//

Eerste iPad mini indruk.

Eerste iPad mini indruk. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De iPad mini heeft een zwarte achterkant net als de iPhone 5 Hij ziet er goed uit en qua bouw is het gewoon een goed ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-11-12, 12:59
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard Eerste iPad mini indruk.

De iPad mini heeft een zwarte achterkant net als de iPhone 5
Hij ziet er goed uit en qua bouw is het gewoon een goed Apple product.

De iPad mini is voor mijn relatief kleine handen net iets te breed om hem goed te kunnen omvatten, zoals je dat op de reclame foto's ziet. De 7" tablet houden toch net iets makkelijke beet. Je gaat de iPad mini hierdoor snelle aan eenkant vast houden en dan met de andere hand bedienen.
De iPad mini is dusdanig groot / klein dat hij goed in een grote jaszak past, ook het gewicht speelt hierin een rol. Die is mooi licht, daardoor zal je de mini denk ik snel meenemen.

Het scherm heeft dezelfde resolutie als de iPad 2, maar in het kleinere scherm heb je wel meer punten per inch. iPad mini heeft een waarde van 163 ppi en de iPad2 heeft een waarde van 132 ppi.
En die lagere waarden t.o.v. de iPad4 (264) en mijn iPhone4 (326) dat zie je duidelijk in de kleine lettertjes als je aan het surfen bent. Ik denk dat als je eenkeer een HD / Retina scherm gewend bent dat je dan moeilijk terug kan gaan.

Al met al is het een kleinere iPad, die zeker zal gaan voldoen, maar of je met die lagere schermresolutie kunt leven, dat moet je zelf uitmaken. Mij persoonlijke voorkeur gaat uit naar een iPad mini met een Retina scherm.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-11-12, 13:17
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Daar zit nu ook juist mijn bekommernis, de beeldkwaliteit. Ik heb nu een ipad derde generatie met retinascherm, volgens mij wordt de mini hierbij vergeleken een downgrade... Maar ik zit nog altijd met die interessante afmetingen van de mini in m'n hoofd, en de vraag of dit meer kan doorwegen om toch tot de aankoop over te gaan of niet... Ik ga hem zeker eerst eens ergens gaan bekijken vooraleer ik de beslissing neem.

Alvast bedankt om je eerste indrukken met ons te delen!
  #3  
Oud 06-11-12, 23:19
Justified Justified is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 1
Standaard

Eerste indruk echt top! Fijn formaat, je kan alles alsnog goed zien! Dit is mijn eerste iPad dus je hoort me niet klagen over het scherm. Ik ben er blij mee! Alleen 1 vraagje, het lijkt wel of mijn sluimerknopje een beetje losjes zit, niet zo vast als op mijn iPhone 4 bedoel ik dus. Klopt dat? Hebben jullie dat ook?
  #4  
Oud 07-11-12, 21:32
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Ondertussen al 4 dagen ipad mini gebruiker.

Heel tevreden tot nu toe! Superlicht toestel en zeer handig formaat.😍

Vandaag ook mijn case binnen gekregen, dus hij is nu ook "aangekleed".

Wat die homebutton betreft, ik weet niet wat je juist bedoelt met loszitten?

Ik heb hier alvast geen probleem mee. Indien je het niet normaal vindt, zou ik aanraden om hierover navraag te doen in de winkel van aankoop.

Mvg
  #5  
Oud 08-11-12, 17:45
stitchje stitchje is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Blijkt dat rond deze tijd volgend jaar een iPad mini op de markt komt MET retina display! Daarom dat ik niet als kippen nr graan een iPad mini ben gaan kopen vanwege de lage resolutie en ik wil wachten tot een Retina Display en een hogere A-processor er in zit! De iPad mini zit nu nog in zijn babyschoentjes en liever wachten dan kopen

Maar met de 2 achterkant kleuren ziet hij er wel schitterend uit

Daarom dat ik mij liever eind deze maand de iPad 4 Wi-Fi + cellular 4G ga aanschaffen ipv de mini
  #6  
Oud 08-11-12, 19:29
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stitchje Bekijk bericht
Blijkt dat rond deze tijd volgend jaar een iPad mini op de markt komt MET retina display! Daarom dat ik niet als kippen nr graan een iPad mini ben gaan kopen vanwege de lage resolutie en ik wil wachten tot een Retina Display en een hogere A-processor er in zit! De iPad mini zit nu nog in zijn babyschoentjes en liever wachten dan kopen

Maar met de 2 achterkant kleuren ziet hij er wel schitterend uit

Daarom dat ik mij liever eind deze maand de iPad 4 Wi-Fi + cellular 4G ga aanschaffen ipv de mini

Zo kan je natuurlijk altijd blijven wachten, tot de nog betere versie uitkomt. Maar je zal toch een keer de beslissing moeten moeten maken of je een tablet wilt kopen of niet.
De mini zal zeker in een behoefte voorzien, maar ik ben het wel met je eens dat ik ook liever wacht op de mini met een retina scherm, maar dan zal je zien dat die pas in versie 3 uit zal komen
  #7  
Oud 09-11-12, 08:59
stitchje stitchje is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

@Kvds: k ga mijn eigen eind november de 4 Wi-Fi + cellular 64 gb aanschaffen zowiezo als eigen kerst cadeau aan mezelf ( lekker egoïstisch doen )
En later als de mini uitkomt met retina scherm en betere prossesor gaat het toch ook serieus kriebelen in mijn protemonée
  #8  
Oud 09-11-12, 09:20
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Je ik ben bang dat ik dezelfde procedure ga volgen.
  #9  
Oud 09-11-12, 09:27
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 Bekijk bericht
Ondertussen al 4 dagen ipad mini gebruiker.

Heel tevreden tot nu toe! Superlicht toestel en zeer handig formaat.😍

Vandaag ook mijn case binnen gekregen, dus hij is nu ook "aangekleed".

Wat die homebutton betreft, ik weet niet wat je juist bedoelt met loszitten?

Ik heb hier alvast geen probleem mee. Indien je het niet normaal vindt, zou ik aanraden om hierover navraag te doen in de winkel van aankoop.

Mvg
Ze bedoelt ook niet de home-knop maar de sluimerknop, ook wel vergrendelknop?
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #10  
Oud 09-11-12, 14:33
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Ze bedoelt ook niet de home-knop maar de sluimerknop, ook wel vergrendelknop?
Ahzo, verkeerd gelezen dan. Maar ook hiermee heb geen problemen...

Mvg
  #11  
Oud 11-01-13, 20:28
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stitchje Bekijk bericht
Blijkt dat rond deze tijd volgend jaar een iPad mini op de markt komt MET retina display! Daarom dat ik niet als kippen nr graan een iPad mini ben gaan kopen vanwege de lage resolutie en ik wil wachten tot een Retina Display en een hogere A-processor er in zit!

Volgens de geruchten komt die mogelijk al in maart 2013.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.