//

iPad en GPS

iPad en GPS discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPad mini +4G om mede te gebruiken als navigatiescherm voor in een heteluchtballon. Na lang zoeken en vragen hebben de +4G modellen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-04-13, 15:45
ron21109 ron21109 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 2
Standaard iPad en GPS

Ik heb een iPad mini +4G om mede te gebruiken als navigatiescherm voor in een heteluchtballon. Na lang zoeken en vragen hebben de +4G modellen wel GPS en de Wi-Fi only geen. Die laatste maken wel gebruik van een positiebepaling maar niet daadwerkelijk door het kijken naar satellieten (hetgeen GPS is).
Nu moet er eigenlijk een (duo)simkaart in, maar mijn vraag is of dit ook werkelijk moet om de iPad als GPS device te gebruiken. Want de ontvangers zijn aanwezig in het apparaat, voor het downloaden van data zoals kaarten zou ik ook mijn iPhone 4S als personal hotspot kunnen laten fungeren.
Of mis ik hier iets en dien ik inderdaad zo'n duokaart aan te schaffen?
Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen want bij Apple in Nederland ben ik nog geen deskundigen tegengekomen.....

Mvg Ron
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-04-13, 15:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron21109 Bekijk bericht
...maar mijn vraag is of dit ook werkelijk moet om de iPad als GPS device te gebruiken. ..
Ik gebruik ook een iPad 3G in een luchtvaartuig Om GPS-navigatie te gebruiken is er geen SIM-kaart nodig. Ik heb wel een SIM-kaart in die iPad maar mobiele data staat steeds uit.

Het hangt natuurlijk een beetje af van welk navigatiesysteem je gebruikt. Ik gebruik een app met Jeppesen kaarten die allemaal op de iPad zijn opgeslagen. Een internetverbinding is in mijn geval dus niet nodig. Bovendien werkt 3G niet zeer goed in de lucht (om voor de hand liggende redenen).
  #3  
Oud 04-04-13, 15:56
ron21109 ron21109 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 2
Standaard

OK dank je wel. Dan ga ik het eerst eens zonder proberen. Ik gebruik voor heteluchtvaren geen Jeppesen, voor gasballonvaren wel, want daar leg ik veel grotere afstanden mee af tot wel 2000km.
Groeten Ron
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad mini GPS zorro332005 iPad algemeen 6 26-10-12 23:55
GPS nav 2 op New iPad Neosto iPad Navigatie 6 07-05-12 20:38
Ipad 64Gb 3g en Gps voorziening?? walsm005 iPad algemeen 4 20-10-11 22:37
Hardware: find my ipad gps myplace iPad Navigatie 2 03-06-11 09:59
ipad en gps richardd iPad algemeen 7 27-02-11 21:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.