//

iPad 3: To Wi-Fi or not?

iPad 3: To Wi-Fi or not? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey guys, Mijn eerste post hier dus alvast mijn excuses voor moest er iets niet kloppen. Ik sta op het punt om een Ipad 3 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-09-12, 18:28
NielsMartens NielsMartens is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 8
Standaard iPad 3: To Wi-Fi or not?

Hey guys,

Mijn eerste post hier dus alvast mijn excuses voor moest er iets niet kloppen.

Ik sta op het punt om een Ipad 3 aan te schaffen. Vanzelfsprekend vond ik het om eentje te kopen met zowel Wi-fi als mobile data.

Maar nu ben ik op het woord Tethering uitgekomen, en met wat zoekwerk blijkt dat ik de 3G op mijn Iphone 4S kan gebruiken om 3G op mijn Ipad te hebben?

Is het dan wel de moeite om die 100€ meer te betalen? Wat is jullie gedacht hierover? En werkt deze functie even smooth als op de Iphone dan?

Ik hoor graag van jullie!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-09-12, 19:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het idee van tetheren is nu juist, dat je bijv met Wi-Fi only iPad (die €100 goedkoper is dan een met 3G functionaliteit) kan internetten via je iPhone (dat is tethering)

Dus je iPhone maakt een Wi-Fi netwerk aan en deelt zo de mobiele data verbinding (hetzij gprs/Edge/3G), waarmee je op de iPad verbinding maakt met dat Wi-Fi netwerk van je telefoon (via de Wi-Fi instellingen van de iPad)

Overigens hoeft dit geloof ik niet met Wi-Fi; ik dacht dat je ook middels een Bluetooth verbinding de iPhone en iPad kunt laten tetheren...

Of begrijp ik jouw post niet goed?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 18-09-12 om 19:52. Reden: iPhone en iPad door elkaar gehaald :)
  #3  
Oud 18-09-12, 19:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
ik dacht dat je ook middels een Bluetooth verbinding de iPhone en iPad kunt laten tetheren...
Dat kan, maar dan aan Bluetooth "snelheid" (een beter woord is eigenlijk "traagheid") en dat is echt niet snel
  #4  
Oud 18-09-12, 20:10
NielsMartens NielsMartens is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 8
Standaard

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik vroeg me gewoon af waarom iemand een Ipad met mobiele data zou aanschaffen als deze functie goed werkt?

Dus even voor alle duidelijkheid, dat ik 100% mee ben, ik kan met een Ipad die enkel Wi-Fi ondersteunt evengoed mobiel internetten op een plaats waar geen Wi-Fi aanwezig is, als ik mijn Iphone dan gebruik als Hotspot?

Zoja, heb ik voldoende met een Ipad 3 Wi-Fi only
  #5  
Oud 18-09-12, 20:13
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Ik gebruik tethering via KPN. Werkt net zo snel als via mijn iPhone. Uiteraard is de datasnelheid van je mobiele aanbieder de beperkende factor. Ik heb een theoretische snelheid van 7,2Mbit.
Via 3G kom ik tot 5,2Mbit zag ik net. Vind ik niet slecht voor wat surfen, emailen en whatsappen!

Ik had in mijn iPad1 een duo-simkaart van T-Mobile. Na de overstap naar KPN en aanschaf van iPad3 is dat dus niet meer nodig. Ik zou die 100 euro in mijn zak houden.

Suc6
__________________
iPad3 32Gb Wi-Fi | iPhone 5s 16Gb | iOS 7.0.6 | ATV2 met JB en XBMC
  #6  
Oud 18-09-12, 20:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NielsMartens Bekijk bericht
Ik vroeg me gewoon af waarom iemand een Ipad met mobiele data zou aanschaffen als deze functie goed werkt?
Een niet onbelangrijke: op het Wi-Fi only model zit geen GPS (wel op de 3G modellen)
Apps die locatiebepaling gebruiken, werken overigens prima a.d.h.v. Wi-Fi triangulatie (of zoiets; kijk op skyhook.com) maar apps die échte GPS nodig hebben werken niet, of niet goed.

Verder: niet iedereen heeft een smartphone met internet abonnement erop en een tethering mogelijkheid
Of: simpeler: je wilt niet afhankelijk zijn van je mobiele telefoon voor internet onderweg op je iPad... Beetje luxe probleem, zeg maar


Citaat:
ik kan met een Ipad die enkel Wi-Fi ondersteunt evengoed mobiel internetten op een plaats waar geen Wi-Fi aanwezig is, als ik mijn Iphone dan gebruik als Hotspot?
Zolang je batterij niet leeg is, goed mobiel bereik hebt met je iPhone, én je provider Tethering ondersteunt (op je iPhone): 100% zeker!
  #7  
Oud 18-09-12, 21:36
NielsMartens NielsMartens is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 8
Standaard

Bedankt voor de reacties. Ben er zeker en vast iets mee!
Reageren

Labels
ipad3, iphone4s, mobile data, tethering



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.