//

iPad 4 versus iPad 3?

iPad 4 versus iPad 3? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De iPad4 zou een retina display hebben, maar dat heeft de iPad3 toch ook? Is dan alleen het verschil de A6 processor in de iPad4 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-11-12, 20:26
MagnificentDPE MagnificentDPE is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Nederland
Berichten: 58
Standaard iPad 4 versus iPad 3?

De iPad4 zou een retina display hebben, maar dat heeft de iPad3 toch ook? Is dan alleen het verschil de A6 processor in de iPad4 ipv de A5 processor in de iPad3. En de connector aansluiting natuurlijk die anders is op de iPad4.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-11-12, 22:05
caravia caravia is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 7
Standaard

dat verschil in processor, dat is niet een klein verschil, maar een groot verschil, zeker dat er geen of amper een prijsverschil is. Nu zou ik zeker geen iPad3 meer kopen maar voor de 4 gaan.
  #3  
Oud 05-11-12, 23:00
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

En daarnaast nog een veel betere frontfacing camera:

3: 0,3 mp, 4: 1.2 mp
  #4  
Oud 06-11-12, 00:03
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caravia Bekijk bericht
dat verschil in processor, dat is niet een klein verschil, maar een groot verschil, zeker dat er geen of amper een prijsverschil is. Nu zou ik zeker geen iPad3 meer kopen maar voor de 4 gaan.
En wat betekent dat dan concreet?
Waar zou deze iPad 4 dan meer geschikt voor zijn dan de iPad 3.
Persoonlijk denk ik dat voor een beetje mailen surfen en wat simpele Apps. Een ipad 2 of 3 prima voldoet.
Ik zou voor mijzelf graag willen verantwoorden waarom of ik een iPad 4 aan zou moeten schaffen. Alleen heb ik mezelf nog niet kunnen overtuigen.
Lightning connector betekent dat ik al mijn accessoires weg kan doen.
Die a6 processor ,wat levert dan nou voor een direct merkbare verbetering?
Frontcamera is leuk, maar die gebruik ik zelden. En ik heb ook nog een IPhone.
  #5  
Oud 06-11-12, 00:21
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Wat is het probleem hier ?
  #6  
Oud 06-11-12, 00:52
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Wat betekenen die Specs zoals een A6 processor nu voor mij als gebruiker . Wat merk ik er van tijdens het gebruik?
  #7  
Oud 06-11-12, 09:04
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Daar heb je toch vergelijkende onderzoeken voor ? Een gebruiker kan daar toch nauwelijks een zinvol antwoord op geven want over welke gebruiker hebben we het ? Alleen erkende "vergelijkers" (Consumentenbond, vergelijkingssites.....) presenteren iets dat mij als consument misschien kan overtuigen. Laten we hier maar een bijdrage leveren aan het oplossen van (kleine) problemen.
  #8  
Oud 06-11-12, 09:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Wat betekenen die Specs zoals een A6 processor nu voor mij als gebruiker . Wat merk ik er van tijdens het gebruik?
Als jij alleen maar wat gaat mailen en surfen, zoals je zelf schrijft dan heb je geen iPad 4 nodig. Dan is zelfs een iPad 1 meer dan voldoende.

Er zijn echter ook gebruikers die met een iPad iets meer doen dan mailen, surfen en wat simpele apps gebruiken. Dat zijn dus gebruikers die niet voldoen aan jouw hoogstpersoonlijke normen en standaarden

@MagnificentDPE

Bij het gebruik van zwaardere apps zoals Pages, Numbers, Keynote, PDF Expert, enz... zie ik wel een duidelijk verschil in snelheid tussen de tussen de iPad 3 en de iPad 4.

Ook apps die veel moeten renderen zijn duidelijk een stuk sneller. Ik neem aan dat dit ook voor spelletjes geldt. Of dat ook werkelijk zo is kan ik niet zeggen omdat ik geen spelletjes op de iPads heb.

Succes met de keuze
  #9  
Oud 06-11-12, 18:11
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Die nuance die Timosha schetst bedoel ik juist. Je kunt niet zondermeer zeggen dat de iPad 4 beter is. Het hangt af van het gebruik. Daarom kun je mogelijk geld besparen door een 2 of een mini te kopen ipv een 4 als je deze functionaliteit niet gaat gebruiken.
Nieuwe is altijd beter gaat vaak op maar niet altijd en zeker niet voor iedereen.
  #10  
Oud 06-11-12, 20:39
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Die nuance die Timosha schetst bedoel ik juist. Je kunt niet zondermeer zeggen dat de iPad 4 beter is. Het hangt af van het gebruik. Daarom kun je mogelijk geld besparen door een 2 of een mini te kopen ipv een 4 als je deze functionaliteit niet gaat gebruiken.
Nieuwe is altijd beter gaat vaak op maar niet altijd en zeker niet voor iedereen.
Daar heb je wel gelijk in, maar er zijn toch een aantal punten die je wel in overweging moet nemen.

- Het retina scherm. Leest je veel documenten dan is de hogere resolutie wel erg prettig. Zie je het verschil niet in de schermen of kan je de kleine lettertjes niet meer lezen, zodat je zo wie zo al gaat uit zoomen, dan doe je er wel verstandig aan om de iPad2 te kopen.
- Hoelang blijft Apple de iPad2 nog ondersteunen? Ik vind persoonlijk dat ze wel erg snel hun handen van de iPad1 hebben afgetrokken.
- Hoeveel geheugen heb je nodig? Want een nieuwe iPad2 kan je alleen in de 16GB versie krijgen.
- €50 verschil tussen de iPad3 en de iPad4 vind ik erg weinig, dan dan zou ik toch voor het nieuwste model gaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad versus Galaxy arttext iPad algemeen 1 11-09-11 14:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.