//

Contacten van iPad 2 naar iPhone 4S kopieren?

Contacten van iPad 2 naar iPhone 4S kopieren? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand of je, en zo ja hoe, de contactpersonen die ik op mijn iPad heb staan kan kopieren naar mijn iPhone 4S? Wellicht via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-10-12, 17:38
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard Contacten van iPad 2 naar iPhone 4S kopieren?

Weet iemand of je, en zo ja hoe, de contactpersonen die ik op mijn iPad heb staan kan kopieren naar mijn iPhone 4S?

Wellicht via iTunes?
Of via bluetooth / Wi-Fi?

Ik synchroniseer namelijk mijn contactpersonen niet via iTunes, omdat ik geen Outlook gebruik en dus bang ben dat ik alles kwijt raak als ik ineens wel ga synchroniseren met een (uiteraard lege) map op mijn pc.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-12, 17:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nouska1976 Bekijk bericht
Weet iemand of je, en zo ja hoe, de contactpersonen die ik op mijn iPad heb staan kan kopieren naar mijn iPhone 4S?
Synchroniseren met iCloud, Gmail, Hotmail, enz... enz...
  #3  
Oud 30-10-12, 17:50
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Synchroniseren met iCloud, Gmail, Hotmail, enz... enz...
Hoi Timosha, super bedankt voor je snelle reply.

Synchroniseren met Gmail heb ik aan gedacht idd, maar dan stuit ik op weer een moeilijkheidje:
Als ik ga synchroniseren met Gmail, raak ik dan niet alles kwijt wat op mijn iPad staat en vervangt dit met alle contactpersonen uit mijn Gmail?
Oftewel, what is leading bij de synchronisatie?

Het liefst heb ik al mijn iPad contacten toegevoegd aan mijn Gmail contacts, zodat ik naderhand handmatig alle dubbele kan mergen / verwijderen.

Is dit mogelijk, of moet ik alles handmatig intypen bij Gmail?
  #4  
Oud 30-10-12, 18:02
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Waarom probeer je iCloud niet?
  #5  
Oud 30-10-12, 18:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nouska1976 Bekijk bericht
Hoi Timosha, super bedankt voor je snelle reply.

Synchroniseren met Gmail heb ik aan gedacht idd, maar dan stuit ik op weer een moeilijkheidje:
Ik heb Gmail als mogelijkheid opgegeven maar praktische ervaring heb ik met die Goegeldingen niet.

Ik heb wel ervaring met iCloud. Als je iCloud activeert op de iPhone en contacten aanvinkt dan gaan alle contacten naar iCloud. Dat kan je controleren op www.icloud.com

Als je dan hetzelfde doet op de iPhone worden alle contacten vanuit iCloud netjes gesynchroniseerd.

Succes gewenst
  #6  
Oud 31-10-12, 21:26
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb wel ervaring met iCloud. Als je iCloud activeert op de iPad en contacten aanvinkt dan gaan alle contacten naar iCloud. Dat kan je controleren op www.icloud.com

Als je dan hetzelfde doet op de iPhone worden alle contacten vanuit iCloud netjes gesynchroniseerd.

Succes gewenst
Ik heb beide devices nu met iCloud gesynchroniseerd, maar nu zit ik op m'n iPhone met twee gekoppelde kaarten bestanden. 1 heet Exchange en de ander heet iCloud. Helaas wordt de info niet gemerged, dus zit ik met twee verschillende verzamelingen. Om het nog lastiger te maken, ik zie niet welke contactpersonen in beide kaarten staan. Dat zie ik pas als ik een contactpersoon "open". Alleen op m'n iPhone heb ik twee kaarten (Exchange & iCloud), op m'n iPad alleen die van iCloud.

Waar komt die Exchange contacten ineens vandaan? Geen idee wat dat is?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 oktober 2012 om 21:36 ----------

Ik zie nu ineens dat die Exchange lijst bij mijn gmail hoort. Nu is t dus zaak ik de info van iCloud in te voegen in de lijst van Gmail (of andersom) en 1 van de 2 lijsten te verwijderen. Ik werk wel graag met Gmail agenda, dus die wil ik sowieso behouden. Voor m'n mail gebruik ik een Gmail app omdat ik niet al m'n mail op m'n iPhone wil hebben middels de standaard mail app. Voor die mail app gebruik ik een ander mailadres, puur en alleen om foto's te mailen vanuit m'n filmrol. Wellicht wat onhandig, maar mail werkt prima op deze manier. Voor andere opties qua organiseren sta ik uiteraard wel open dus misschien heb je / heeft iemand hier wel een goede tip / aanpak voor in gedachte?
  #7  
Oud 01-11-12, 23:16
izaalang izaalang is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: utrecht
Berichten: 12
Stuur een bericht via MSN naar izaalang
Standaard

ik gebruik mijn icloud daar voor de hoef ik het maar op een plek iemand toe te voegen
  #8  
Oud 02-11-12, 12:04
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door izaalang Bekijk bericht
ik gebruik mijn icloud daar voor de hoef ik het maar op een plek iemand toe te voegen
Dat begrijp ik. Maar ik zie nu in mijn foon dus twee kaarten met info.
Die wil ik dus samenvoegen zonder alles handmatig over te hoeven typen.

Iemand enig idee hoe ik dat het makkelijkst kan doen?

Is exporteren vanaf mijn iPhone en opslaan op iCloud.com wellicht een optie ofzo? (als dat uberhaupt mogelijk is)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
contacten VAN iphone NAAR sim kopieren SebastianM Jailbreak apps en thema's 49 04-02-13 22:50
Smurfs app + levels kopieren van iPhone naar Ipad Noorderwijk iPad algemeen 5 01-06-12 20:35
Contacten vanuit Iphone naar Google Contacts kopieren Culo Desktop-applicaties 1 12-06-11 15:12
Bestanden Kopiëren van Iphone naar Ipad Cooper85 iPad algemeen 1 04-05-11 16:28
Kan geen sim contacten kopieren naar iphone Excellence iPhone algemeen 2 24-10-09 22:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:16.