//

Alles beheren , maar niet alles delen : bijzonder

Alles beheren , maar niet alles delen : bijzonder discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Lezer , Mijn moeder heeft een Ipad , maar omdat ze a-techisch is beheer ik deze. Er is een beheer verdeling in mijn itunes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-10-12, 21:04
jupitshim jupitshim is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 9
Standaard Alles beheren , maar niet alles delen : bijzonder

Beste Lezer ,

Mijn moeder heeft een Ipad , maar omdat ze a-techisch is beheer ik deze.

Er is een beheer verdeling in mijn itunes tussen haar Ipad en mijn Iphone in titel. Het kopen van muziek en apps voor beide apparaten gaat via mijn Itunes account. Nou hoeven deze apps niet uitgewisselt te worden , maar ach het gebeurt toch.

Waar ik niet op zit te wachten is dat alle adres gegevens van mijn Iphone bij haar er op staan , dat alle facebook mail adressen de gewone adressen voorgaan en dat mijn moeder al mijn i-chat smsen / erichten binnen krijgt.

Hoe fiks ik dit ? Kan ik dit weg synchroniseren ?

Thuis indeling staat niet aan....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 oktober 2012 om 21:18 ----------

Feitelijk , moet de adressen lijst op de ipad als mede de contacten in de messenger blanko voor moeder gaan worden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-12, 21:28
robijnv robijnv is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 298
Standaard

Je kan het synchoniseren van contactpersonen uitschakelen in je iTunes. Ga in Itunes naar je iPad (links) en vervolgens naar het tabblad info (boven) en zet contacten synchroniseren uit.
Je iMessage kan je uitschakelen op je iPad (instellingen -> berichten -> iMessage uitschakelen of je emailadres verwijderen.
  #3  
Oud 20-10-12, 21:32
jupitshim jupitshim is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 9
Standaard

Umm. Ok Maar dan moet ik dus de huidige adressenlijst op de Ipad handmatig verwijderen ?

En de i-message ? Doe moet wel voor Moeders toegankelijk blijven , maar dan aangesloten op haar Iphone I-messanger account.

Hoe doe ik dat dan ?
  #4  
Oud 20-10-12, 21:36
robijnv robijnv is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 298
Standaard

Ik weet nu even niet of je de lijst dan handmatig moet verwijderen of dat iTunes dit doet. (beschik even niet over mijn iPad om te testen)

Als het goed is kan je in je instellingen de iMessage account verwijderen.

Edit: je kan in contactpersonen app op je Mac groepen aanmaken, maak een groep aan voor je moeder en 1 voor je eigen contactpersonen. Vink in iTunes aan dat je een bepaalde groep contactpersonen wilt synchroniseren met iPad en iPhone en je eerste probleem moet opgelost zijn.

Laatst gewijzigd door robijnv; 20-10-12 om 21:41. Reden: Extra info toegevoegd
  #5  
Oud 20-10-12, 23:10
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Waarom neem je niet gewoon een eigen Apple ID voor je moeder en machtigt jou computer daar voor ?
  #6  
Oud 21-10-12, 02:44
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

iMessage kan uitgeschakeld worden in iMessage instellingen. Daarbij kan je het e-mail adres van je moeder weer daarop activeren. Let wel op dat eronder aan dan alleen het adres van je moeder staat.

Facebook mail? Wil je hiervan af? Dan kan je dat doen bij Facebook instellingen, je vinkt daar dan contacten weg.

Het splitsen van contacten gaat via de mac. Je maakt dan groepen aan.

Als je in contacten app drukt, dan zie je linksboven 'groepen' staan. Druk daarop en je kan dan zelf bepalen wat je zien wilt qua contacten.

Misschien heb je hier wat aan, misschien ook niet

Succes gewenst
  #7  
Oud 22-10-12, 21:57
jupitshim jupitshim is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 9
Standaard

Ik heb de hele Ipad gewist en alles er op nieuw opgezet
Ik krijg nog steeds geen ander nummer instellen voor de i-messenger.

Iemand suggesties?
  #8  
Oud 23-10-12, 12:19
robijnv robijnv is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 298
Standaard

Uit je andere post (http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f9...messenger.html) blijkt dat je een nummer wil toevoegen, klopt dat?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beller hoort mij niet maar ik hem wel... alles geprobeerd Ruud V iPhone algemeen 7 09-02-13 19:27
Hotmail verstuurd niks.... maar ontvangt alles sjalih iPhone algemeen 1 24-06-11 21:39
Iphone reboot constant maar alles al geprobeerd bollemp3 iPhone algemeen 0 11-06-10 18:13
display blijft donker ( maar alles werkt wel) kareltjeee! iPhone algemeen 1 10-06-10 18:24
iPhone: jailbreaken 3.0.1 heb alles geprobeerd maar wil niet biggy25 Jailbreak 73 15-08-09 19:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:31.