denk er goed over na want volgens de Amerikaanse DMCA (Digital Millenium Copyright Act) is het jailbreaken van een iPad (en andere tablets) nu illegaal

iPad Jailbreak illegal but iPhone Jailbreak Still Legal

En aangezien Apple een Amerikaans bedrijf is ................
  #11  
Oud 31-10-12, 20:49
iJoey iJoey is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tiel
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubske Bekijk bericht
Joey bedankt voor deze link Voor- en nadelen | iPad2Jailbreak.nl - nu ga ik er toch nog eens goed over nadenken!
Beech43, is te danken hiervoor
Ben we benieuwd wat er nu gaat gebeuren?
Reageren

Labels
ipad3, schermproblemen, verlichting blijft aan, zwart beeld



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S, heb ik net, maar geeft zwart beeld, in iTunes wel herkend en blijft piepen omarl iPhone algemeen 8 30-05-12 16:24
Schokkerig beeld bij films afspelen ipad3 guido401 iPad algemeen 9 27-03-12 11:19
iPhone 1e gen.: Itunes blijft in beeld. Gebeld worden kan gewoon? Rubske Unlock 0 26-09-11 18:44
beeld blijft zwart kan wel gebeld worden basset iPhone algemeen 2 13-01-09 14:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.