//

Agenda verwijderd! Hoe terug te halen?

Agenda verwijderd! Hoe terug te halen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) We hebben per ongeluk mijn agenda verwijderd op de iPad. Niet bij nagedacht dat deze agenda dan ook op mijn iPhone en iMac verwijderd zou ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-09-12, 08:46
frank1304 frank1304 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard Agenda verwijderd! Hoe terug te halen?

We hebben per ongeluk mijn agenda verwijderd op de iPad. Niet bij nagedacht dat deze agenda dan ook op mijn iPhone en iMac verwijderd zou zijn. Is het nog mogelijk om deze verwijderde agenda terug te krijgen zodat ik alle afspraken weer terug heb. Voor de volledigheid ik heb ook een iMac met een Time Machine waar misschien alle gegevens opgeslagen zijn. Zoals je nu al wel zult begrijpen ben ik een computer leek dus maak de uitleg niet te moeilijk. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-09-12, 08:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Zet met Time Machine de directory Calendars terug. Het volledige pad staat onderaan in het plaatje in een rood kadertje.

Succes gewenst

  #3  
Oud 07-09-12, 10:42
frank1304 frank1304 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie Timosha. Maar ik kan de door jouw opgegeven directory niet vinden. Ik heb de computer ook laten zoeken op Calendars naar daar kwam ook niets uit.Is het niet mogelijk dat het programma Agenda de agenda items ergens anders op slaat?
  #4  
Oud 07-09-12, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan maak de User Library zichtbaar door het onderstaande commando in de Terminal uit te voeren.

De Terminal staat in Applications -> Utilities

Code:
chflags nohidden ~/Library
  #5  
Oud 07-09-12, 11:00
frank1304 frank1304 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard

Dan kan ik hem in Finder wel vinden maar in de Time Machine lukt dit niet! Maak het niet te moeilijk voor mij want jouw laatste tip heb ik ook eerst moeten googlen om eruit te komen. Ik blijf een leek op het gebied van computers.
  #6  
Oud 07-09-12, 11:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1304 Bekijk bericht
Dan kan ik hem in Finder wel vinden maar in de Time Machine lukt dit niet!
Dan open de directory met Finder. Laat Finder op het bureaublad staan met de Calendars directory. Open nu Time Machine. Time Machine toont nu de directory die in Finder openstaat, Calendars dus.

Ga nu terug in de tijd door rechts in Time Machine de gewenst datum te kiezen en klik op Restore.

PS:
Dit zijn basis OS X handelingen die elke Mac gebruiker zou moeten kennen
  #7  
Oud 07-09-12, 11:27
frank1304 frank1304 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard

Je hebt gelijk hoor dat ik dat zou moeten weten.
En ontzettend bedankt jouw oplossing is nu ook gelukt. Alleen het heeft niet die bewuste Agenda terug gezet. Dus die directory Calendars is nu vervangen met een eerdere maar de agenda is niet terug. Ik heb uiteraard wel een juiste datum terug gezet
  #8  
Oud 07-09-12, 11:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1304 Bekijk bericht
Dus die directory Calendars is nu vervangen met een eerdere maar de agenda is niet terug. Ik heb uiteraard wel een juiste datum terug gezet
Als je de volledige inhoud van de directory Calendars, en dan vooral Calendar Cache, terugzet zou het moeten werken.
  #9  
Oud 07-09-12, 12:23
frank1304 frank1304 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard

nee, helaas dit lukt niet. Ik heb het nu op beide iMacs geprobeerd op verschillende Time Machines maar ik krijg de agenda niet terug. Helpt het nog als ik zeg dat een agenda is die op iCloud staat?
  #10  
Oud 07-09-12, 12:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1304 Bekijk bericht
Helpt het nog als ik zeg dat een agenda is die op iCloud staat?
iCloud vult de agenda's met de inhoud van de agenda's van de apparaten (iPad, iPhone en Mac). Daarom is ook alles verdwenen op alle apparaten.

Je zou nog kunnen proberen om de de Agenda's en Herinneringen op alle apparaten, dus iPhone/iPad/Mac, uit te zetten. Dan de juiste Time Machine terug te zetten.

Als dat gelukt is dan kan je op de Mac de Agenda's en Herinneringen weer aanzetten om met iCloud te synchroniseren. En als dat gelukt is kan je de Agenda's in de overige apparaten weer aanzetten.

Ga voor dat je aan deze oefening begint eerst kijken in www.icloud.com wat daar nog allemaal in de agenda's staat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
map instellingen verwijderd, hoe terug te krijgen? Sunnydutch iPhone algemeen 6 23-02-12 08:49
Apps verwijderd... Hoe nu terug? Slefke iPad Apps 2 25-01-12 06:46
AppStore app verwijderd; hoe krijg ik die terug Mas1e iPhone Apps 8 15-11-11 11:33
Windows: iTunes Library verwijderd, hoe makkelijk Apps terug vinden Bento iTunes 2 04-08-10 16:20
Camera applicatie verwijderd Hoe krijg ik deze terug? iBen Unlock [archief] 2 30-01-08 18:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.