//

5 GHz Wi-Fi iPad 3

5 GHz Wi-Fi iPad 3 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds gisteren een iPad 3. Deze ondersteund 5 GHz Wi-Fi. Op welk kanaal werkt de iPad het beste? Mijn router, een Netgear WNDR3700, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-11-12, 14:01
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard 5 GHz Wi-Fi iPad 3

Ik heb sinds gisteren een iPad 3. Deze ondersteund 5 GHz Wi-Fi. Op welk kanaal werkt de iPad het beste? Mijn router, een Netgear WNDR3700, heeft op 5 GHz een veel zwakker signaal. Dit klopt, maar hoe kan ik zorgen voor een optimale verbinding via 5 GHz?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-12, 14:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Op welk kanaal werkt de iPad het beste?
Hier draait alles wat op 5 GHz kan draaien (iPhone 5/iPad 4/MacBook Pro) op 5 GHz. De Time Capsule en Airport Extreme selecteren automatisch "kanaal" 52 als de beste frequentie.

Wat de beste frequentie is hangt natuurlijk af van het 5 GHz radiospectrum in jouw omgeving.

Wat het zwakke signaal betreft: de paddemping is op 5 GHz dubbel zo hoog als op 2.4 Ghz. De interferentie is dan wel veel minder als op 2.4 Ghz.

Op 5 GHz haal ik hier met een MacBook Pro 300 Mb/s wat niet zo slecht is:

  #3  
Oud 25-11-12, 14:18
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Hier draait alles wat op 5 GHz kan draaien (iPhone 5/iPad 4/MacBook Pro) op 5 GHz. De Time Capsule en Airport Extreme selecteren automatisch "kanaal" 52 als de beste frequentie.

Wat de beste frequentie is hangt natuurlijk af van het 5 GHz radiospectrum in jouw omgeving.

Wat het zwakke signaal betreft: de paddemping is op 5 GHz dubbel zo hoog als op 2.4 Ghz. De interferentie is dan wel veel minder als op 2.4 Ghz.

Op 5 GHz haal ik hier met een MacBook Pro 300 Mb/s wat niet zo slecht is:

Bedankt voor je reactie. Is er een mogelijkheid om te testen welk kanaal het beste werkt bij mij in de omgeving?
  #4  
Oud 25-11-12, 14:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Is er een mogelijkheid om te testen welk kanaal het beste werkt bij mij in de omgeving?
Dat kan met een spectrum analyzer maar die heeft niet iedereen in huis en zeker niet voor 5 GHz.

Je zal de beste frequentie moeten vaststellen door elke frequentie te testen. Met een Mac is dat redelijk makkelijk, hoe je dat met een Windows computer zou moeten doen weet ik niet.
  #5  
Oud 25-11-12, 14:41
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan met een spectrum analyzer maar die heeft niet iedereen in huis en zeker niet voor 5 GHz.

Je zal de beste frequentie moeten vaststellen door elke frequentie te testen. Met een Mac is dat redelijk makkelijk, hoe je dat met een Windows computer zou moeten doen weet ik niet.
En ik las ook dat 5 GHz door DECT telefoons werden gebruikt als frequentie. Is dat waar? Zo ja, er is een mogelijkheid om het zendvermogen te beperken van onze Phillips telefoon. (met 2 extra handsets) Wellicht dat dit helpt?
  #6  
Oud 25-11-12, 14:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
En ik las ook dat 5 GHz door DECT telefoons werden gebruikt als frequentie. Is dat waar?
Maak je daar maar geen zorgen over

Citaat:
DECT Technologie

Spectrumgebruik

DECT werkt op een frequentieband van 1880 MHz tot 1900 MHz. Deze 20 MHz van het radiospectrum wordt verdeeld in 10 kanalen met een tussenruimte van 1,728 MHz. Het laagste kanaal is 1881,792 MHz en het hoogste is 1897,344 MHz. Elk kanaal bestaat uit 12 duplex tijdslots. Dit geeft een totaal van 120 beschikbare radiokanalen.
De technologie die DECT gebruikt is Time Division Multiple Access (TDMA).
  #7  
Oud 25-11-12, 14:50
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Maak je daar maar geen zorgen over
Ik ga maar even experimenteren. Dank je!
  #8  
Oud 11-01-14, 20:32
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ff een oud topic ophalen. Ik ven al jaren niet meer mee met deze dingen. Daarnet een nieuwe router besteld die dual band heeft.

Hoe moet ik dit nu zien? Gebruiken de toestellen die 5ghz ondersteunen dan de 5ghz band? En de rest de 2,4? Hier zal dat enkel de iPhone5 en de Macbook pro zijn. Al de rest is windows pc's, iPhone 4s en 2 iPads2 die op 2,4 zitten.

Of moet men bij installatie kiezen voor alles op 2.4 of alles op 5?
  #9  
Oud 11-01-14, 20:35
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Als het een simultaneous dual band router is kun je 2.4 en 5 GHz tegelijk gebruiken.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #10  
Oud 11-01-14, 20:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Al de rest is windows pc's, iPhone 4s en 2 iPads2 die op 2,4 zitten.
Ook de iPad 2, en zelfs de "oude" iPad 1, werkt op de 5 GHz Wi-Fi band. De iPhone 4S niet.
  #11  
Oud 11-01-14, 21:06
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ah, dan heb ik niet lang genoeg gegoogled Had ergens gelezen dat dit pas vanaf iPad3 was.

Van de simultanious weet ik niet. Nergens gelezen in de beschrijving. Het is de D-Link 868L. Reviews liggen uit mekaar, maar ben eens benieuwd. Regelmatig zijn hier verbindingen weg. Vooral op de idevices, maar ook soms de laptops. Dan moet ik even de voeding eraf halen en terug op zetten. Rare is dat dir er ook al was bij de vorige 2. Dus volgende week weet ik dan zeker of het aan de router lag of de modem van telenet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mini mac 1.83 ghz dual core dennis9920 Archief 1 07-05-08 18:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.