//

Lay-out word-document in mail

Lay-out word-document in mail discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Een word-document als bijlage in een email wordt niet juist opgemaakt. Dezelfde mail op mijn desktop PC heeft wel de juiste opmaak. Is dit te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-01-13, 19:39
Janheu Janheu is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 6
Post Lay-out word-document in mail

Een word-document als bijlage in een email wordt niet juist opgemaakt. Dezelfde mail op mijn desktop PC heeft wel de juiste opmaak. Is dit te verhelpen op mijn ipad2?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-01-13, 22:14
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik begrijp de vraag niet. Je schrijft "Op mijn pc heeft de mail wel dezelfde opmaak". Maar je hebt het over een attachment bij de mail op de iPad. Wat bedoel je precies ?
  #3  
Oud 16-01-13, 11:38
Janheu Janheu is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 6
Standaard

Het gaat om de opmaak van het word-document als bijlage bij een mailtje. Op mijn ipad is die niet juist, maar haal ik dat zelfde mailtje dus binnen op mijn PC dan is de opmaak wel goed.
  #4  
Oud 16-01-13, 11:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janheu Bekijk bericht
Op mijn ipad is die niet juist, maar haal ik dat zelfde mailtje dus binnen op mijn PC dan is de opmaak wel goed.
Op de iPad werkt Microsoft Word dus niet. Je moet dan toch de een of andere app gebruiken, die min of meer compatibel is met Word, om dat Word document te openen.

Welke app gebruik je dan om dat Word document op de iPad te openen?
  #5  
Oud 16-01-13, 12:14
Janheu Janheu is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 6
Standaard

Het word-document zit als bijlage bij het mailtje en daar klik ik op om de bijlage te openen. Ik gebruik dus geen speciale app (zover ik weet).
  #6  
Oud 16-01-13, 12:16
rebelle rebelle is offline
 
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 84
Standaard

Weet je , de layout van office op windows is zelfs niet helemaal dezelfde als lde layout op de mac .
Dat ga je niet direct merken , maar open eens eenzelfde dokument met meerdere pagina's en je zal merken dat de pagina's na een bepaalde tijd niet meer kloppen .
Er zijn inderdaad mogelijkheden voor de ipad maar er zullen steeds kleine dingen anders zijn , maar ze blijven goed leesbaar .
Je kan altijd het office dokument eerst omzetten in pdf voor op de ipad te bewaren.
  #7  
Oud 16-01-13, 12:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janheu Bekijk bericht
Het word-document zit als bijlage bij het mailtje en daar klik ik op om de bijlage te openen.
Inderdaad

Ik heb het net eens geprobeerd. Als ik de Word bijlage in Mail open (Preview) wordt de opmaak inderdaad niet goed weergegeven.

Klik ik echter rechts boven op dat vierkantje met een pijltje en kies dan "Open in" dan werkt het wel met Pages of Documents to Go.
  #8  
Oud 16-01-13, 14:49
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Dit is toch al jaren bekend: als je een document, gemaakt in een tekstverwerker met opmaakfaciliteiten, verstuurt, dan is de kans groot dat iemand anders met niet precies dezelfde tekstverwerker, een andere weergave ziet. Als je er een pdf van maakt is de kans veel groter, dat de ontvanger ziet wat jij verstuurd hebt.
  #9  
Oud 21-01-13, 13:42
Janheu Janheu is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 6
Standaard

Nog een aanvulling.
Open ik dus het document dan is de opmaak niet juist, maar kies ik via open in en kies voor de app van Brother 'imprint & scan' dan wordt het document goed uitgeprint met de juiste opmaak dus. Maar doe ik hetzelfde en print via mijn canon AirPrint dan wordt de foutieve opmaak afgedrukt. Rara hoe de app van Brother het wel goed kan afdrukken.
  #10  
Oud 21-01-13, 15:49
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Misschien heeft het niets met jouw probleem te maken, maar leerzaam is dit wel.
En dit artkel er maar achteraan. Hierin staat ook mijn eerdere suggestie om een pdf te maken van je Word-document. Het up-to-date zijn van printerdrivers is ook belangrijk en dat zal ook wel gelden voor printer-apps.
  #11  
Oud 21-01-13, 19:36
Janheu Janheu is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 6
Standaard

Bedankt Beech43, interessante artikelen. Het geldt ook niet voor alle documenten heb ik gemerkt. Ik weet niet of het volgende er mee te maken heeft: ik haal de mail op van mijn account bij Ziggo, en wat me dit weekend is opgevallen dat ik een mail kreeg waar 2 powerpoint presentaties bij moesten zitten, niet binnen zijn gekomen. Gelukkig kan ik die mail dan nog op mijn desktop PC binnenhalen en dan zitten de attachments er wel bij. Er gaat dus kennelijk op dat punt ook iets niet correct.
  #12  
Oud 21-01-13, 20:47
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Het kan zijn dat beide attachments samen boven de bijlagelimiet van je Ziggo-account uitkomen.
  #13  
Oud 22-01-13, 01:16
Janheu Janheu is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 6
Standaard

Nee dat is het niet, anders zou ik ze niet op mijn PC kunnen binnen halen.
Reageren

Labels
lay-out, msword, opmaak, word-document



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word document als bijlagen in safari waalboer iPad Apps 4 16-11-12 13:32
openen van bijlage (word-document) bij een mailbericht christiaan62 iPad algemeen 2 19-06-12 16:32
word document over zetten naar iphone mschmidtwegenbouw iPhone algemeen 5 08-01-12 15:32
word-document als icoon fago00 iPhone algemeen 8 19-10-09 22:22
Word document?? smoef iPhone algemeen 8 04-06-08 17:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:29.