//

Domme beginners vragen?

Domme beginners vragen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik krijg morgenochtend mijn iPad 3 in de brievenbus en ik ben nu al wat aan het rond kijken. Nu zie ik dat ik apps ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-10-12, 12:20
PakeJeep PakeJeep is offline
 
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard Domme beginners vragen?

Ik krijg morgenochtend mijn iPad 3 in de brievenbus en ik ben nu al wat aan het rond kijken.
Nu zie ik dat ik apps kan kopen bij de Applestore. Een fotoprogramma voor € 3,99 is een redelijke prijs, maar is dat een bedrag dat elk jaar weer opnieuw betaald moet worden of is dat de eindprijs.

En de tweede vraag is, kan ik mijn fotopomp, dat is eigenlijk een kleine harde schijf om onderweg bij het fotograferen de kaartjes op leeg te maken van 60 Gb, ook gewoon aan de usb ingang koppelen. Kan dat dan met elke willekeurige externe usb harde schijf?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-10-12, 12:22
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

1 maal een app kopen, de updates zijn gratis.

Een iPad heeft geen USB aansluiting. Een HDD aansluiten lukt niet.
  #3  
Oud 15-10-12, 12:36
PakeJeep PakeJeep is offline
 
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

Nou heb ik er een connection kit bij besteld en daar zit dus een USB aansluiting bij. Maar ook de oplaadkabel is toch geschikt om via de usbpoort van de desktop op te laden?
  #4  
Oud 15-10-12, 12:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PakeJeep Bekijk bericht
Nou heb ik er een connection kit bij besteld en daar zit dus een USB aansluiting bij. Maar ook de oplaadkabel is toch geschikt om via de usbpoort van de desktop op te laden?
Met de Camera Connection Kit (CCK) kan je een camera of SD-kaartjes van een camera aansluiten.

De USB-poort van een PC is niet erg geschikt om een iPad 3 op te laden, het zal zelfs niet werken. Een USB-poort levert standaard 500 mA stroom en de iPad 3 heeft 2.000 mA nodig om goed op te laden.
  #5  
Oud 24-10-12, 15:20
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Groupon verkoopt volgende connection kit:

iPad 5-in-1-connector

Zij beweren dat je er het volgende kunt mee doen:

Importeer foto- en andere bestanden van je digitale camera en andere apparaten naar je iPad

Dus ook foto's en andere bestanden importeren vanuit een externe hard disk??

En als je ifile hebt op je iPad, kun je daarmee dan ook niet andere bestanden overzetten en ze via ifile verder verplaatsen naar de gewenste map?

Voorts beweert Groupon dat de connection kit plug & play werkt. Maar hoe zit dat precies?
  #6  
Oud 24-10-12, 15:39
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik denk dat bestanden overzetten niet gaat werken. Waar op je iPad wil je deze opslaan?

Volgens mij werkt deze plug alleen om foto's en video's te importeren en bv een toetsenbord aan te sluiten.
  #7  
Oud 24-10-12, 15:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
En als je ifile hebt op je iPad, kun je daarmee dan ook niet andere bestanden overzetten en ze via ifile verder verplaatsen naar de gewenste map?
Aan welke "gewenste map" denk je dan? En welke app zou dan met de bestanden uit de "gewenste map" moeten werken?
  #8  
Oud 24-10-12, 16:16
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Die site beweert dat je met die connection kit foto's én andere bestanden naar de iPad kunt overbrengen. En dit zonder software, dus plug & play.

Nu, wat ik mij afvraag is hoe dat juist gebeurt?? Je plugt het extern apparaat aan via de connection kit. Maar hoe worden de bestanden (bv. foto's) dan overgezet? Worden alle bestanden op dat extern apparaat dan automatisch overgepompt?

En in welke map worden die gezet? Als ik dat weet, kan ik met iFile de bestanden verplaatsen.
De bedoeling is - indien dit allemaal kopt - om op die manier een "echte" usb-uitgang te hebben op de ipad, waarmee je dus bestanden kunt overzetten en ze via iFile naar believen kunt verplaatsen.

Maar ik vraag me dus af of het klopt dat je met die connection kit ook andere bestanden kunt overzetten, en hoe dit praktisch werkt?
  #9  
Oud 24-10-12, 16:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

De iPad zal via dat ding (alleen) foto's (en video's) in de filmrol importeren.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #10  
Oud 24-10-12, 16:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
De bedoeling is - indien dit allemaal kopt - om op die manier een "echte" usb-uitgang te hebben op de ipad, waarmee je dus bestanden kunt overzetten en ze via iFile naar believen kunt verplaatsen.
Je kan op een iDevice geen bestanden naar believen verplaatsen of naar believen mapjes aanmaken zoals in Windows

Elke app heeft zijn eigen zandbakje "Sandbox" voor zijn eigen data. Er is een map die (min of meer) kan gebruikt worden en dat is de map "Media".
  #11  
Oud 24-10-12, 16:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je kan op een iDevice geen bestanden naar believen verplaatsen of naar believen mapjes aanmaken zoals in Windows
Belgiumiphone heeft een jailbreak. Dan kan dat toch wel?

