//

Wat voor DNS-waarde?

Wat voor DNS-waarde? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Lezers, Ik had Ip-conflicten door een range-extender met een aantal apparaten aan mijn modem. Daarom heb ik alle apparaten 'stastische ip- 's gegeven. Zo ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-12-12, 00:08
RJZ RJZ is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 64
Standaard Wat voor DNS-waarde?

Hallo Lezers, Ik had Ip-conflicten door een range-extender met een aantal apparaten aan mijn modem. Daarom heb ik alle apparaten 'stastische ip- 's gegeven. Zo ook mijn Ipad, maar wie weet welke waarde er bij DNS moet worden ingevuld?
Bvd voor reactie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-12, 00:14
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Dat hangt er maar net vanaf welke DNS server je wil gebruiken...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 06-12-12, 00:30
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Daarvoor moet je bij je provider zijn. Kijk hier.
  #4  
Oud 06-12-12, 00:33
RJZ RJZ is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 64
Standaard

Nou
, daar heb ik geen antwoord op want mijn kennis is nog te beperkt. Ik moet eigenlijk eens een mini- cursus volgen over ip-, dns-, mac-adressen enz. Mijn provider is UPC, of heeft dat ook niets met de dns- server te maken? Gr. RJZ

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 december 2012 om 23:35 ----------

Dat is een leerzame site, bedankt.
  #5  
Oud 06-12-12, 11:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RJZ Bekijk bericht
Zo ook mijn Ipad, maar wie weet welke waarde er bij DNS moet worden ingevuld?
Als je een "range extender" of "bridged router" gebruikt dan is het DNS-adres het LAN adres van de primaire router. Dus, 192.168.1.1 (of zoiets).

Als je dat adres gebruikt dan zoekt de primaire router het wel verder uit met de DNS-servers van de respectievelijke ISP.
  #6  
Oud 06-12-12, 21:58
RJZ RJZ is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 64
Standaard

Dat is nou precies waar bij mij de twijfel toesloeg, ik had dat in eerste instantie zo gedaan en alles werkte. Toen ik een ander nummer invulde (62.179.104.196)
werkte alles nog steeds en dat vond ik verdacht. Maar ik begrijp nu hoe dat komt.
Thx
  #7  
Oud 08-12-12, 09:03
RJZ RJZ is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 64
Standaard DNS nummers

Ik heb nu op m'n laptop bij DNS adres, het nummer van het modem/ router ingevuld en dat werkt goed. Als ik hetzelfde doe op de Ipad kom ik niet meer op het internet, daar moet ik het nummer van een DNS server invoeren, raar toch?
En wat is dat 77.... Ip nummer waar je mee vanaf het internet wordt gezien?
RJZ
  #8  
Oud 08-12-12, 09:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat jouw hele configuratie verkeerd is.

Een "range extender" of "bridged router" is een uitbreiding van het bestaande netwerk aangemaakt door de primaire router. In sommige goede routers kan je dat allemaal in die router configureren.

Is dat niet het geval dan geef je de "range extender" een statisch IP-adres buiten de DHCP-range van de primaire router. Gebruikt de primaire router bijvoorbeeld de DHCP-range 192.168.1.100 - 192.168.1.254 dan geef je de "range extender" het statische adres 192.168.1.50. In de "range extender" wordt de default gateway en de DNS-server dan op het LAN IP-adres van de primaire router gezet.

Alle andere apparaten op het LAN/WLAN gebruiken dan de DHCP-server en de DNS-servers van de primaire router.
  #9  
Oud 08-12-12, 12:00
RJZ RJZ is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 64
Standaard

Ik denk dat ik dit verhaal begrijp, ik zal eerst de range extender opnieuw installeren, ik heb dat nu gedaan met gebruik van "automatische instellingen" maar dat kan ook dmv "handmatige configuratie" (of zoiets). Overigens heb ik in de primaire router (Cisco EPC 3925) de DHCP uitgezet en ik heb alle apparaten een statisch IP gegeven. Als ik wil kijken of ik in het Cisco modem de extender kan instellen, moet ik dan inloggen in het moden en zoeken naar "extender" of zoiets?
  #10  
Oud 08-12-12, 12:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RJZ Bekijk bericht
Overigens heb ik in de primaire router (Cisco EPC 3925) de DHCP uitgezet en ik heb alle apparaten een statisch IP gegeven.
Dat is niet zo verstandig. Wat ga je met die statische IP-adressen doen in mobiele apparaten zoals een iPad of iPhone als je ooit eens een ander Wi-Fi netwerk gebruikt? Een hotspot of een Wi-Fi netwerk bij vrienden bijvoorbeeld?

Een statisch IP-adres is goed voor apparaten die je niet meezeult zoals printers en scanners. Ik ken die Cisco router niet dus daar kan ik weinig over zeggen.

Succes verder
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Persoonlijke Hotspot DNS probleem Chouffeke iPhone algemeen 2 30-10-12 11:04
HELP! iPhone niet uit DNS-modus na downgrade. dzb9 iPad algemeen 1 07-10-11 16:47
Toegevoegde waarde 3G redlaB iPad algemeen 21 03-05-11 19:52
Waarde iPhone 1.0 jonathan Koopinformatie Nederland 9 27-06-08 14:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.