Het heeft alleen weinig zin...
  #12  
Oud 24-10-12, 16:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht

Het heeft alleen weinig zin...
Het kan wel maar je kan die mapjes niet gebruiken. Je kan bv. mapjes /var/mobile/mijn_mapje/ en /var/mobile/haar_mapje/ fysiek aanmaken en dat was het dan.

Dus, jouw uitleg is beter: "het heeft geen zin".
  #13  
Oud 24-10-12, 17:08
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Hey Guru's en Moderatoren, geen ruzie maken om mij hé

Het is inderdaad zo dat ik een jailbreak heb op mijn ipad en met iFile kan ik wel naar believen in het bestandssysteem snuffelen.

Dus: als ik weet dat hij de bestanden importeert naar een bepaalde map (bv. de map media/DCIM/100APPLE), dan kan ik ze vanuit die map verslepen naar een zelf gecreëerde map.

Maar als dit apparaat enkel foto's en video's binnen trekt, dan is het niet wat ik wil/wens.

Detecteert dit apparaat dan het bestandstype, waarbij enkel foto's en videos worden overgezet?
  #14  
Oud 24-10-12, 17:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Dus: als ik weet dat hij de bestanden importeert naar een bepaalde map (bv. de map media/DCIM/100APPLE), dan kan ik ze vanuit die map verslepen naar een zelf gecreëerde map.
En aan die zelf aangemaakte map kan dan geen enkele app aan. Bovendien, als je met iFile een map aanmaakt heeft die (en alles wat je er in sleept) de toegangsrechten van de user "root" en niet van de user "mobile".

PS:
Moderatoren en Guru's maken nooit ruzie

Succes verder
  #15  
Oud 24-10-12, 17:33
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik kan wel een bepaald bestand verzetten naar een bepaalde map, van een bepaalde applicatie.
Zo zou ik een epub. bestand kunnen verslepen naar de juiste map van iBooks om het ebook dan met iBooks te openen (ik zet nu al ebooks op de ipad door mijn ipad aan te sluiten op de pc, waarop ik iphoneexplorer gebruik om in het bestandssysteem van de ipad te geraken).

Maar ik snap nu dat dit apparaat eigenlijk nutteloos is. Zelfs als het werkt om andere bestanden over te zetten, dan nog kan het enkel in één richting. Je kunt nooit bestanden van op de ipad verslepen naar het extern apparaat.

Dus dan blijf ik liever werken met iphoneexplorer op mijn pc, werkt lekker in de 2 richtingen en kun je alle types bestanden overzetten.

Thanks voor de hulp!
  #16  
Oud 24-10-12, 20:02
PakeJeep PakeJeep is offline
 
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

Ondertussen ben ik alweer een paar stappen verder en heb ik een begin van begrip van het hoe en waarom.
De iPad is een simpel apparaat, waar je bestanden kunt op plaatsen, maar deze er bijv. weer afhalen, dat is dan weer een heel ander chapiter.
Neemt niet weg, dat ik via mijn PC er vrijwel alle boeken kan op zetten die ik wil en het is verbazingwekkend hoe makkelijk het is om een boek dat ge hebt gelezen er weer met een paar tikken vanaf te kunnen smijten.
Hoewel het wat spijtig is, dat er al zo snel na mijn aankoop een nieuwere versie is verschenen, troost ik mij met de gedachte, dat ik met dit apparaat nog wel een jaar of wat vooruit kan.
Vooral de beeldkwaliteit bij het tonen van mijn foto's, is fenomenaal.
  #17  
Oud 28-10-12, 13:51
terhorstf terhorstf is offline
• iOS 4.3.5
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 1
Standaard

Sinds kort is er een harde schijf, via Wi-Fi waarmee je bestanden kunt benaderen vanuit Ipad:

Buffalo MiniStation Air: Harde schijf met Wi-Fi voor onderweg | Tablets Magazine
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
(Beginners)vragen na upgrade ios5 MacLion iPad algemeen 1 15-10-11 15:02
een paar (domme) vragen over het upgraden naar 4.0 steffexx Jailbreak 2 05-07-10 09:59
Domme reviews rplasman iPhone Apps 1 12-11-09 08:54
Domme vraag: upgraden? fireflymr Archief 1 12-04-08 20:03
Een paar beginners vragen aernout iPhone algemeen 3 13-11-07 22:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.